مشکات: آرزویم قهرمانی است/ رولان‌گاروس فرانسه یکی از جذاب‌ترین مسابقات است
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

گرنداسلم برای ما ایرانی‌ها تا سال گذشته همیشه توی تلویزیون و قاب اخبار بود. ما هیچ مشارکتی در بزرگ‌ترین رویدادهای تنیس دنیا نداشتیم تا اینکه دختر ۱۷ ساله کرجی توانست خودش را با شایستگی به جمع ۱۰۰ تنیسور برتر زیر ۱۸ سال دنیا برساند. ‌

مشکات‌الزهرا صفی سال گذشته به عنوان اولین ایرانی راهی اپن استرالیا شد، حضوری خبرساز و درخشان که حتی رافائل نادال موفق‌ترین تنیسور تاریخ را هم به واکنش واداشت. مشکات‌الزهرا تا چندی دیگر راهی رولان‌گاروس فرانسه دومین گرنداسلم سال می‌شود تا یک افتخار بزرگ دیگر برای تنیس و ورزش ایران به ارمغان بیاورد.

*مسابقات تور جهانی زیر ۱۸ سال برای اولین بار در سطح سه برگزار می‌شد، چطور بود؟
این رقابت‌ها برای اولین بار بود که به میزبانی ایران برگزار شد. از سطح خوبی برخوردار بود و بازیکنان خوبی شرکت کرده بودند اما با برگزاری بیشتر این سطح از مسابقات در ایران و برگزاری مسابقات در سطح‌های بالاتر بازیکنان بهتر از اروپا و کشورهای دیگر به تهران می‌آیند.

*دو قهرمانی و دو نایب‌قهرمانی از این مسابقات کسب کردی، راضی‌کننده بود؟
نسبت به شرایطی که داشتم به نظر خودم توانستم عملکرد نسبتاً خوبی را به نمایش بگذارم. رقبا هم خوب بودند البته از یک مرحله‌ای به بعد رقبای خارجی حضور داشتند و تنها نماینده ایران در جدول بودم و در بخش دونفره توانستیم به همراه بازیکن بلژیکی عنوان نخست را کسب کنیم اما در بخش انفرادی نتوانستم خیلی خوب بازی کنم و دوم شدم اما در هفته دوم مسابقات چند بازیکن از ترکیه و کشورهای دیگر اضافه شده بودند که باعث شد مسابقات شور و اشتیاق دیگری گرفته و زنده شود. خدا را شکر توانستم بازی خوبی انجام دهم و در فینال هم ۴ بر یک جلو بودم که با انصراف حریفم قهرمان شدم. در بخش دونفره هم با پارتنر بلژیکی هماهنگ بودیم و بازی خوبی را در کنار هم داشتیم و قهرمان شدیم.

گویا ویزای فرانسه شما هم صادر شده است؟

بله، روادید شرکت در مسابقات رولان‌گاروس فرانسه آمده است و باید هماهنگی کارهای دیگر را انجام دهم. امیدوارم کارها به موقع انجام شودو این رویداد، گرنداسلم دوم سال است که از مسابقات مورد علاقه من از دوران کودکی بوده است و انگیزه خوبی برای من و تنیس ایران است که یک بازیکن از ایران در این گرنداسلم بازی می‌کند و آرزویم قهرمانی است. یکی از جذاب‌ترین مسابقات دنیاست.

در جدول مقدماتی این مسابقات قرار گرفته‌ای؟

بله، در این رویداد بازیکنان خوبی در جدول مقدماتی قرار دارند و امیدوارم با انجام بازی‌های خوب نتایج قابل قبولی کسب کنم.

حریفانت را می‌شناسی؟

من سال‌هاست در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کنم و حریفانم حریفان شناخته‌ شده‌ای هستند. مخصوصاً وقتی شما در بین ۱۰۰ نفر برتر دنیا قرار می‌گیری آن ۱۰۰ نفر را به خوبی می‌شناسی و وقتی در مسابقات گرید یک شرکت می‌کنی فقط همان ۱۰۰ نفر هستند. بازیکنان رنک دیگری نیستند. فقط از الان حریف مستقیم مسابقه رولان‌گاروسم مشخص نیست که آن‌ هم به زودی معلوم می‌شود.

فدراسیون جهانی تنیس هم کمک خوبی به شما کرد؟

بله، فدراسیون جهانی پکیج خیلی خوبی را به من داد تا در مسابقات و کمپ تمرینی شرکت کنم اما با توجه به شرایطی که دارم و باید دیپلم بگیرم کارم سخت است و نتوانستم چند هفته در مسابقات اروپا شرکت کنم که در ایتالیا بود. حالا با صدور روادیدم می‌توانم در ۳ کمپ تمرینی و مسابقه با هزینه فدراسیون جهانی شرکت کنم که آمادگی خوبی برای من است و فرصتی است تا در زمین چمن تمرین کنم و برای مسابقات ویمبلدون آماده شوم.

قول‌هایی به شما بابت کمک‌هزینه از سوی مسئولان ورزش داده شده است؟

آقای صالحی‌امیری گفتند هزینه بلیت‌هایم را پرداخت می‌کنند که کمک خیلی بزرگی است. همچنین کمک‌هزینه این کمیته هزار دلار است که بخشی از هزینه‌هایم را تأمین می‌کند. به من گفتند دغدغه‌ای نداشته باشم. من هم امیدوارم این حمایت‌ها بیشتر شود و هزینه بلیت‌ها داده شود تا بتوانم راحت‌تر در مسابقات گرنداسلم حضور پیدا کنم.

به زودی وارد رده ‌سنی بزرگسالان می‌شوی، به اهدافت در رده ‌سنی جوانان رسیده‌ای؟‌

۶ تا ۷ ماه آینده به رده‌ سنی بزرگسالان وارد می‌شوم. برای بزرگسالان من باید ۵ گرنداسلم جونیور را بازی کنم؛ یعنی اول می‌خواهم همه گرنداسلم‌ها را بازی کنم، بعد باید با یک برنامه‌ریزی دقیق وارد بزرگسالان شوم. یکی از بزرگ‌ترین اهدافم این بود که یکی از بازیکنان‌ بزرگ دنیا شوم که برای اولین بار وارد مسابقات گرنداسلم شدم و امیدوارم همین روند را ادامه دهم و در جدول اصلی گرنداسلم بازی کنم که اتفاق خیلی بزرگی برای من و تنیس دنیا خواهد بود. امیدوارم بتوانم با حضور در مسابقات مختلف رنکینگم را بهتر و بهتر کنم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی