راب پیج
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

راب پیج سرمربی تیم ملی ولز شاگردانش را شایسته حضور در مهمترین تورنمنت فوتبال جهان دانست.

راب پیج پس از صعود تیم ملی فوتبال ولز به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، برتری شاگردانش مقابل تیم ملی اوکراین را به بازیکن فقید ولزی‌ها تقدیم کرد و اظهار داشت: «در ترکیب به بازیکنانم گفتم که اسپید ۱۲ یا ۱۳ سال پیش در ترکیب تیم به میدان رفت و می‌خواهم این پیروزی را به گری تقدیم کنم. او این فرهنگ را ۱۲ سال پیش آغاز کرد و تغییر چشمگیری به وجود آوردیم.»

وی با بیان اینکه محیط تیم ملی ولز کاملاً تغییر کرده است، تصریح کرد: «من این را میراث تحویل گرفتم. کریس کولمن (سرمربی تیم ملی ولز از ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۷) توانست تیم را به سطح بالاتری برساند و من این گروه را به ارث بردم. اکنون با اعتماد به نفس وارد بازی‌ها می‌شویم. الان فقط به صعود به جام جهانی یا یورو امیدوار نیستیم؛ بلکه باور داریم می‌توانیم چنین کاری انجام دهیم. تغییری اساسی در ذهنیت بازیکنان ایجاد شده است.»

سرمربی تیم ملی ولز با تمجید از بازیکنان نیمکت‌نشین تیمش خاطرنشان کرد: «تصمیم سختی گرفتم. من بازیکنانی چون هری ویسلون و برنان جانسون را دارم که سوپراستار خواهند شد اما بهترین بازیکنان خود را در زمین داشتیم. انگیزه خوبی گرفتیم و در جهت درستی حرکت می‌کنیم. این بازیکنان جوان در سال‌های گذشته پیشرفت کردند و باید به این مسیر ادامه بدهیم.»

پیج در مورد عملکرد چشمگیر اوکراین و موقعیت‌های متعدد این تیم گفت: «ما از شرایط کاملاً آگاه بودیم. در پایان مسابقه می‌خواستیم قدردانی خود را از آنها نشان بدهیم. فکر می‌کردم اوکراین در دو بازی پلی‌آف فوق‌العاده بوده و شایسته اعتبار زیادی است. می‌خواستیم این احترام را به بازیکنان و هواداران اوکراین نشان بدهیم.»

وی با بیان اینکه احساسی باورنکردنی دارد، عنوان کرد: «بازی پُراسترسی را پشت سر گذاشتیم و اوکراین فوق‌العاده ظاهر شد. می‌دانستیم باید در بهترین شرایط خود باشیم تا نتیجه بگیریم. اتفاق بزرگی برای ولز افتاد و مردم،‌ این موفقیت را جشن می‌گیرند. به این بازیکنان افتخار می‌کنم و آنها شایسته صعود به جام جهانی بودند. آنها تنها جام جهانی را از دست داده بودند که به آن رسیدند.»

تیم ملی ولز در گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ با ایران، انگلیس و آمریکا همگروه است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی