نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟
یکشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶
۴ |
۵
جام طلایی به استقلال اهدا نمی‌شود
منبع: فارس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران گفت: در آئین نامه مسابقات لیگ برتر اهدای جام طلایی به تیم قهرمانی که در طول فصل باخت نداشته، پیش بینی نشده است.

حجت الله بهمنی درمورد مشخصات جام قهرمانی لیگ برتر اظهار داشت: بیست و یک دوره لیگ برتر در کشور برگزار شده و هر فصل تمام ارکان سازمان لیگ فوتبال با همکاری باشگاه‌ها و هیئت‌های فوتبال تلاش کرده اند اشکالات و نقایص را کم و کمتر کنند. یکی از اشکالات وارده به لیگ ما شکل جام قهرمانی مسابقات بود که در هر فصل به یک شکل بود و از صنایع دستی و از جنس نقره تهیه می‌شد و به قهرمان اهدا می‌شد. به همین دلیل روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ در راستای حرفه ای تر شدن مسابقات از لیگ برتر شانزدهم مدال‌ها و جام قهرمانی را طراحی کرد که این مدال‌ها و جام توسط صنعتگران برتر کشور با تلاش‌های فراوان ساخته شد و مورد استقبال تمامی‌علاقمندان به فوتبال قرار گرفت. به طوریکه اکنون مشاهده می‌کنید در پس زمینه بسیاری از برنامه‌های ورزشی تلویزیونی تصاویر این جام قرار داده می‌شود.

مدیر روابط عمومی و امور فرهنگی سازمان لیگ فوتبال ایران تصریح کرد: ایده این مدال‌ها و جام قهرمانی توسط کارگروهی در سازمان لیگ ایجاد شد و به شماری از طراحان ممتاز و اساتید دانشگاهی داده شد و در نهایت این مدال و جام طراحی و ساخته شد که در آن دو سپر سربازان باستان ایران قرارداده شده که از قلب جام که همان تصویر برجسته خلیج فارس است محافظت می‌کنند. در هر فصل این جام توسط صنعتگران ساخته می‌شود تا به تیم قهرمان اهدا شود و ساخت هر یک از این جام‌ها حدود یک ماه و نیم زمان می‌برد. مدال‌ها و جام قهرمانی از جنس فلز برنج است که هم مدال‌ها و هم جام قهرمانی آبکاری طلا شده است. در ادامه برای جام حذفی، سوپرجام، لیگ آزادگان و همچنین لیگ برتر بانوان نیز جام‌ها و مدال‌های اختصاصی زیبایی طراحی و ساخته شد که به تیم‌های قهرمان در این لیگ‌ها اهدا می‌شود.

بهمنی در مورد تقاضای باشگاه استقلال برای اهدای جام طلایی به استقلال به دلیل قهرمانی بدون شکست در لیگ برتر بیست ویکم عنوان کرد: جام طلایی قهرمانی فقط در کشور انگلیس به تیم قهرمان بدون باخت اهدا می‌شود و در لیگ‌های معتبر دیگر دنیا مرسوم نیست، اهدای جام طلایی به تیم قهرمان پیش بینی نشده است و درواقع همان جام قهرمانی است که به رنگ طلایی درآمده است و جام جداگانه ای نیست. با این حال در آئین نامه مسابقات سازمان لیگ فوتبال کشورمان در مورد جام طلایی قهرمانی موردی ذکر نشده ضمن اینکه این اولین مرتبه است که یک تیم در آستانه قهرمانی بدون باخت در لیگ برتر است که بنده این قهرمانی را به تیم استقلال و هواداران خوب این باشگاه تبریک می‌گویم اما در آئین نامه مسابقات لیگ برتر اهدای جام طلایی به تیم قهرمان پیش بینی نشده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محسن IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    تا حالا سابقه تیم بی شکست نداشتید و بهش فکر نکرده بودید که تمایز رو چطور نشون بدید. الان که مورد پیش آمده و درخواست هم دارید چرا بهش فکر نمی کنید جام متمایز بدید؟ قوانین خلق الساعه فقط برای تیم خاص قرمزه؟ قوانین فعلی وحی الهی هستند که ارتقا نمی دید؟
  • تاجی اصیل IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    جناب بهمنی اول اینکه این جام توی لالیگا و یوفا و چمپیون شیپ و اکثر لیگ های معتبر به تیم بدون باخت ارائه میشه و چون تا اینجای کار یک تیم به این عنوان رسیده همون یکبار ارائه شده و ندیدن شما قوانین بین المللی لیگهای معتبر دنیارو از بین نمیبره! دوما فرض بر محال همچین چیزی رواج نداره! چرا وقتی یک تیم ایرانی توی دنیا به این عنوان میرسه ، شما ابتکار اینکارو به دست نمیگیرین؟؟سوماً اگر تیم حکومتی خودتون این مدلی و بدن باخت قهرمان میشد هم این صحبت هارو میکردین یا با آب و تاب دادن به این قضیه بجای یه دونه جام دوتا جام قهمرانی درست میکردین و میدادین؟؟ ایکاش مسئولینی مثل شما که حق هشتاد میلیون ایرانی رو خوردین و پست گرفتین توی بدنه فدراسیون یکم به خواست مردم اهمیت بدین و با نگاه رنگیتون سعی نکنین یه افتخار بین المللی رو که حتی فیفا هم بهش اشاره کرده رو اینقدر کم اهمیت و کمرنگ جلوه بدین!!! تاریخ این حرفها و این اعمال رنگی و اجحاف امثال شماهارو فراموش نمیکنه!!
  • محمدطاها IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۱
    خب فرهاد مجیدی و تیمش کاری کرد کارستان..تنها تیم تاریخ لیگ برتر که بدون باخت قهرمانیشو مسجل کرد..استقلال تنها تیم بدون شکست جهان در لیگ‌های داخلی هر کشور تا به اینجای فصل است🔥🏆💙😘به تیمهایی که بدون شکست قهرمان شوند‌ باید جام طلایی اهدا شود گرفتن جام طلایی در این فصل حق استقلال است ولی خب تو آئین نامه دوزاری شما پیش بینی نشده بود،واقعا خیلی مسخره ست..برو بابااا..
  • حبیب IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۲
    جام ولایت رو خلق الساعه اختراع میکنین ولی جام به این مهمی رو بی اهمیت میدونین ؟ همینه که کانادا هم برای بازی با شما ارزشی قائل نمیشه .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نظر شما درباره برکناری علی خطیر؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی