مجسمه جنجالی دوباره نمایش داده خواهد شد/ هدف از ساخت و نمایش این اثر چه بود؟/ تصویر این مجسمه را ببینید
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

شیخ المیاسه آل‌ثانی رئیس موزه‌های قطر اعلام کرد مجسمه جنجالی زیدان و ماتراتزی قرار است در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ دوباره برپا شود.

رئیس موزه‌های قطر گفت که تصمیم دارند مجسمه معروف ضربه سر زین‌الدین زیدان به مارکو ماتراتزی در فینال جام‌جهانی ۲۰۰۶ را دوباره نصب کنند.

این اثر ۵ متری که «کودتا» نام‌گذاری شده بود در سال ۲۰۱۳ به این دلیل که برخی از مسلمانان آن را ترویج بت‌پرستی دانستند و برخی هم گفتند این مجسمه به خشونت دامن می‌زند، برداشته شد.

شیخ المیاسه آل‌ثانی رئیس موزه‌های قطر که خواهر امیر قطر هم هست گفت: «تکامل در جوامع رخ می‌دهد و این زمان‌بر است. ممکن است مردم در شروع از چیزی انتقاد کنند، اما سپس آن را درک و به آن عادت کنند.»

المیاسه همچنین می‌گوید هدف از نمایش این اثر ترویج گفت‌وگو در مورد استرس ورزشکاران و اهمیت پرداخت به بهداشت روان است. او همچنین زیدان را یک دوست دنیای عرب و یک الگو دانست.

زین‌الدین زیدان در فینال جام‌جهانی ۲۰۰۶ در برلین پس از این که مارکو ماتراتزی به او توهین کرد با ضربه سر به سینه‌اش کوبید و اخراج شد. در آن دیدار ایتالیا در ضربات‌پنالتی فرانسه را شکست داد تا برای آخرین مرتبه قهرمان جام‌جهانی شود.

مجسمه جنجالی دوباره نمایش داده خواهد شد/ هدف از ساخت و نمایش این اثر چه بود؟/ تصویر این مجسمه را ببینید

مجسمه جنجالی دوباره نمایش داده خواهد شد/ هدف از ساخت و نمایش این اثر چه بود؟/ تصویر این مجسمه را ببینید

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محسن IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    این مجسمه و کار بسیار زشت زیدان تا عبد بر پیشانی ننگین زیدان خواهد بود و تمام نشدنی هست.انسانی که مقرور باشد و تند خو،هیزمهای جهنم رو پیشاپیش برای خودش روشن کرده وسلام
  • ا IR ۲۰:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۷
    تا تو باشی به اسلام توهین نکنی
  • فاروق IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۹
    زیدان همیشه نمونه اخلاق بوده وهست .ماتراتزی خیلی ناجوانمردانه رو اعصاب زیدان بود تا اینکه رو زیدان خطا کرد زیدان هم گفت نوع بازیت را نمی پسندم ماتراتزی هم گفت خواهرت را بیشتر می پسندم زیدان هم جوابشو داد که اخراج شد و بعد هم بهترین بازیکن اون بازی هم شد
    • مرجان IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۹/۱۸
      دقیقا درسته حرف شما،👍👍👍👍 زیدان رو میشناختن ایتالیایی ها و از کثیف ترین حربه اخلاقی استفاده مردن تا خرابش کنن😔زیدان همچنان در قلبهای فوتبال دوستان واقعیه👌👌👌💟و خواهد بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی