نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تری فنویک - دیگو مارادونا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

تری فنویک بازیکن پیشین تیم ملی انگلیس می‌گوید بعد از گل «دست خدا» از تعویض پیراهن با دیگو مارادونا خودداری کرده و این برایم ۷ میلیون پوند هزینه داشته است.

تری فنویک از تعویض پیراهن با دیگو مارادونا خودداری کرد و این کار برای او ۷٫۱۴ میلیون پوند هزینه داشت. اسطوره آرژانتینی پیراهن شماره ۱۰ معروف خود را به فنویک در دیدار حماسی یک چهارم‌نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ پیشنهاد داد. مدافع سرسخت انگلیس پس از باخت ۲-۱ آنقدر احساساتی شده بود که نمی‌توانست پیراهن را قبول کند.

فنویک که اکنون در کارائیب کارشناس شده، بعد از ۳۶ سال همان پیراهن را دید که در حراجی به قیمت رکوردشکنی به فروش رسید. در حالی که ستاره سابق تاتنهام و کوئینزپارک‌رنجرز به مارادونا پشت کرد، استیو هاج تمام تلاش خود را کرد تا پیراهن را به دست بیاورد.

اعتراف فنویک برای اولین بار در کتاب جدیدی که این هفته منتشر شد، به نام «داستان پیراهن ۷ میلیون پوندی» آورده شد. مارادونا آن روز او و خط دفاع انگلیس را در ورزشگاه آزتکا پشت سر گذاشت تا «گل قرن» را به ثمر برساند؛ تنها ۴ دقیقه پس از مشت زدن توپ به تور دروازه.

اعتراف تلخ بازیکنی که پیراهن «دست‌خدا» دیگو مارادونا را نگرفت/ احساساتی شدم و ۷ میلیون پوند ضرر کردم!/ من هم دوست داشتم سود ببرم

فنویک که ۲۰ بازی ملی انجام داد، اعتراف کرد که گل «دست خدا» او را به شدت دلخور کرده و بهم ریخته بود، و اکنون دلایل بیشتری برای پشیمانی از عدم تعویض پیراهن دارد. او گفت: «در آن لحظه به وضوح به خاطر گل «دست خدا» احساساتی بودم. بین یک هندبال آشکار و گلی که اکنون همه آن را بهترین گل تاریخ جام‌جهانی می‌دانند، حدود ۵ دقیقه فاصله بود. ما در شوک بودیم. فیلم‌های تلویزیونی گل دوم را بررسی کنید، ساختار و ترکیب تیم بهم خورده بود. ما هنوز گیج و در حال چرخیدن بودیم. مارادونا بعد از بازی برای تعویض پیراهن به من روی آورد، اما من خیلی ناراحت و به هم ریخته بودم. ما به خاطر بازی با دست از جام‌جهانی خارج شده بودیم. من تنها کسی بودم که به دنبال داور تا نیمه زمین رفتم و به این گل اعتراض کردم. اما وقتی داور دستش را به جیب برد سریع برگشتم چون فکر می‌کردم حتماً کارت قرمز درمی‌آورد.»

فنویک ۶۲ ساله در مورد فروش پیراهن اعتراف کرد که بسیار شگفت‌زده شد. او گفت: «هاج بارها گفته بود که قصد فروش ندارد. این پیراهن متعلق به جنجالی‌ترین لحظه تاریخ فوتبال بود. من هم دوست داشتم سود ببرم، اما کشور و فوتبال را مقدم بر منافع شخصی قرار دادم.»

اعتراف تلخ بازیکنی که پیراهن «دست‌خدا» دیگو مارادونا را نگرفت/ احساساتی شدم و ۷ میلیون پوند ضرر کردم!/ من هم دوست داشتم سود ببرم

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • .. IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    مارادونای افسانه‌ای کسایی ک فوتبال مارادونا رو ندیدن اصلا فوتبال ندیدن

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی