نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
برند ایرانی ۲۰ میلیارد می‌گیرد، اسپانسر می‌شود/ بازیکنان تیم ملی: «مجید» نمی‌پوشیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

فدراسیون فوتبال ایران، ۱۹ اردیبهشت ماه را به عنوان آخرین روز ارسال مدارک برای حضور در مناقصه تهیه البسه تیم‌های ملی فوتبال مشخص کرده بود تا در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه با گشایش پاکت‌ها درباره نحوه همکاری با شرکت منتخب به جمع‌بندی برسد.

باز شدن پاکت‌ها در مناقصه‌ای که برگزار شد، فدراسیون فوتبال را طبق معمول به دو گزینه برای عقد قرارداد البسه تیم‌های ملی رسانده است؛ برند مجید و آل‌اشپورت چرا که البسه سایر برندها در کشورهای خارجی مثل آلمان تولید می‌شود و به دلیل تحریم‌ها و مشکلاتی که بابت رسیدن لباس‌ها به ایران وجود دارد و البته هزینه‌ای که این برندها دریافت می‌کنند، فدراسیون فوتبال ترجیح داده است که آل‌اشپورت را انتخاب کند. از طرف دیگر تأکیدهایی که به استفاده از برند ایرانی برای تیم ملی فوتبال می‌شود، برند مجید را هم به رغم هزینه بالایی که برای تأمین البسه تیم ملی دریافت می‌کند، در کنار آل‌اشپورت به مرحله نهایی انتخاب رسانده است.

فدراسیون فوتبال ایران، ۱۹ اردیبهشت ماه را به عنوان آخرین روز ارسال مدارک برای حضور در مناقصه تهیه البسه تیم‌های ملی فوتبال مشخص کرده بود تا در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه با گشایش پاکت‌ها درباره نحوه همکاری با شرکت منتخب به جمع‌بندی برسد.

روز ۳۱ اردیبهشت ماه احسان اصولی، مسئول بازاریابی و عضو هیأت رئیسه فدراسیون فوتبال با اشاره به روند بررسی پاکت‌های رسیده، گفت: «امروز (شنبه گذشته) قرار است در این باره تصمیم‌گیری شود تا تکلیف پیراهن تیم ملی ایران در جام جهانی قطر و همچنین سایر پیراهن‌های تیم ملی در رده‌های مختلف مشخص شود.»

حالا چند روز هم از آخرین وعده اصولی برای تعیین تکلیف نهایی اسپانسر البسه تیم ملی می‌گذرد و همچنان تصمیمی قطعی برای این منظور گرفته نشده و قراردادی با هیچ یک از شرکت‌های تولیدکننده لباس که در مناقصه شرکت کرده‌ بودند، بسته نشده است.

بازیکنان تیم ملی: مجید نمی‌پوشیم

مشکل دیگری که فدراسیون فوتبال برای عقد قرارداد با برند مجید دارد این است که بازیکنان تیم ملی از لباس‌های مجید رضایت ندارند و گفته‌اند که حاضر نیستند در جام جهانی برند مجید بپوشند! فدراسیون فوتبال که گویا با در نظر گرفتن جمیع جهات، برند ایرانی و مجید را در اولویت عقد قرارداد دارد، چاره‌ای ندارد جز اینکه رضایت ملی‌پوشان را جلب کند تا از تنگنا رها شود. از یک طرف به مجید گفته‌اند که تولیدات جدید خود برای تیم ملی را با کیفیت بهتری ارائه دهد و از طرف دیگر به بازیکنان گفته‌اند در یک بازی تدارکاتی این لباس‌های جدید را بپوشند و نظرشان را به فدراسیون فوتبال اعلام کنند.

اسپانسرهایی که پول می‌گیرند

اینکه قرارداد با اسپانسر البسه تیم ملی با پرداخت پول به شرکت مذکور انجام می‌شود هم در نوع خود جالب است و البته قدیمی! تا پیش از آل‌اشپورت رویه عقد قرارداد برای البسه تیم‌های ملی به این شکل بود که در واقع فدراسیون فوتبال لباس‌ها را از برندهای مورد نظر خریداری می‌کرد. حالا آن برندها نظیر آدیداس و پوما که دیگر با ما قرارداد نمی‌بندند، باقی برندها و شرکت‌ها هم فقط البسه تیم ملی فوتبال مردان را به صورت رایگان تقبل می‌کنند و بابت تأمین البسه سایر تیم‌های ملی مبالغی را با تخفیف دریافت می‌کنند.

برند ایرانی ۲۰ میلیارد می‌گیرد، اسپانسر می‌شود/ بازیکنان تیم ملی: «مجید» نمی‌پوشیم

فغانپور: مجید در حال تولید لباس است

صفی‌الله فغانپور، مسئول کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: «برند مجید در حال حاضر دارد لباس تولید می‌کند. قرار است تیم ملی در اولین بازی تدارکاتی این لباس‌ها را بپوشد و اگر بازیکنان رضایت داشتند، به سراغ عقد قرارداد برویم.» در غیر این صورت اما احتمالاً دوباره آل‌اشپورت مطرح می‌شود که البته با توجه به تأکید به عقد قرارداد با برند داخلی بعید است کار به مراحل بعدی برسد. درست است که فدراسیون فوتبال برای تأخیر در اعلام لباسی که تیم ملی در جام جهانی می‌پوشد، از فیفا فرصت گرفته است اما باید درباره انتخابش و تأخیر در اعلام نام برنده مناقصه به همه شرکت‌کنندگان در این مناقصه توضیح دهد.

قیمت مجید بیش از ۲۰ میلیارد تومان!

نکته قابل توجه این است که مجید که تا این مرحله پیش آمده است، یکی از بالاترین پیشنهادها را داشته و اینکه با این پیشنهاد بالا در این مناقصه در یکقدمی عقد قرارداد با فدراسیون فوتبال قرار گرفته است، از نکات قابل تأمل است. برند مجید برای هر دست لباس تیم‌های ملی مبلغ یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان را با احتساب ۲۰ درصد تخفیف پیشنهاد داده است. با این تخفیف هزینه هر دست لباس یک میلیون و ۴۰ هزار تومان محاسبه می‌شود. با توجه به اینکه فدراسیون فوتبال برای ۲۰ هزار دست لباس باید با این برند قرارداد ببندد، مبلغی که باید به مجید پرداخت کند، ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خواهد بود! صفی‌الله‌ فغانپور، رئیس کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال البته در این رابطه به خبرنگار ایران ورزشی گفت: «این رقم نهایی نیست و ما هنوز قراردادی امضا نکرده‌ایم. در صورتی که قرارداد نهایی را بخواهیم امضا کنیم، قطعاً بر سر قیمت چانه می‌زنیم و قیمت خیلی پایین‌تری از این خواهد بود.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • مهران IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    الان ژاپن هم داره از لباسهای داخلی و سنتی خودش استفاده میکنه و چه بسا واسه جام جهانی هم این روند ادامه داشته باشه،اومدیم دو روز دیگه آل اشپورت هم پر، بالاخره باید از یه جا شروع کنیم یا نه؟ چه بهتر که شروعش از جام جهانی باشه و البته این لباسهاش که خیلی چنگی به دل نمیزنه و باید کیفیتشو ده برابر کنه
    • قاسم IR ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      برند داخلی کجا بود؟! ژاپن سال هاست که از برند آلمانی آدیداس استفاده می کنه! جالبه که کشورهای صاحبنام در عرصه ی پوشاک، از برندهای معتبر بین المللی استفاده می کنن اونوقت ما میگیم برند داخلی!!!! کلا همه چیزمون به همه چیزمون میاد!
    • Mm DE ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
      ژاپن آدیداس تولید آلمان رو میپوشه
  • Mm LU ۱۳:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    حتی کره و ژاپن هم برند های داخلی خودشان را که کیفیت هم دارند رااستفاده نمی کنند.بعد ما حرف از تولید داخلی میزنیم😑
  • ۱۱۰ IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۴
    ببین.پشت.پرده.چه.خبره.شک.نکنید.درسدی.داره.برای.اقایون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی