نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
اصغر شرفی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

مربی اسبق تیم ملی گفت: اهالی کشور امارات و قطر در ماه‌های خرداد و تیر خودشان در کشورشان نمی‌مانند و به مناطق خنک اروپا می‌روند؛ آن وقت ما تیم ملی را دوحه برده‌ایم!

اصغر شرفی، بازیکن و مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره مشخص شدن تیم چهارم گروه کشورمان در جام جهانی اظهار داشت: «به نظر من تیم ولز از تیم اوکراین بهتر است چون اوکراینی‌ها به لحاظ فیزیکی شرایطی داشتند که شاید برای تیم ما در جام جهانی دردسر به وجود می‌آوردند. اما ولز در آن حدود نیست».

وی افزود: «البته که همه تیم‌های اروپایی نسبت به تیم ما شرایط بهتری دارند اما در انتخاب بین دو تیم اوکراین و ولز قطعاً تیم ولز شرایط بهتری دارد؛ چون آنها تکنیکی‌تر هستند و ظریف‌تر بازی می‌کنند».

کارشناس فوتبال کشورمان درباره تقابل گرت بیل با مدافعان تیم ایران گفت: «گرت بیل کاپیتان تیم ولز است و من بازی این تیم مقابل اوکراین را به طور کامل دیدم. قطعاً بیل روز سختی را برای ما رقم خواهد زد. البته فوتبال رو ندارد و مشخص نمی‌کند. شاید در آن روز گرت بیل نتواند از پس مدافعان ایران بربیاید اما مهم نحوه آماده سازی تیم ملی فوتبال ایران است».

شرفی درباره لغو دیدار ایران با کانادا و بهانه‌هایی که برای بازی نکردن با تیم اروگوئه مطرح شد خاطرنشان کرد: «اینکه گفته اند مسیر سفر تا اروگوئه طولانی است عذر بدتر از گناه بود. آنها خودشان نتوانستند بازی را جور کنند و بهانه آوردند. وگرنه هر طور بود باید این بازی برگزار میشد».

کاش تیم مهدوی کیا را به من می دادند/ آقای گزارشگر! چرا به مردم دروغ تحویل می دهی؟/ زمان که همه از قطر فرار می کنند در دوحه اردو زدیم!

وی در این باره که شایعه شده بود اسکوچیچ نمی‌خواسته مقابل اروگوئه شکست بخورد و برای همین بازی را لغو کرده گفت: «زمانی که بنده به همراه حشمت مهاجرانی در امارات مربیگری میکردیم روش حشمت این بود که حریفان قدرتمند را روبروی تیم قرار می‌داد اما دو بازی پشت سر هم برگزار می‌کرد. ما در بازی اول پنج گل می‌خوریم اما در بازی دوم حداکثر دو یا سه گل بیشتر نمی‌خوردیم. یکبار این اتفاق مقابل یکی از تیم‌های خوب افتاد و ما ۶ گل خوردیم. در آن حدفاصل اماراتی‌ها به حشمت ایراد گرفتند اما در بازی دوم ما دو گل بیشتر نخوردیم».

وی افزود: «متاسفانه ترس و وحشت از مقابله با تیم‌های خوب باعث شده برخی اتفاقات در فوتبال ما و رقم بخورد که به سود فوتبال ما نیست نمونه بارز این وضعیت را در تیم امید خودمان داریم می‌بینیم. دلم برای بچه‌های زیر ۲۳ سال ایران سوخت».

مربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان یادآور شد: «من بازی تیم امید را نگاه کردم. متاسفانه این بچه‌ها چهار تا پاس سالم به هم نمی‌دهند. آن وقت گزارشگر تلویزیونی می‌گوید حریفان ایران حرفی برای گفتن ندارند در حالی که کاملا مخص است آنها چقدر خوب کار کرده اند و ما اصلا کاری نمی‌کنیم. چرا گزارشگر باید به طرفداران فوتبال دروغ بگوید و امید واهی بدهد، در حالی که ما داریم می‌بینیم که تیم مان خوب بازی نمی‌کند».

شرفی اضافه کرد: «من مهدی مهدوی کیا را دوست دارم و او را یک فوتبالیست قابل می‌دانم اما مربیگری کاریزمای دیگری لازم دارد که با فوتبال بازی کردن متفاوت است. چقدر دلم میخواست خودم مربی این تیم بودم تا چهارتا حرکت سرعتی، در طول و عرض را با این بچه‌ها کار میکردم. متاسفانه این تیم اصلاً فوتبال بازی نمی‌کند».

کاش تیم مهدوی کیا را به من می دادند/ آقای گزارشگر! چرا به مردم دروغ تحویل می دهی؟/ زمان که همه از قطر فرار می کنند در دوحه اردو زدیم!

وی همچنین درباره شرایط فعلی تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: «تیم ملی ایران در حال حاضر مثل یک دسته گل زیباست در حالی که ما باید باغ داشته باشیم تا هر گلی پژمرده شد یک گل دیگر را جایگزین کنیم. تازگی این دسته گل با دو حبه قند درون پارچ آب حداکثر دو سه هفته بیشتر طول نمی‌کشد. این بچه‌ها که از تیم ملی بروند نسلی برای پشتوانه آنها نداریم».

شرفی همچنین درباره برپایی اردوی ایران در دوحه قطر تأکید کرد: «زمان قحطی بود تیم را به دوحه ببرند؟ زمانی که در امارات کار میکردیم در ماه‌های ژوئن و جولای کل مسابقات و تمرینات تعطیل می‌شد و همه به مرخصی می‌رفتند. از بس که در این ماه‌ها هوا گرم است. خود ما خرداد و تیر ماه مرخصی داشتیم و اتفاقاً حقوق دوبرابر هم می‌گرفتیم اگر هم لازم میشد تیم را به یوگسلاوی می‌بردیم یا به مناطق خنک اروپا.

وی ادامه داد: «نمی‌دانم چرا باید هر چیزی که مجانی باشد به سراغش برویم؟ کاملاً مشخص است اردوی بچه‌های تیم ملی در قطر مفتی بوده و آقایان خواستند این فرصت را از دست ندهند، وگرنه در این گرمای طاقت فرسا هیچ کس در قطر اردو نمی‌زند».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • علی IR ۱۵:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    مربی خارجی
  • Mohmmad US ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    استاد عزیز ، آقای مربی گرانبها ،،شما نمیدونید تو فوتبال ایران اگه راست وحسینی حرف بزنی قبولت ندارن ،،تیم‌های فوتبال دست یه تعداد آدمهایی افتاد یه تریلی اسمشونو نمیتونه بکشه فقط در همین حد، ،،الان صحبت‌های حضرتعالی به قبای خیلی‌ها با این انتخابها بر میخوره
  • محمودمحمودی IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    آقای شرفی مثلا شما مربی بودید چکار میکردید شما هنوزدردنیای چهل سال پیش سیر میکنید دوران شما تمام شد لطفا مثل بقیه پیشکسوتان برای دوباره تیتر شدن خودتان را کوچیک نکنیدآقای شرفی
    • حسن IR ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      همینطور الکی چرت نگو .اون زمان فوتبال ما تو اوج بود ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌.دانش‌ مربیگری همین شرفی از تمام مربیان حال حاضر خیلی بهتره .چون اون زمان کارائی‌ حرف اول رو میزد ولی الان تمام مربیان فقط نون اسمشون رو میخورن‌.
  • 4444 IR ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    جناب شرفی بزرگوار ، بااین جماعت هم کلام شدن اتلاف عمرهست، اینها یه مشت متعصب بی منطق هستند که که تمام کائنات رو به رنگ سرخ میبینن ، گل سرسبدشون مایلی کودن بودکه فرق بین زرینچه و استاداسدی رونمیدونست ومدیرروستا رو به خداداد عزیزی ترجیح می‌داد ، ذخیره و توپ جمع کن سرخپوش را به تیم ملی دعوت میکرد صادق ورمزیارومحمودفکری رو دعوت نمیکردچون به لنگیا گل زده بودند، بذارید درعالم خودشان خوش باشند ، حیفه انرژی هدر بدین به این کوتوله ها انتقادوپیشنهادارایه کنید ، حلقه جماعت لنگیه کوچکترازآن است جائی برای بزرگان داشته باشد . گنده هاشون فوتبال نمیفهمن ،شما از مجری و گزارشگر و خبرنگارشون چه توقعی دارید.
    • Ali IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      کابر 444 اینطور که خودت را دراول و وسط وآخر ودریک کلام سراسر نوشته ات معرفی نمودی یک عقده ای هستی که هرآنچه در وجودت موج می زند را بیرون ریختی و انواع صفت هایی که در وجودت هست وسرریز کرده را به دیگران چسباندی ، به نمایش گذاشتی بنده شرم دارم که همان صفات که به دیگران نسبت دادی را بیان کنم خودشکن آیینه شکستن خطاست مربی گری هم مانند دیگ حرفه ها سلیقه ای است وهیچ بایدی وجود ندارد که دو نفر مربی ازمیان یکصد بازیکن حتی بیش ازپنج نفر را مشترگک انتخاب کنند واین یعنی نود و پنج درصد سلیقه است. دوستدارتو
    • شمسعلی IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
      گنده های پرسپولیس،از نسل قدیم : علی پروین، همایون بهزادی، حسین کلانی ، ضیا عربشاهی، محمد دادکان، صفر ایرانپاک، فرشاد پیوس، مجتبی محرمی،حمید درخشان و... از نسل ۹۸: علی دایی، علی کریمی، مهدی مهدوی کیا ، کریم باقری ، احمد رضا عابدزاده، نیما نکیسا، افشین پیروانی، حمید استیلی ، وحید هاشمیان، مهرداد میناوند، رضا شاهرودی و...از نسل جدید: مهدی طارمی ، وحید امیری، جلال حسینی، کریم انصاری فرد، کنعانی زادگان، احمد ‌نوراللهی، علی علیپور .... و خیلی از بزرگان که با عذر خواهی از همه، این بنده خدا که فکر کنم چند روزه داره فوتبال نگاه میکنه، اعتقاد داره این بزرگان فوتبال نمی‌فهمن ولی ایشون می‌فهمه🤣🤣🤣🤣🤣😂😂🤪🤪🤪🤔🤔
  • حمید IR ۱۷:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    حالا حرف‌‌های آقای شرفی یه جای خود اما تیم امید با سیستمی که در برابر قطر و ترکمنستان با ترس، فقط با یک مهاجم بازی می‌کرد، نباید هم انتظار برد داشت! در نیمه دوم بازی با ترکمنستان، واقعا بازیکنان سردر گم بودند و وظیفه هیچ بازیکنی مشخص نبود. از مهدوی کیا بعید بود اینقدر ترسو باشه!
  • سیرک فقط سیرک عبده IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    وقتی تیم ملی تبدل شود به تیم میلی سیرک عبده و اسکولیچ هم مترسک سر جالیز سیرک عبده این حرکات چیز عجیب نیست
  • نوید IR ۲۱:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    شما معلومه خیلی خوش اشتها هستی ها ، اینجا امارات و قطر یا عربستان نیست اینجا ایرانه دادا
  • .... IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    همه جور حرفی رو زد واسه ی بازار گرمی خودش.
  • بنام DE ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    اگه به من می‌دادند جز سه تیم اول دنیا می کردم، والا، کنتور که نداره 😉
  • مهرداد IR ۲۳:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
    اقای شرفی این چیزها را بی خیال شو ببین باوجود لنگ حکومتی استقلال زیبا قهرمان شد
    • حسن IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
      زیبا جون مصاحبه جدید درود گررو بخون بعد حرف بزن بعد دقت کن عقده ای رنگی انتقاد آقای شرفی ایرادات فنی بود ولی بحال فوتبال که امثال تو درباره اون نظرمیدی
  • محمودرضا.اردشیرسلیمانیراد IR ۰۱:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    از روزی که به ناصرخان حجازی توهین کردی عبارت معلوم شد آقای شرفی قبل از آن فکر میکردم خیلی جنتلمنی ولی متاسفانه ازنظرم برگشتم ولی از حرفایی که راجع به تیم امید و بزرگسالان زدی واقعیتی غیرقابل انکار موفق باشید
  • رشیدی IR ۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    تو این فصل گرما در قطر اردو زدن مسخره است مثل اینه که در اهواز اردو بزنیم
  • مانا IR ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    کلا اگر دروغ نگن نمیتونند کارشان را پیش ببرند ،در مورد اردوی تیم ملی هم بیچاره ها رو بردند به قطر که هزینه نکنند و اسمش باشه رفتن اردو واقعا که!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی