نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
مارک والتر
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مارک والتر یکی از مالکان جدید چلسی مالک پارک حیات وحش در فلوریدا است و در کارهای خیر همیشه پیش‌قدم بوده، ضمن این که به عنوان مردی سخاوتمند و ولخرج شناخته می‌شود.

مارک والتر تاجر آمریکایی یکی از اعضای کنسرسیوم خرید چلسی است و عاشق ببر است. این نیکوکار میلیاردر پارک حفاظت از حیات‌وحش دارد و در این پارک از دو ببر نگهداری می‌کند.

محافظ حیوانات

والتر ۶۲ ساله همراه با تاد بولی و هانس‌یورگ ویس، روسای کنسرسیومی هستند که چلسی را به مبلغ ۴٫۲۵ میلیارد پوند خریداری کردند. او یک میلیاردر خودساخته است که سرمایه حدود ۳ میلیارد پوندی دارد. اما او در آمریکا به سخاوتمندی مشهور است و مالک پارکی در فلوریدا است که به حفاظت از حیوانات اختصاص داده شده است. والتر در سال ۲۰۱۳ این فضای ۷۴۰۰ هکتاری را با مبلغی نامشخص خریداری کرد. بیش از ۲۰۰ حیوان در این پارک نگهداری می‌شوند که بسیاری از آن‌ها گونه‌های در معرض خطر هستند، از جمله دو ببر نر، یوزپلنگ و کرگدن سیاه و سفید.

مورد جالب یکی از مالکان جدید چلسی/ حافظ گونه‌های حیوانی در معرض خطر، ولخرج و سخاوتمند

بلوط سفید

محوطه «حفاظت از بلوط سفید» در سال ۱۹۸۲ توسط هاوارد گیلمن، تولیدکننده کاغذ، تأسیس شد. مهمانان قبلی که از بلوط سفید دیدن کردند عبارتند از: مدونا، جولیا رابرتز، ال‌گور، کالین پاول و جان تراولتا. مالک قبلی یک زمین گلف با ۹ سوراخ در این محوطه ساخت و بیل کلینتون، یکی از رئیس‌جمهورهای سابق ایالات متحده، در سال ۱۹۹۹ از آن بازدید کرد.

مارک و همسرش کیمبرا تقریباً ۱۰ سال پیش پارک را تصاحب کردند. آن‌ها بر حفظ حیات وحش و زیستگاه‌های در خطر انقراض از طریق پرورش پایدار، آموزش و سرپرستی مسئولانه زمین تمرکز کردند. آن‌ها هنگام خرید این پارک گفتند: «مأموریت اصلی ما این است که بر اساس کارهایی که در بلوط سفید در حال انجام است، یک مدل بین‌المللی برای تکثیر و سکونت گونه‌های در معرض انقراض ایجاد کنیم. ما همچنین بلوط سفید را به عنوان نقطه تجمعی برای الهام بخشیدن به ایده‌ها و همکاری‌ با افراد و سازمان‌هایی که نه تنها به حفاظت، بلکه به موضوعاتی مانند پایداری محیط ‌زیست، مراقبت از زمین، هنر و آموزش علاقه‌مند هستند، در نظر می‌گیریم.»

هر دوی این اهداف ایجاد شده‌اند و آن‌ها به حمایت و تکثیر حیوانات کمیاب ادامه دادند. همچنین از سال ۲۰۱۹ برنامه آموزشی خود را برای دانش‌آموزان محلی اجرا کردند.

پارک «حفاظت از بلوط سفید» حیوانات خود را در حساب اینستاگرام خود که توسط ۲۳۰۰۰ نفر دنبال میشود، به اشتراک می‌گذارد. ببرهای‌شان بیشترین نقش را در تصاویر ایفا می‌کنند و اغلب دندان‌های بزرگ خود را به دوربین‌ها نشان می‌دهند. آن‌ها همچنین ۲۰ فیل که قبلا در سیرک کار می‌کردند را هم به پارک آوردند. مارک و کیمبرا والتر در بیانیه‌ای گفتند: «ما بسیار خوشحال هستیم که به این فیل‌ها مکانی برای سرگرمی و اکتشاف داده‌ایم. ما در حال تلاش برای محافظت از حیوانات وحشی در زیستگاه‌های بومی خودشان هستیم. اما به این فیل‌هایی که نمی‌توان آن‌ها را رها کرد، مکانی می‌دهیم که بتوانند تا پایان عمر به راحتی در آن زندگی کنند.»

مورد جالب یکی از مالکان جدید چلسی/ حافظ گونه‌های حیوانی در معرض خطر، ولخرج و سخاوتمند

اما، پارک تنها تجارتی نیست که والتر در کارنامه خود دارد.

شرکای گوگنهایم

والتر میلیاردها دلار خود را از طریق شرکت خدمات مالی جهانی به نام «شرکای گوگنهایم» که در سال ۲۰۰۰ تأسیس کرد، به‌دست آورده است. آن‌ها دارای دفاتر مرکزی در نیویورک و شیکاگو هستند و بیش از ۲۵۰ میلیارد پوند دارایی تحت مدیریت خود دارند.

او در سال ۲۰۱۲ کنسرسیوم مدیریت بیسبال گوگنهایم را در کنار پیتر گوبر، اروین «مجیک» جانسون، استن کاستن، تاد بولی و بابی پاتون در خرید لس‌آنجلس داجرز رهبری کرد. آنها حدود ۱٫۷ میلیارد پوند برای این تیم بیسبال خرج کردند که از آن زمان موفقیت قابل توجهی از جمله قهرمانی در سری جهانی در سال ۲۰۲۰ داشته است.

چلسی تنها پروژه جدید نیست

والتر در زمینه ورزش فقط مشتاق همکاری با غول‌های لیگ برتری نیست. گوگنهایم علاوه بر داجرز، مالک تیم بسکتبال زنان لس‌آنجلس اسپارکز نیز هست. طبق گزارش‌ها، آن‌ها به چشم‌انداز راه‌اندازی لیگ حرفه‌ای هاکی روی یخ زنان در اوایل سال آینده نگاه می‌کنند. بیلی جین کینگ، اسطوره تنیس، که در سال ۲۰۱۹ به گروه والتر پیوست، در حال بررسی این امکان با مدیرعامل شرکت است و در مورد طرح‌هایی با انجمن هاکی‌بازان حرفه‌ای زنان صحبت کرده است.

او خرج کردن را دوست دارد

اگرچه ما چیز زیادی در مورد زندگی شخصی او که آن را بسیار خصوصی نگه می‌دارد نمی‌دانیم، اما از نظر حرفه‌ای از خرج کردن پول نمی‌ترسد. اگر داجرز را از ورشکستگی خارج کرده باشد، به راحتی می‌تواند ثروت خود را در باشگاه آبی‌ها سرمایه‌گذاری کند. بازسازی استمفوردبریج یک ضرورت است؛ با صحبت در مورد انتقال احتمالی به یک استادیوم جدید روی یخ. جالب اینجاست که والتر حدود ۱۰۰ میلیون پوند برای رساندن استادیوم داجرز به استانداردهای مدرن هزینه کرد. او همچنین فردی فریمن، ستاره بیسبال، را با قراردادی شش ساله به ارزش ۱۳۰ میلیون پوند به تیم آورد. او ولخرج‌ترین مالک داجرز در تاریخ است، پس چه کسی بهتر از والتر می‌تواند راه رومن آبراموویچ را دنبال کند تا قدرت خرج کردن آبی‌ها را در سال‌های آینده حفظ کند.

مورد جالب یکی از مالکان جدید چلسی/ حافظ گونه‌های حیوانی در معرض خطر، ولخرج و سخاوتمند

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی