بهترین گزینه برای پرسپولیس گل محمدی است/ سرخ‌ها باید ۵ ستاره برای فصل آینده بخرند
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مهاجم سابق تیم ملی و پرسپولیس معتقد است مدیران باشگاه نباید دست به ترکیب کادرفنی سرخپوشان تهرانی بزنند.

جمشید شاه محمدی با بیان این جمله گفت: یحیی گل محمدی به نظر من بهترین گزینه برای تیم پرسپولیس است. او ۲ سال پی درپی پرسپولیس را به عنوان قهرمانی لیگ برتر رسانده و به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده است. شاید اگر بدشانسی یا اشتباهات بچگانه برخی بازیکنان پرسپولیس نبود تیم گل محمدی می‌توانست برابر اولسان هیوندای کره جنوبی به برتری رسیده و حتی قهرمانی آسیا را نیز ازآن خود کند.

وی ادامه داد: من وکیل مدافع یحیی گل محمدی نیستم و معتقدم او هم به عنوان سرمربی اشتباهاتی داشته است. چه بسا اگر او به شکلی احساساتی وسط فصل استعفا نمی‌داد شاید شرایط به گونه‌ای دیگر برای این تیم پیش می‌رفت. احتمالا یحیی گل محمدی خودش هم متوجه شده است آن استعفا دادن‌های احساساتی اشتباه بوده است اما باید انصاف داشته باشیم.

مهاجم سابق پرسپولیس با اشاره به تغییرات مدیریتی در این تیم خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته پرسپولیس ۳ مدیرعامل به خود دیده است. فراموش نباید کرد مهم ترین زمان برای یارگیری یا فصل نقل و انتقالات تابستانی و حتی به نوعی زمستانی را ما به خاطر همین تغییرات مدیریتی از دست دادیم. وقتی یک مدیرعامل از جایگاه خودش مطمئن نباشید یا مثل آقای مجید صدری سرپرست موقت باشد طبیعی است که نتواند با حداکثر توان کار کند یا بهترین نفرات را بخرد. مضاف بر اینکه یکسری بدهی‌های خارجی هم مزید برعلت شد تا پنجره نقل و انتقالات پرسپولیس بسته شود.

شاه محمدی با اشاره به خریدهای خارجی پرسپولیس یادآور شد: وقتی من مصاحبه کردم و گفتم با ۵۰ سال سن بهتر از تمیروف گل می‌زنم خیلی‌ها تماس گرفتند یا از من سئوال کردند چرا چنین حرفی زده ای؟ گذشت زمان اما ثابت کرد اشتباه نکردم. شغل یک مهاجم گل زدن است و هر کسی نوک حمله پرسپولیس بازی می‌کند باید آقای گل شود. ما در همین پرسپولیس فرشاد پیوس یا مهدی طارمی‌را داشتیم که الان در پورتو و اروپا آقایی می‌کند آن وقت مهاجمی خریدیم که فقط می‌دود!

وی افزود: اگر به دویدن صرف باشد همین الان من می‌توانم حداقل ۲۰ یا ۳۰ دونده دوی نیمه استقامت و استقامت معرفی کنم که می‌توانند در زمین بیشتر از تمیروف بدوند! هنانوف و صفروف هم ازتاجیکستان آمده اند و من حتم دارم بهتر از این دو بازیکن در تیم‌های جوانان یا پایه‌ای فوتبال ایران به وفور پیدا می‌شود. شما وقتی بازیکن خارجی می‌خرید باید در سطح کوین یامگا یا لوسیانو پریرا مهاجم فولاد خوزستان باشد. اگر قرار باشد بازیکن خارجی روی نیمکت بنشیند اصلا نباید خریداری شود. نیمکت پرسپولیس جای بهترین‌ها یا نهایتا یک جوان مستعد ایرانی و مستعد است.

مهاجم سابق پرسپولیس همچنین خاطرنشان کرد: این فصل به هر حال با دو بازی دیگر به اتمام می‌رسد. به نظرم مدیران باشگاه باید ضمن اطمینان دادن به یحیی گل محمدی از همین امروز به فکر فصل آینده باشند. شما زمانی می‌توانید به قهرمانی فکر کنید که خریدهای خوبی در تابستان داشته باشید. تجربه سال گذشته و فصل جاری نشان می‌دهد پرسپولیس بازیکن معمولی نمی‌خواهد. این تیم به نظر من حداقل ۵ ستاره در پست‌های مختلف می‌خواهد که به قول ما فوتبالی‌ها کار را در بیاورند. یحیی گل محمدی باید ابزار داشته باشد تا موفق شود. قطعا خودش هم به این نتیجه رسیده است برخی از بازیکنان فعلی به درد پرسپولیس نمی‌خورند و باید از این تیم جدا شوند.

شاه محمدی همچنین اظهار داشت: شاید برخی بازیکنان در باشگاه خود ستاره باشند اما اینجا پرسپولیس است. بازیکنی که به این تیم می‌آید باید یک چیزهایی اضافه تر داشته باشد. زمان ما یک بازیکن باید خیلی مراحل را پشت سرمی‌گذاشت تا پیراهن پرسپولیس و استقلال را بپوشد و کار به این راحتی نبود. علی آقا پروین یک مثال معروفی داشت و همیشه می‌گفت شما برای پوشیدن پیراهن پرسپولیس باید یک چیزی هم دستی بدهید! من نمی‌گویم بازیکنان امروز مثل دیروز فکر کنند. آقای پروین منظورش این بود که قدر این پیراهن را بدانید. همین امروز هم این پیراهن ارزشمند است و امیدوارم فصل آینده کسانی که این پیراهن را می‌پوشند لایق آن باشند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص پیش بینی بازی با شهرخودرو مشهد گفت: پرسپولیس باید ۲ بازی آینده را ببرد تا حداقل نایب قهرمانی را از دست ندهد. نایب قهرمانی با عنوان سومی‌خیلی فرق می‌کند و انشالله بچه‌ها با فراموش کردن اتفاقات تبریز و بازی با تراکتور جلوی شهرخودرو نمایش خوبی ارائه داده و با ۳ امتیاز از زمین خارج خواهند شد. البته نباید این تیم را دست کم گرفت چرا که بازی با تیم‌های درحال سقوط در انتهای فصل فوق العاده سخت و دشوار است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی