سیروس دین محمدی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بازیکن اسبق تیم ماینز گفت: این بار که با یورگن کلوپ صحبت کنم حتماً درباره وضعیت تیم‌های ملی ایران و آلمان در جام جهانی و تیم‌های همگروه با این دو کشور از او سوال خواهم کرد تا نظرش را درباره قرعه تیم ملی بدانم.

سیروس دین محمدی، پیشکسوت استقلال و بازیکن اسبق تیم ملی در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره پیام اخیرش به یورگن کلوپ سرمربی تیم فوتبال لیورپول و هم‌تیمی سابقش در باشگاه ماینز آلمان، همچنین درباره آخرین وضعیت تیم ملی و شرایط سرمربیگری در استقلال اظهاراتی را مطرح کرد:

چه شد که به یورگن کلوپ پیام دادید؟

من و کلوپ هر از گاهی با هم در ارتباط هستیم؛ در این مدت بعد از پایان فصل لیگ برتر انگلیس هم چند بار خواستم به او پیام بدهم ولی چون سرش گرم مسابقات لیگ قهرمانان بود این کار را نکردم تا اینکه مسابقات تمام شد و دیروز تصمیم گرفتم به عنوان خسته نباشید و تبریک بابت فصل موفقی که پشت سر گذاشته بود برایش پیامی بفرستم. البته این همه پیام من نبود که منتشر شد.

یعنی صحبت‌های دیگری هم با هم انجام دادید؟

بله! کمی بالاتر از متنی که تصویرش را منتشر کردم با هم اختلاط کردیم و درباره زمان بازی‌مان در تیم ماینز به مرور برخی از خاطرات قدیمی پرداختیم.

به صورت تصویری با هم صحبت نکردید؟

خیر! چون من به زبان انگلیسی تسلط زیادی ندارم به همین خاطر ترجیح دادم تا به صورت متنی با هم ارتباط برقرار کنیم. ولی در این ارتباط کوتاه واقعاً مطمئن شدم که او چقدر انسان بزرگی است.

چطور؟

چون برایش نوشتم که تو بهترین مربی حال حاضر دنیا هستی، ولی در کمال فروتنی گفت که نه! من بهترین مربی دنیا نیستم. به نظرم این برخورد یورگن کلوپ فوق العاده آموزنده بود. واقعاً با نگاهی به سوابق سالهای اخیرش در کار مربیگری می توان دریافت او نسبت به همه مربیان دیگر حال حاضر دنیا مسیرش فقط رو به پیشرفت بوده و قطعاً بهترین سرمربی حال حاضر دنیاست. با این همه او حاضر نبود این موضوع را بپذیرد و گفت که بهترین مربی دنیا نیست.

از کلوپ درس بزرگی گرفتم/ نظر سرمربی لیورپول درباره قرعه ایران در جام جهانی برایم مهم است/ مسی و رونالدو را مهار کردیم؛گرت بیل که چیزی نیست


درباره گروه بندی مسابقات جام جهانی و قرعه ایران با او صحبت نکردید؟

نه! متاسفانه فراموش کردم. ولی حتما این بار که برایش پیام بفرستم در این باره از او سوال می‌کنم. خودم هم دوست دارم نظرش را درباره گروه بندی و قرعه کشی جام جهانی بدانم. قطعا نظر کلوپ درباره گروه ایران و البته گروه آلمان که هم خودش و هم من مسابقات تیم آلمان را با دقت دنبال می‌کنیم باید جالب باشد.

فکر می‌کنید تا چه اندازه از فوتبال ایران شناخت داشته باشد؟

او همان زمان که ما به جام جهانی ۹۸ رفتیم و من هم در تیم ملی حضور داشتم تا حد زیادی تیم ایران را می‌شناخت. قطعا در این سال‌ها هم با تیم ایران آشنا بوده. حالا هم که سردار آزمون در لورکوزن فوتبال بازی می‌کند مسلماً شناخت نسبی از فوتبال ایران دارد.

درباره راهیابی تیم ولز به گروه ایران و مشخص شدن تیم چهارم گروه مان چه صحبتی دارید؟

من بازی تیم ولز و اوکراین را کامل نگاه کردم می‌خواهم بگویم که خیلی خوب شد اوکراین نیامد.

چرا؟

چون اوکراین از هر نظر از تیم ولز قوی تر بود. هم به لحاظ فیزیکی و هم به لحاظ تاکتیکی. تیم ولز، تیم خیلی خوبی نیست، فقط از نظر فیزیکی شرایط فوق العاده خوبی دارند.

به نظر شما حضور گرت بیل در ترکیب تیم ملی ولز مشکلی برای خط دفاعی ما به ویژه کنعانی زادگان و شجاع خلیل زاده به وجود نخواهد آورد؟

خط دفاعی تیم ملی ایران از پس لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برآمده است. گرت به که دیگر در قیاس با این ستاره‌های آرژانتینی و پرتغالی مهره ای نیست که دردسرساز باشد. ضمن این که گرت بیل زمانی که در باشگاه تاتنهام بازی میکرد در اوج بود و بعد از اینکه به رئال رفت کم کم افت کرد و حالا با روزهای اوجش خیلی فاصله دارد. قطعاً خط دفاعی تیم ملی ما می‌تواند این بازیکن را راحت مهار کند.

از کلوپ درس بزرگی گرفتم/ نظر سرمربی لیورپول درباره قرعه ایران در جام جهانی برایم مهم است/ مسی و رونالدو را مهار کردیم؛گرت بیل که چیزی نیست

از اوضاع تیم ملی در اردوی دوحه تا چه اندازه خبر دارید؟

خبر چندانی ندارم ولی همین که تیم ملی بازی دوستانه نداشته تا اینجا خیلی بد است.

می‌دانید که با تیم ملی الجزایر بازی داریم؟

لطفاً زیاد در این باره صحبت نکنید. چون هربار راجع به بازی‌های تیم ملی زیاد حرف زدیم مسابقه کنسل شد. به نظر من بهتر است هیچ حرفی نزنیم تا این بازی لغو نشود. ولی به طور کلی هر چه تیم ملی در مسیر رسیدن به جام جهانی بیشتر بازی دوستانه داشته باشد بهتر است. امیدوارم حریفان تدارکاتی که بعد از این برای تیم ملی انتخاب می‌شوند رقبای سرسختی باشند. هرچه ما با تیم‌های بزرگ تر و سخت تر بازی کنیم برای‌مان بهتر است. برای نمونه الان تیم ولز با هلند بازی می‌کند ولی ما با الجزایر!

از باشگاه استقلال خبر دارید؟ می‌دانید نکونام از هدایت استقلال انصراف داد و تکلیف مربی تیم هنوز نامشخص است؟

بله! بی خبر نیستم، اما قطعاً کادر مدیریتی به دنبال انتخاب نفر مناسب برای هدایت استقلال است. امیدوارم هر چه زودتر تکلیف سرمربی استقلال مشخص شود تا هم استقلال و هم هواداران از این بلاتکلیفی خارج شوند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • ع م IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    سیروس جان دفاع ما جلوی آرژانتین و اسپانیا با تمرینات کی روش خوب عمل کرد به نظرت اسکوچیچ چقدر توانایی داره و اصولاً چقدر از این تیم ها شناخت داره؟ بر عکس شما من عمیقاً نگرانم.
  • اس اس IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    سیریوس هم ماروکشت با یورگن خخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • امیر IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    خط دفاعی تیم ملی ایران زمانی از پس لیونل مسی و کریستیانو رونالدو برآمده بود که کیروش بزرگ سرمربی تیم ملی بود.
  • محمد علی IR ۲۰:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    مسی کجا مهار کردی داداش جان از راه دور خورد حقیقی رونالدو رو هم یه پرسپولیسی مهار کرد خودتو ننداز وسط به اسم تو تموم شه یورگن بره یه فکری به حال تیم خودش بکنه نه قهرمان لیگ خودشون شد نه کینگ اروپا رو برد از وقتی استقلال قهرمان شده پیشکسوتان استقلال تحلیل گر فوتبال شدن تو این ۱۰ سال کجا بودی همه کارشناس شدن .
  • ههه IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۱
    بابا ول کن کیروش خر کیه زمانی که کیروش بود با عراق یا مساوی یا باخت ولی از زمانی که اسکوچیچ امده یکسر داریم میبریمشون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی