نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دیگر هیچ تیم به درد بخوری با ایران بازی نمی‌کند/ تدارک بازی کانادا از اول اشتباه بود/ جام جهانی بازی‌های تدارکاتی‌مان برای جام ملت‌هاست!
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: متاسفانه با تغییر برنامه هفته پایانی لیگ برتر باز هم ثابت شد که در مسابقات فوتبال‌مان قادر به یک برنامه ریزی ساده هم نیستیم البته این وضعیت در انتخابات ریاست فدراسیون هم در حال تکرار است.

حسن روشن، بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره لغو دیدارهای هفته پایانی لیگ برتر و تاخیر در برگزاری جشن استقلالی‌ها همچنین لغو بازی ایران و کانادا و مسائل دیگر مربوط به فدراسیون فوتبال اظهاراتی را مطرح کرد.

تغییر برنامه سازمان لیگ برای هفته پایانی را چطور ارزیابی می‌کنید؟

اتفاقاً از بنده و تعدادی دیگر از پیشکسوتان هم دعوت شده بود تا در هفته پایانی به استادیوم برویم اما حالا لغو شدن این بازی یک طرف است و اینکه اصلا کسی نمی‌داند هفته پایانی چه زمانی برگزار می‌شود یک موضوع دیگر! ظاهراً این‌ها به خاطر برگزار نشدن بازی پرسپولیس بوده.

با توجه به مسجل شدن قهرمانی استقلال، نمی‌شد این بازی را برگزار کنند؟

ظاهر آقایان می‌گویند باید حتما بازی پرسپولیس برگزار شود، بعد جشن بگیریم. البته این تنها مشکل امروز فوتبال مان نیست. بلکه ظاهراً مجمع فدراسیون فوتبال هم برگزار نخواهد شد.

چطور؟ شما خبری در این باره دارید؟

تا جایی که شنیدم احتمالا انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال هم بهم میخورد! ایرادی ندارد، به هم بخورد ولی مهم این است که نماینده ای اف سی و فیفا که می‌خواستند به ایران بیایند چه می‌شوند! تکلیف آنها را باید روشن کرد. چون از قبل به کنفدراسیون آسیا اعلام شده که در دهم خرداد انتخابات برگزار می‌شود و اگر این انتخابات در تاریخ خودش برگزار نشود آبروریزی دیگری هم در پی خواهیم داشت.

 دیگر هیچ تیم به درد بخوری با ایران بازی نمی کند/ تدارک بازی کانادا از اول اشتباه بود/ جام جهانی بازی های تدارکاتی مان برای جام ملت هاست!

چرا وضعیت فدراسیون فوتبال مان اینگونه است؟

متاسفانه چند سال است که فدراسیون ما تقویم سالانه ندارد. فدراسیون‌ها حداقل برنامه ۳ تا ۵ ساله دارند و در این برنامه‌ریزی‌ها تنها جای تیم‌های قهرمان و سقوط کننده در لیگ‌ها را خالی می‌گذارند یا به جای شان از حروف a b c استفاده می‌کنند. فیفادی‌های شان مشخص است و می‌دانند چه روزهایی چه بازی‌هایی باید انجام شود ولی اینجا تا می‌بینند در تقویم دو روز تعطیلی داریم می‌گویند می‌خواهیم با برزیل بازی کنیم! و اصلاً فکر نمی‌کنند که بقیه دنیا برای خودشان برنامه ریزی دارند.

لغو بازی کانادا و تیم ملی مان را چطور توصیف می‌کنید؟

صددرصد مشخص بود این اتفاق می‌افتد. البته نخست وزیر کانادا خیلی باهوش عملکرد و برای اینکه بگوید سیاست در ورزش دخالتی نداشته این موضوع را به سازمان لیگ کشورش و اداره مهاجرت ربط داد و گفتند که صلاحیت صدور ویزا را تایید نکردند. اگر غیر از این رفتار می‌کردند فیفا تعلیق شان می‌کرد و باید جریمه می‌دادند.

برخی بر این اعتقادند که بازی ایران و کانادا منعی برای برگزاری نداشت؟

اتفاقاً اصلاً از اول نباید به سراغ کشور کانادا می‌رفتیم. از قدیم گفتند سری که درد نمی‌کند را دستمال نمی‌بندند. متاسفانه آن سه چهار نفری که در هیئت رئیسه برای فوتبال ایران تصمیم می‌گیرند اصلا مال این حرفها نیستند. به طور کلی با اتفاقاتی که در گذشته رخ داده این تصمیم از اول هم اشتباه بود.

به نظر شما حالا چه تیم‌هایی را می‌توان جایگزین کانادا کرد؟

دیگر بعید می‌دانم تیمی‌حاضر شود با ما بازی بکند که به دردمان بخورد. کلاً همه چیز فوتبال ما برعکس شده است.

چطور؟

من معتقدم در یک اتفاق نادر تیم ملی فوتبال ما از مسابقات جام جهانی اش به عنوان دیدارهای تدارکاتی برای جام ملت‌های آسیا استفاده خواهد کرد. با این وضعیت همین مسابقات پیش رو با انگلیس، آمریکا و یکی از آن سه تیم اروپایی می‌تواند مسابقات دوستانه مناسبی در راه رسیدن به جام ملت‌های آسیا باشد، وگرنه کسی که فوتبال خوبی داشته باشد نمی‌آید با ما بازی کند.

 دیگر هیچ تیم به درد بخوری با ایران بازی نمی کند/ تدارک بازی کانادا از اول اشتباه بود/ جام جهانی بازی های تدارکاتی مان برای جام ملت هاست!

در ارتباط با اتفاقات آبادان و سقوط ساختمان متروپل صحبتی دارید؟

واقعاً اتفاق تلخی بود. واقعاً در این وضعیت سخت اقتصادی چنین اتفاقی دشواری‌های زندگی را برای اهالی آبادان بیشتر کرد. ما که کاری از دستمان ساخته نیست. فقط می‌توانیم بگوییم در غم این عزیزان شریک هستیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • دلالها را دور کنید IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    مولانا میفرماید : آب در کوزه و ما تشنه لبان میگردیم...یار در خانه و ما گرد جهان میگردیم ....چرا کانادا ؟ چرا اینقدر دور ؟ اصلا این حرف که فلان تیم بازیش سبک انگلیس یا آمریکاس تا چه اندازه درسته ؟ کانادا مثل آمریکا بازی میکنه یا انگلیس ؟ الحمدالله کشور ما جائیست که به هر کشوری با هر زمینه ای که بخواهیم میتوانیم تبادل داشته باشیم حالا هم فوتبالی ! با ارمنستان هم مرز هستیم و با ترکیه هم همینطور در کنارشان با گرجستان این سه تیم که در نزدیکی مان هستند یعنی امور بین الملل کشورمان نمیتواند یک بازی دوستانه و تدارکاتی با اینها هماهنگ کند ؟ حالا دو تیم بهتر و قدرتمندتراز اینها اول روسیه که هم از لحاظ سیاسی و هم مرزی نزدیکمان است و دوم ایتالیا که در جام جهانی حضور ندارد و میتواند حریف قدرتمندی برای تدارکات تیم ملی مان باشد حتما افرادی مثل مستر پین یا استراماچونی میتواند در این راه کمک کنند
  • Farid US ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    Etefagan in yek parvande 100 milliony va hata bishtar hast, madoulane iran bayad komak konand ta in parvande khoub jelou beravad iran hameye madarek ra darad ke canadayha bekhatere reise joumhoureshan in bazy ra cancel kardand parvande alyee hast ,
  • ۱ IR ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    بین تیم های شرقی فقط ژاپن حریف خوبی است که اونها هم متحد غربی ها هستند.البته پیشنهاد بازی دادند ولی مسئولین فدراسیون می دانستند که گلباران می شوند و نپذیرفتندنخواستند از اکنون ضعف های اسکوچ عیان شود
  • اصغر DE ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۶
    ایشان درست میگویند چون فدراسیون که نیست مهد کودک باز کرده اند از بهمن ماه تکلیف ایران مشخص بود و تازه فدراسیون دنبال حریف تدارکاتی میگردد در فدراسیون را ببندند بهتره
  • آره ما لنگی هستیم IR ۰۸:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    اگه قراره با تیم‌های بدردنخور و بی خاصیت بازی کنیم، خب بجاش با لنگ بازی کنه تیم ملی... حداقل راه دور نیاز نیست بره!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی