شنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۳
۵ |
۴
ایران و اسکوچیچ؛ قمار بزرگ با یک مربی بی‌تجربه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

الان راحت‌تر می‌شود فهمید درد بسیاری از منتقدان کی‌روش به ویژه مجریان و گزارشگران سیما، تیم ملی نبود که اگر بود الان باید صدایشان از این حجم از بی‌تدبیری و نابسمانی در می‌آمد.

آرش محمدی؛ در فاصله ۱۶۴ روز مانده به اولین بازی ایران در جام جهانی چه به لحاظ لجستیکی و آماده سازی در بدترین شرایط ممکن به سر می‌بریم چه از لحاظ فنی. «فنی» بدان جهت که اسکوچیچ به خودی خود مربی با تجربه ای در عرصه بین المللی نیست. تازه قرار است با تیم بخت برگشته ما تجربیاتی کسب کند! حالا در این شرایط که هیچ تدبیر مناسبی در راه آماده سازی نمی‌بینیم و فعلاً فقط یک بازی نیم بند با تیم چندم الجزایر تدارک دیده شده چه توقعی می‌توان داشت؟

تیم ملی از عید تا به حال هیچ بازی دوستانه ای برای محک زدن بازیکنان و کادر فنی نداشته، خود اسکوچیچ که تا به حال مقابل هیچ تیم غیرآسیایی مربیگری نکرده، فدراسیون هم که همچنان در خواب خرگوشی است و در این شرایط نگران کننده نه جواد خیابانی صدایش لرزان می‌شود نه از استوری‌های علی کریمی‌خبری است نه از نمایندگان مجلس اعتراضی دیده می‌شود!

اینجاست که راحت تر می‌شود فهمید درد بسیاری از منتقدان کی روش به ویژه مجریان و گزارشگران سیما، تیم ملی نبود که اگر بود الان هم باید صدایشان از این حجم از بی‌تدبیری و نابسمانی در می‌آمد اما نه تنها صدایشان در نمی‌آید بلکه برای سفر به کانادا و قطر نقشه می‌کشند!

حضور در جمع بهترین تیم‌های جهان با یک مربی کاملاً بی تجربه در عرصه ملی، یک ریسک بزرگ است. اما می‌شد این بی تجربه را در بازی‌های مناسب بین المللی محک زد تا هم به تجربیاتش اضافه شود هم عیارش را نشان دهد. حال که این را هم از تیم ملی و کادر فنی اش دریغ کردیم دست به قمار بزرگی زده ایم که دودش به چشم خودمان می‌رود. حیف این تیم با ستاره‌هایش که به بدترین شکل ممکن اسیر چنگال بی تدبیری مدیریت ناکارآمد فدراسیون شده اند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • تیم ملی IR ۲۰:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    پسر خوب، اولاً که سریعترین صعود ایران به جام جهانی و همچنین رکورد شکست‌ناپذیری تیم ملی با همین مربی به زعم شما بی‌تجربه به دست آمده و چه از نظر معیارهای حرفه‌ای و چه اخلاقی صحیح نیست کسی که ما را به قلهٔ اول کوه رسانده را حالا که بالا هستیم به پایین پرت کنیم. ثانیاً فرمودید که اسکوچیچ مقابل هیچ تیم ملی غیر آسیایی بازی نکرده که توجه شما را به پیروزی ۲ بر ۰ تیم ملی ایران مقابل بوسنی با هدایت وی جلب میکنم. بیشتر مطالعه کنید.
    • ع م IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
      به نظر اخلاقی دمش گرم که تیم ملی رو در اون شرایط تحویل گرفت. اما باید بپذیریم تیم ملی به صورت بالقوه توان بالاتری از بحرین و عراق داشت و در اون لحظه حساس که بازی با بحرین حکم مرگ و زندگی داشت و همه میدونیم که ایرانی ها در لحظات حساس کارایی بهتری از خودشون نشون میدن میتونستیم حتی بدون اسکوچیچ هم از اون گرداب به سلامت بیرون بیایم با این حال ازش ممنونیم. اما داستان جام جهانی واقعاً متفاوته و دیگه تیم ها در حد عراق، سوریه، لبنان، بحرین و امارات نیستن. اسکوچیچ هم با چند تا برد برابر تیم های درجه دو آسیایی به خودش غره شده و بیش از اندازه باد به غبغب انداخته. در همین مدت کوتاه شما ببینید چه بلایی سر ترکیب تیم ملی آورده و پای چه بازیکنان بی کیفیتی رو به تیم ملی باز کرده! بازیکنان بزرگ تیم ملی هم خطشو نمیخونن. اینا مطمئناً در جام جهانی تبعات بدتری خواهد داشت. داستان لگد زدن به ساک توسط علی کریمی در 2006 رو به یاد بیارید. اون روز رو از همین الان میبینم.
  • گ DE ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    با تیم غیر آسیایی هیچ بازیی برگزار نکرده!!در واقع با تیم های درجه ۱آسیا هم فقط کره جنوبی بازی کرده.بازی به کره در تهران را با بازی زمان کی روش با کره در تهران مقایسه کنید یادمه در یکی از بازی ها که ایام محرم هم بود تیم کره جلو تیم کی روش ۱موقعیت هم نداشت و با گل سردار تیم ایران برنده شد
  • کابوی موج سوار IR ۰۱:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    مقصر خود بازیکنان تیم ملی هستند که برعلیه اسکوچیچ کودتا نمیکنند. علتش هم این هست چندتا بازیکن مثل شجاع خلیل زاده و بیرانوند پشت اسکوچیچ دراومدند و دودستگی ایجاد کردند. انگار علف به دهن بزی ها شیرین اومده. اسکوچیچ به این علت رامین رضاییان رو دعوت نمیکنه چون میدونه بیاد تو تیم عامل کودتا و برکناریش میشه. الان اگه استراماچونی نتایج فرهاد مجیدی رو گرفته بود ما استرا رو جای اسکوچیچ میذاشتیم. به نظر من یا باید کیروش رو برگردونیم یا اینکه نکونام یا فرهاد رو باید جایگزین کنیم. اکثر مربیان ایرانی از اسکوچیچ بهترند
  • مهدی US ۰۴:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۲
    چه اشکالی داره؟ این بازیها تجربه خوبی میشه برای اسکوچیچ. یه تجربه خوب برای یه مربی بی تجربه با یه مشت بازیکنان تاکتیک ناپذیر ایرانی!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی