نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
چلسی
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

با رسمی شدن حضور تاد بولی در باشگاه چلسی، حالا او کارهای مهم و بزرگی دارد که در داخل زمین و بیرون از آن باید انجام دهد؛ از جمله حضور پررنگ در نقل‌وانتقالات، بازسازی ورزشگاه استمفوردبریج و حفظ اسپانسرها.

سرانجام هواداران چلسی با انتشار اخباری مبنی بر تکمیل فرایند خرید باشگاه توسط تاد بولی، نفس راحتی می‌کشند. تأیید آقای بولی به عنوان مالک جدید چلسی بعد از یک حماسه طولانی ۹۰ روزه اتفاق افتاد که در برخی مواقع آینده آبی‌ها را تهدید می‌کرد.

در حالی که نهایی شدن تصاحب، یک گام مهم رو به جلو برای چلسی است، سرمایه‌دار آمریکایی می‌داند که این تازه آغاز راه است. بولی اعلام کرد که ۱۰۰ درصد به حفظ موقعیت چلسی در صدر فوتبال انگلیس و اروپا متعهد است، کاری که خالی از مشکل نیست.

نشریه «دیلی‌میل» چالش‌های اصلی بولی، چه داخل و چه خارج از زمین بازی را ارزیابی کرده که با هم می‌خوانیم.

داخل زمین
رسیدگی به بحران دفاعی

بر اساس گزارش‌ها، به توماس توخل، سرمربی چلسی، یک صندوق ۲۰۰ میلیون پوندی برای ارتقای تیمش داده خواهد شد، زیرا آن‌ها به دنبال کاهش فاصله با منچسترسیتی و لیورپول در لیگ برتر هستند. توخل تقریباً به طور قطع سرمایه‌گذاری در دفاع خود را با پولی که توسط مالکین آمریکایی و فروش بازیکنان به دست می‌آید، در اولویت قرار خواهد داد، زیرا جدایی‌های بازیکنان برجسته او را با بحران در خط دفاعی مواجه کرده است. آندریاس کریستنسن و آنتونیو رودیگر که مجموعاً ۳۶۴ بازی برای چلسی انجام داده‌اند، به ترتیب باشگاه را به مقصد بارسلونا و رئال‌مادرید ترک می‌کنند، در حالی که شک و تردیدهایی در مورد آینده کاپیتان سزار آسپیلیکوئتا و مارکوس آلونسو وجود دارد.

اگر چلسی بخواهد برای کسب افتخارات بزرگ، هم در لیگ داخلی و هم در اروپا حرفی برای گفتن داشته باشد، باید این شکاف‌ها را در تابستان پر کند. ژوله کُنده مدافع میانی فرانسوی سویا در صف تبدیل شدن به اولین خرید دوران بولی است و برای هواداران چلسی خوشایند خواهد بود. هواداران همچنین امیدوارند که ریس جیمز، مدافع کناری، قرارداد جدیدی را امضا کند، و بستن قرارداد تمدید شده با ملی‌پوش انگلیسی برای برخی به اندازه جذب چهره‌های جدید اهمیت دارد. به طور خلاصه باید در دفاع کارهایی انجام شود.

رسیدگی به خط هافبک

انگولو کانته و جورجینیو ستون‌های اصلی تیم توخل بوده‌اند اما این دو بازیکن جوان‌تر نمی‌شوند و نمی‌توانند برای همیشه در تیم چلسی لنگر بیاندازند. این دو بازیکن مجموعاً ۶۱ سال سن دارند، و سرمربی آلمانی می‌خواهد هافبک دفاعی را تقویت کند. قرارداد هر دو بازیکن در استمفوردبریج در سال آینده به پایان می‌رسد، به همراه سایر هافبک‌ها از جمله راس بارکلی و بیلی گیلمور. بعید است که جایگاه سائول نیگس پس از یک دوره قرضی ضعیف حفظ شود، در حالی که مرد فراموش شده دنی درینکواتر نیز تابستان امسال از باشگاه خارج می‌شود.

پس جای تعجب نیست که چلسی مرتباً با انتقال دکلان رایس ۱۰۰ میلیون پوندی از وستهام درگیر است. در حالی که بعید به نظر می‌رسد توخل بخواهد نیمی از بودجه خود را برای بازیکنی که باشگاهش اصرار دارد که برای فروش نیست، تلف کند. اورلین چوآمنی نیز در باشگاه مورد تحسین است، اما انتظار می‌رود به رئال‌مادرید بپیوندد و تصور می‌شود که چلسی به دنبال ابراهیم سانگاره از آیندهوون به عنوان جایگزین باشد.

مقابله با مسئله لوکاکو

قرارداد دوباره با روملو لوکاکو از اینتر با رکورد باشگاهی ۹۷٫۵ میلیون پوندی برای هیچ‌یک از طرفین نتیجه‌ای نداشت. این بازیکن بلژیکی در این فصل در ۴۴ بازی فقط ۱۵ گل به ثمر رسانده و به دلیل فرم ضعیف خود نیمکت‌نشین است. لوکاکو همچنین آشکارا از سرمربی و تاکتیک‌های او انتقاد کرده و هوادارانی که از نمایش بد او در پیراهن آبی خسته شده‌اند، خشمگین کرده است. چلسی، در حال حاضر، دردسر زیادی با گران‌ترین دارایی خود دارد زیرا او تا ژوئن ۲۰۲۶ قرارداد دارد و تغییر آن دشوار خواهد بود. باشگاه می‌خواهد تا حد ممکن هزینه‌های قابل توجه خود را جبران کند، اما خواستاران احتمالی مطمئناً تمایلی به پرداخت هزینه‌ای نزدیک به مبلغی که چلسی برای او در تابستان گذشته پرداخت کرد، ندارند.

استمفوردبریج

خارج از زمین
شروع فروش بلیت

فروش بلیت اولین طرحی بود که CST در نامه خود به بولی پس از تأیید تصاحب باشگاه توسط وی مطرح کرد. البته چلسی نمی‌توانست بلیت‌های بازی‌های خانگی را به افرادی غیر از دارندگان بلیت فصلی یا هوادارانی که قبل از اعمال تحریم‌های دولت صندلی می‌خریدند، بفروشد. اکنون تصاحب انجام شده است، تجارت طبق روال معمول می‌تواند به باشگاه بازگردد، اما هنوز جزئیات تمدید بلیت فصل اعلام نشده است. همچنین CST از کنسرسیوم بولی خواسته تا به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر افزایش قابل توجه قیمت در مناطق خاصی از استمفوردبریج، متعهد به نگه داشتن قیمت بلیت در سطوح فعلی برای فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۲ باشد تا نیت خوبش را به هواداران اثبات کند. قیمت‌ها در طبقه بالای غرفه غربی قرار است از ۱۲۵۰ پوند به ۳۹۰۰ پوند افزایش یابد.

بازسازی استمفوردبریج

ورزشگاه چلسی به دلیل اندازه‌ای که دارد از نظر درآمد روز بازی از رقبای لندنی مانند تاتنهام، آرسنال و وستهام عقب است. این ورزشگاه با ظرفیت ۴۲۰۰۰ نفر، در میان ورزشگاه‌های کوچک‌تر لیگ برتر قرار دارد و نیاز به بازسازی دارد. گروه بولی حتی قبل از تکمیل تصاحب باشگاه در مورد برنامه‌هایی برای بازسازی استمفوردبریج بحث می‌کرد و این موضوع برای چلسی دلگرم‌کننده بود. گمان می‌رود که گروه بولی یکی از طرح‌های دقیق‌تر توسعه مجدد را در طول جنگ مناقصه ارائه کرد و قبلاً با معماران متعددی در مورد زمین صحبت کرده است، از جمله کسانی که روی برنامه‌های آبراموویچ برای انجام بازسازی یک میلیارد پوندی استمفورد بریج در سال ۲۰۱۸ کار می‌کردند. بولی قول سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های باشگاه را داده است، اما از حرف تا عمل فاصله بسیار است و هواداران چلسی برنامه‌های کنسرسیوم او را از نزدیک تماشا خواهند کرد.

افزایش نمایندگی حامیان

بولی در درجه اول به دلیل تعامل با طرفداران در طول فرآیند تصاحب به سرعت به عنوان مالک مورد علاقه در میان حامیان ظاهر شد. بولی قبلاً با انتصاب حامیان برجسته دانیل فینکلشتاین و باربارا شارون گام‌های امیدوارکننده‌ای در این زمینه برداشته است. CST نامه‌ای به مالکان جدید باشگاه چلسی در پنجشنبه گذشته (۲۶ می) صادر کرد. در این نامه تعدادی از مسائل مربوط به حامیان توضیح داده شده که مالکیت جدید باید در آینده توجه خود را به آن‌ها معطوف کند. CST از مالکیت جدید می‌خواهد «به نمایندگان هواداران در مورد هر تصمیمی در مورد مسائل مربوط به میراث باشگاه، نظر قانونی الزام‌آور بدهد.» از طریق ایجاد چیزی که CST آن را «سهم طلایی» می‌نامد، این قدرت را می‌خواهد که از هرگونه تلاش آینده برای عضویت در سوپرلیگ جلوگیری کند و همچنین در مورد محل برگزاری بازی‌های خانگی، نام باشگاه، نشان، نام پیراهن و استادیوم حق وتو داشته باشد. همچنین از بولی خواسته شده که یک «هیئت مدیره سایه» ایجاد کند، که در مقام مشاوره عمل کند.

نگه داشتن حامیان مالی و ورود اسپانسرهای جدید

تحریم‌های آبراموویچ باعث نگرانی حامیان مالی چلسی شد. شرکت مخابراتی Three از لیست شرکا در وب‌سایت چلسی حذف شده و سایرین از جمله هیوندای و زاپ نیز در حال بررسی موقعیت خود هستند. شرکت Three در واکنش به حمله روسیه به اوکراین وارد عمل شد و قرارداد ۴۰ میلیون پوندی خود با آبی‌ها را در ماه مارس به حالت تعلیق درآورد. پس از آن، هیوندای هم همین کار را کرد. در حالی که تصاحب بولی باید برخی از ترس‌های این شرکت‌ها را کاهش دهد، آینده آبی‌ها از نظر درآمد نامشخص است.آن‌ها باید حامیان مالی را متقاعد کنند که از دوران آبراموویچ عبور کردند و شکاف‌های باقی مانده توسط کسانی را که دیگر نمی‌خواهند با باشگاهِ تحت محاصره ارتباط برقرار کنند، برطرف کنند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی