گروه B جام جهانی ۲۰۲۲ قطر
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

با حضور ولز، گروه B به سخت‌ترین گروه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر و یکی از پرستاره‌ترین گروه‌ها تبدیل شد.

صعود ولز به جام جهانی ۲۰۲۲ علاوه بر اینکه تکلیف آخرین تیم اروپایی جام را روشن کرد، آخرین همگروه ایران در قطر را نیز مشخص کرد.

حالا تیم ملی کشورمان با کلکسیونی از ستاره‌ها در گروه B جام روبه‌رو خواهد شد. با اضافه شدن ولز، گرت بیل به عنوان سرشناس‌ترین ستاره این تیم به جمع بازیکنان بزرگی که در این گروه حضور داشتند اضافه شدند. با هنگاهی به ستاره‌های مشهور و تاثیرگذار گروه B می‌پردازیم.

انگلیس؛ کلکسیون ستاره‌ها

مهمترین رقیب و مدعی اصلی این گروه بدون شک، انگلیس است که کلکسیونی از ستاره‌ها را در اختیار دارد. هری کین گلزن تاتنهام، فیل فودن ستاره جوان منچسترسیتی در کنار رحیم استرلینگ مهاجم سرعتی این تیم، الکساندر آرنولد از لیورپول و میسون مونت از چلسی، تنها بخشی از بازیکنان بزرگ و سرشناس و البته گرانقیمتی هستند که در فهرست تیم ملی انگلیس قرار دارند. در مورد این تیم در هر خط و در هر پست می‌توان به یک بازیکن سرشناس اشاره کرد. گرت ساوت گیت سرمربی انگلیس با مجموعه ای از بازیکنان بزرگ، تیمی در حد مدعی قهرمانی جام را در اختیار دارد و مسلما برای یک شروع قدرتمند در قطر روی امتیازهای بازی اول خود مقابل ایران حساب ویژِه ای باز کرده است.

آمریکا؛ پولیشیچ و دیگران

نرسیدن به جام جهانی ۲۰۱۸ بعد از هفت دوره حضور متوالی در جام‌های جهانی شوک بزرگی برای فوتبال آمریکا بود. گِرِگ برهالتر سرمربی این تیم از دسامبر ۲۰۱۸ مامور بازسازی آمریکا شد. او حالا ستاره‌هایی مثل جیو رینا از بوروسیا دورتموند، وستون مک کنی از یوونتوس و البته کریستین پولیشیچ از چلسی را در اختیار دارد. پولیشیچ درخشان‌ترین بازیکن آمریکا در سالهای اخیر بوده هرچند که مجموع این ستاره‌ها که اتفاقا همگی بازیکنان تهاجمی نیز هستند، نتوانسته‌اند هنوز مشکل گلزنی آمریکا را حل کنند. پولیشیچ بازیکنی است که مورد توجه لیورپول قرار دارد تا در صورتی که این تیم سادیو مانه را از دست بدهد، ستاره آمریکایی را جانشین او کند.

ولز؛ ستاره‌هایی از جنس انگیزه

یک صعود شیرین بعد از ۶۴ سال به جام جهانی باعث شده ولزی‌ها این روزها را در جشن و پایکوبی بگذرانند، اما آنها از قبل روی صعود خود حساب کرده بودند و به همین دلیل برنامه دقیقی برای حضور پرقدرت در قطر دارند. گرت بیل و آرون رمزی مهمترین بازیکنان این تیم بریتانیایی هستند. جوانهایی مثل برنان جانسون، نکو ویلیامز و ناتان برادهد نیز امیدهای راب پیج سرمربی این تیم برای درخشش در جام جهانی هستند. بن دیویس مدافع ولز دراین فصل در مرکز خط دفاعی تاتنهام درخشش فوق العاده ای داشت. دنیل جیمز هم که از منچستریونایتد به لیدزیونایتد رفت بازیکنی بسیار خطرناک در فاز تهاجمی به حساب می‌آید.

سخت مثل گروه B

انگلیس تیم پنجم رنکینگ فیفا است، آمریکا در جایگاه پانزدهم و ولز در رتبه هجدهم است و ایران تیم بیست و یکم جهان به حساب می‌آید. این آمار باعث شده گروه B سخت‌ترین گروه جام جهانی ۲۰۲۲ از نظر رنکینگ بالای تیمها به حساب بیاید، میانگین رنگینگ این گروه ۱۴٫۷۵ است که بالاترین میانگین به حساب می‌آید. بعد از گروه ما، گروه‌های D و E به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم از نظر رنکینگ بالای تیمها قرار دارند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • امیر محمد احمدی نژاد IR ۱۰:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    سه تا پنچ ها ایران گل می خوره 😂 و با اقتدار صعود می کنه
  • ناشناس IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    به نظرم نه سردار و نه طارمی و نه جهانبخش هیچکدومشون نمیتونه کاری کنه مقابل انگلیس ، تنها امیدمون کینگ هری مگوایره 😆😆
  • متین IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    به امید خدا از هرسه تیم میبازه زود برمیگرده سوژه برای روزنامه ها میشه
    • امیرمحمد IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۰
      که چی الان ببازن به تو چی مرسه . ایشالا آدمای مثل شما محو بشن
  • ناشناس IR ۰۰:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    امید وارم ایران ب مرحله بعد صعود کنه ولی با این شرايط تیم ملي ب نظر من انگلیس و آمریکا صعود میکنن
  • کاربر IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    خوبه گروه e نیستید تا معنی سخت بودن رو بچشید😂😂😂
  • آرش IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    خوبه تازه
  • رضا CA ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۸
    از قدیم گفتند هر چه قدر پول بدی همانقدر آش می خوری. با این بازیهای تدارکاتی که مدام کنسل میشه هر سه تا بازی رو می بازیم.
  • عطاالله براتی IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    به نظر من اگه تاقبل از شروع جام چندتابازی خوب برگزار کنیم با چندتیم خوب و درجه یک شاید صعود نکنیم ولی حداقل میتئونیم بازیهایی برگزار کنیم که ابروی ایران پابرجا باشه من که فکرمیکنم بایک باخت ودو مساوی به کارمون تو این جام پایان میدیم به امید حق

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی