نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
ماجرای استقلال در لیگ بانوان هم تکرار شد/ تونل افتخار به فوتبال زنان رسید
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

خاتون بم به هشتمین قهرمانی خود در لیگ برتر فوتبال زنان ایران رسید.

هفته پایانی لیگ برتر فوتبال زنان بدون حساسیت ویژه‌ای عصر امروز دنبال شد، چرا که هفته گذشته قهرمانی تیم فوتبال زنان خاتون بم مسجل شده بود و پیش از مسجل شدن سرنوشت خاتون، دو تیم سقوط کننده به لیگ یک هم مشخص شده بودند.

سارگل بوشهر از هفته نهم به دلیل عدم حضور در ۲ مسابقه از جدول بازی‌ها کنار گذاشته شد و تیم خبرساز ملی‌پوشان شهرکرد هم با کسب تنها ۴ امتیاز و قرار گرفتن در رتبه یازدهم جدول به لیگ دسته اول فوتبال زنان سقوط کرد. گفتنی است که تیم سارگل به دلیل انصراف از ادامه رقابت‌ها به دو دسته پایین‌تر سقوط کرده و در صورت تصمیم دوباره مدیران باشگاه به تیم‌داری، آن‌ها باید از رقابت‌های لیگ دسته دوم کارشان را آغاز کنند.

جشن قهرمانی باشکوه خاتون در ایلام

تیم فوتبال زنان خاتون بم که هفته گذشته قهرمانی‌اش مسجل شده بود، امشب از ساعت ۱۹ در ورزشگاه عدالت ایلام به دنبال کسب آخرین برد فصل و عبور از ۶۰ امتیاز در جدول رده‌بندی بود. شاگردان مرضیه جعفری در شرایطی وارد میدان مسابقه شدند که از سوی بازیکنان پالایش گاز ایلام تونل قهرمانی برای آن‌ها زده شد تا بعد از تونل قهرمانی تیم‌های لیگ برتری فوتبال مردان برای تیم استقلال، این‌بار تونل قهرمانی برای قهرمان لیگ برتر فوتبال زنان ایجاد شود.

شاگردان جعفری در نیمه نخست نمایشی تهاجمی را از خود نشان دادند که سرانجام مونا محمودی توانست روی غفلت دفاع حریف گلزنی کند. در نیمه دوم، ایلامی‌ها در دقیقه ۵۰ گل تساوی را به ثمر رساندند اما زهرا قنبری ستاره باتجربه خاتون خیلی زود توانست نتیجه را مجدداً به سود تیمش برگرداند و در دقیقه ۵۲ گل برتری خاتون را رقم زد و در دقیقه ۵۷ ملیکا محمدی زننده گل سوم خاتون بم بود. مونا محمودی در ادامه بازی دومین گل خود و چهارمین گل تیمش را به ثمر رساند و عاطفه رمضانی کاپیتان خاتون پنجمین گل را به سود خاتون رقم زد تا بمی‌ها فصل را با پیروزی پرگل ۵ بر یک به پایان ببرند. خاتون بم با برتری به‌دست آمده در مسابقه امشب، بیستمین برد فصل خود را جشن گرفت تا شاگردان مرضیه جعفری با ۶۱ امتیاز فصل را با عنوان قهرمانی به پایان ببرند و برای هشتمین‌بار در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان به جام قهرمانی دست پیدا کنند.

بازیکنان خاتون بعد از اتمام دیدار تیم‌شان در مقابل پالایش گاز ایلام در ورزشگاه عدالت ایلام جشن قهرمانی گرفتند و مراسم اهدای جام برگزار شد و عاطفه رمضانی کاپیتان خاتون جام قهرمانی را بالای سر برد تا رسماً خاتون صاحب هشتمین جام در دوران حضورش در لیگ برتر فوتبال زنان شود.

تیم فوتبال زنان خاتون بم با قهرمانی در فصل جاری لیگ برتر فوتبال زنان توانست سهمیه حضور در رقابت‌های آزمایشی جام باشگاه‌های زنان آسیا را به‌دست آورد و شاگردان جعفری در شهریورماه باید در مقابل رقبای آسیایی خود به میدان بروند. سال گذشته برای نخستین‌بار نماینده‌ای از ایران در جام باشگاه‌ها حضور یافت که تیم زنان شهرداری سیرجان در منطقه غرب آسیا در بین ۴ تیم به مقام دومی دست پیدا کرد.

نایب قهرمانی شهرداری سیرجان و سومین مقام سومی سپاهان

تیم فوتبال زنان شهرداری سیرجان دیدار هفته پایانی‌اش را به علت عدم حضور ملوان بندرانزلی برگزار نکرد تا قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال زنان با کسب پیروزی انضباطی با ۵۷ امتیاز به کار خود در چهاردهمین دوره رقابت‌ها پایان بدهد و آن‌ها بعد از خاتون بم عنوان نایب قهرمانی را از آن خود کردند.

طلایی‌پوشان سپاهان اصفهان هم که همواره در تلاش برای دستیابی به عنوان قهرمانی لیگ برتر فوتبال زنان بوده‌اند، بازهم در طلسم‌شکنی ناکام بودند و فصل جاری لیگ برتر را با کسب ۵۳ امتیاز در رتبه سوم به پایان بردند.

بهترین گلزن تاریخ لیگ زنان و سومین کفش طلا!

زهرا قنبری ستاره ۳۰ ساله خط حمله تیم فوتبال زنان خاتون بم که در فصل جاری توانست برای ششمین‌بار همراه بمی‌ها قهرمانی لیگ برتر را به‌دست آورد، آماری استثنایی در ادوار لیگ برتر فوتبال زنان دارد و توانست رکورد فوق‌العاده خود را بهبود بخشد.

قنبری که توانسته بود ۲ کفش طلا را در ادوار لیگ برتر فوتبال زنان به‌دست بیاورد و رکورد بیشترین گل زده در یک‌فصل (فوتبال زنان و مردان) را در سال ۹۷-۱۳۹۶ به نام خود ثبت کرد، در فصل جاری موفق شد تا برای سومین‌بار خانم گل لیگ فوتبال زنان شود.

ستاره خاتون بم با ۳۹ گل زده به کار خود در چهاردهمین فصل لیگ برتر فوتبال زنان پایان داد. او در ادوار لیگ برتر فوتبال زنان موفق شده ۲۴۱ گل بزند که از این حیث در تاریخ لیگ برتر فوتبال زنان رکورددار بوده و زهرا قنبری توانسته آماری استثنایی را از خود به جای بگذارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی