نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
می‌خواستید کی‌‎روش را بیاورید چرا زودتر اقدام نکردید؟/ مقابل الجزایر هیچ شباهتی به قدرت اول آسیا نداشتیم!/ باعث آشفتگی تیم ملی رفتار اسکوچیچ است
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: اگر از اول به اسکوچیچ اعتقاد نداشتید و نمی‌خواستید سرمربی تیم ملی باشد چرا در این مدت تیم ملی را در اختیارش گذاشتید که حالا او را تغییر بدهید؟

حشمت الله مهاجرانی، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط تیم ملی در اردوی دوحه قطر و شکست این تیم مقابل الجزایر اظهاراتی را مطرح کرد.

مهاجرانی درباره عملکرد تیم ملی فوتبال کشورمان مقابل الجزایر گفت: «با نگاهی به بازی تیم ملی مقابل الجزایر می‌توان دریافت این بازی هیچ نشانه‌ای از تیم ملی فوتبال ایران نداشت. قدرت تیم ملی ما خیلی بالاتر از این چیزی است که مقابل الجزایر به نمایش گذاشتیم. ما در قیاس با تیم الجزایر به لحاظ نیروی انسانی کشوری غنی هستیم. لژیونرهای ما تجربه میادین بین المللی زیادی را دارند، ولیکن شکست مقابل این الجزایر برای همه ما خیلی سخت بود. تحمل چنین باختی به تیمی که تعدادی از نفرات اصلی الجزایر غیبت داشتند مشکل بود».

می‎خواستید کی‎روش را بیاورید چرا زودتر اقدام نکردید؟/ مقابل الجزایر هیچ شباهتی به قدرت اول آسیا نداشتیم!/ باعث آشفتگی تیم ملی رفتار اسکوچیچ است

وی ادامه داد: «در تیم ملی ایران هیچ نشانه ای از قدرت اول فوتبال آسیا را ندیدیم. ما باید از همین مسابقه‌ای که گفته می‌شود برای رفع تکلیف انجام شده استفاده می‌کردیم و آن روشی که می‌خواهیم مقابل انگلیس، آمریکا یا ولز استفاده کنیم را در زمین پیاده می‌کردیم. باید در این قبیل بازیها تلاش کنیم، امتحان کنیم، تست بزنیم و ببینیم با چه روشی می‌خواهیم بازی کنیم! باید مشکلات تیم مان را پیدا کنیم».

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان اضافه کرد: «تیم ملی در این بازی نقاط ضعف زیادی داشت. به ویژه خط دفاعی مان که از زمین و هوا آسیب پذیر نشان داد. بارها پشت سر مدافعان پاس عمقی دادند و دروازه‌ ما مورد خطر قرار گرفت. بازیکنان ما یکدیگر را کاور نمی‌کردند. در زدن ضربات مشکل داشتیم. فضا سازی و فضا شناسی نداشتیم. پاس می‌دادیم، می‌ایستادیم و نگاه می‌کردیم!».

وی اضافه کرد: «شاید این ناشی از گرمای هوا باشد اما برای تیمی که ۱۰، ۱۲ روز است در آب و هوای قطر حضور داشته این موضوع توجیه خوبی نیست. اگر چنین فوتبالی ناشی از گرمای هوا بوده، الجزایر که فقط دو روز بود به قطر آمده بود باید بدتر از ما بازی می‌کرد اما آنها چنین مشکلی نداشتند. ما از نقطه نظر فیزیکی و روحی - روانی و سایکولوژی باید خیلی خیلی بیشتر از اینها روی تیم مان کار کنیم».

مهاجرانی در تکمیل این صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: «چون از اینجا به بعد فیفادی طولانی مدت مثل این اردو در پیش نداریم. پس نیاز داریم که بازی‌های تدارکاتی بیشتری داشته باشیم. اروپایی‌ها به خاطر درگیر بودن با مسابقات لیگ اروپا نیازی به اردوی آماده‌سازی ندارند چون در کوران مسابقات هستند، اما بچه‌های ما به شدت به این موضوع نیازمندند. تیم ملی ما نیاز دارد اردوهای تدارکاتی کوتاه و طویل مدت داشته باشد».

می‎خواستید کی‎روش را بیاورید چرا زودتر اقدام نکردید؟/ مقابل الجزایر هیچ شباهتی به قدرت اول آسیا نداشتیم!/ باعث آشفتگی تیم ملی رفتار اسکوچیچ است

وی در ادامه اضافه کرد: «البته با همه این شرایط من چندان بدبین نیستم و سعی می‌کنم به آینده تیم ملی خوشبین باشم چون ما نیروی انسانی و بازیکن داریم و امیدوارم که سرمربی و مسئولان فدراسیون فوتبال به جای اینکه به این و آن تهمت و افترا بزنند به فکر تیم ملی باشند. چون این تیم نماینده جامعه فوتبال ایران است».

مهاجرانی همچنین در ارتباط با شایعات مربوط به احتمال بازگشت کارلوس کی روش به ایران و برکناری اسکوچیچ گفت: «کارلوس کیروش ۸ سال در فوتبال ایران کار کرده و همراه با تیم ما دو دوره در مسابقات جام جهانی حضور یافته است. مسئولان فوتبال ما باید ابتدا بنشینند و تجزیه و تحلیل کنند تا ببینند کی روش در طول این هشت سال چه اثراتی را از خودش در فوتبال ایران باقی گذاشته است».

وی افزود: «به یاد داریم مسئولان فدراسیون پیش از اعزام تیم ملی به اردوی قطر اعلام کردند به هیچ عنوان تغییری در کادرفنی تیم ملی به وجود نخواهد آمد و ما با هم این سرمربی به جام جهانی میرویم، حالا چطور شده و چه اتفاقی افتاده که با یک غوره و مویز، سردی و گرمی‌شان شده است؟ هیچ کجای دنیا با یک شکست آن هم در بازی تدارکاتی چنین تصمیماتی گرفته نمی‌شود. سرمربی را اخراج نمی‌کنند و سرمربی جدید نمی‌آورند. البته اگر دلایل قانع کننده داشته باشند بحث متفاوت می‌شود».

کارشناس فوتبال کشورمان اظهار داشت: «اگر شما حالا تشخیص داده اید که این سرمربی بار فنی لازم جهت هدایت تیم ملی ایران در جام جهانی را ندارد چرا زودتر از اینها اقدام نکردید؟ منتظر شدید اسکوچیچ به الجزایر ببازد بعد این تصمیم را بگیرید؟ این مشخص می‌کند که فوتبال ما مشکلات زیادی دارد. جای حرف و بحث زیاد است. سوالات زیادی در این باره مطرح می‌شود. آقایانی که درباره فوتبال ایران تصمیم گیری می‌کنید مگر از ابتدا این آقا را نمی‌شناختید؟ مگر در بازی‌های مقدماتی همین فرد سرمربی تیم ملی ما نبود؟».

مهاجرانی یادآور شد: «مگر خودتان اعلام نکردید که این سرمربی هیچ زمان تغییر نمی‌کند؟ حالا چه اتفاقی افتاده است؟ بهر حال امیدوارم هر تصمیمی گرفته میشود مبارک و به نفع تیم ملی باشد. نکته تاسف آور این است که ما نمی‌دانیم روی سخن مان با چه کسی است و چه حرفی را باید به چه کسی زد! فقط میتوانم بگویم برای تیم ملی مان آرزوی موفقیت می‌کنم».

وی افزود: «ما باید در این شرایط تمام تفکراتمان را در آستانه ورود به مسابقات جام جهانی روی مسائل ریز و درشت تاکتیکی تیم ملی فوتبال مان متمرکز کنیم. متاسفانه در هفته‌ها و ماه‌هایی که همه تیم‌های حاضر در جام جهانی به دنبال ایجاد آرامش، برنامه ریزی و تمرکز روی مسابقات جام جهانی هستند ما نمی‌دانیم تیم ملی مان به دنبال چیست. در واقع این ناشی از نبود قدرت تصمیم گیری در فدراسیون فوتبال است».

مهاجرانی ادامه داد: «در واقع ایراد اصلی به سرمربی تیم برمی‌گردد که قدرت تصمیم گیری ندارد. کسی که امروز یکی از بازیکنانش را محروم می‌کند و فردا او را می‌بخشد مشخص می‌کند که او خودش تصمیم گیرنده نهایی در تیم ملی نیست. همین موضوع در بخش‌های دیگر تیم هم سرایت میکند و در نهایت نوعی آشفتگی را به بار خواهد آورد».

می‎خواستید کی‎روش را بیاورید چرا زودتر اقدام نکردید؟/ مقابل الجزایر هیچ شباهتی به قدرت اول آسیا نداشتیم!/ باعث آشفتگی تیم ملی رفتار اسکوچیچ است

وی در ادامه این بحث تاکید کرد: «متاسفانه ما تا امروز برنامه مشخصی از سرمربی تیم ملی ندیده‌ایم که لااقل آن را به کمیته فنی فدراسیون ارائه کرده باشد تا از طریق فدراسیون با خبر شویم که سرمربی تیم ملی برای فلان تاریخ برنامه‌ریزی مشخصی دارد و یا در فلان تاریخ بازی خواسته است. اینکه مسئولان فدراسیون و کمیته تیم‌های ملی این چیزها را اعلام نمی‌کنند این فرصت را به اسکوچیچ می‌دهد که او بعداً بگوید من برای فلان تاریخ بازی تدارکاتی درخواست کرده بودم ولی برایم تنظیم نشد و یا یک اردو درخواست کرده بودم که هماهنگ نشد».

سرمربی قدیمی‌فوتبال کشورمان اضافه کرد: «تداوم این وضعیت و ادامه این مسیر روی تیم ملی و روی انضباط و دیسیپلین تیم ملی، همچنین روی تک تک بازیکنان این تیم تاثیر منفی خواهد داشت. ما برای شناخت بیشتر تیم مان احتیاج به بازی‌های تدارکاتی بیشتری داریم. بازی که مقابل الجزایر انجام شد کاملاً مشخص کرد که فقط برای رفع تکلیف بوده است که مسئولان فدراسیون یا کادر تیم ملی بگویند ما یک بازی برای تیم ملی در نظر گرفتیم. اما در همین بازی‌های تدارکاتی است که ما می‌توانیم به نقاط ضعف تیم‌مان پی ببریم و یا اعتماد به نفس را درون اعضای تیم افزایش بدهیم».

مهاجرانی تصریح کرد: «روزهای خوب فوتبالی، درب فدراسیون را نمی‌زنند، بلکه این مسئولان تیم ملی و فدراسیون هستند که باید این روزهای خوب را بسازند. اشاره کردم که تیم‌های اروپایی در این روزها درگیر مسابقات اروپایی در لیگ اروپا هستند ولی ما در شرایط مسابقه نیستیم بازیکنان ما در این اردو فقط مشغول پاس کاری و یا تمرینات تاکتیکی بودند که این موضوع با انجام مسابقه رسمی‌زمین تا آسمان فرق دارد. متاسفانه کاملاً شاهد هستیم که هیچ چیزی در این ارتباط سر جای خودش نیست».

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • نیکویی IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    فدراسیون از این بی در و پیکرتر؟ اگه اسکوچیچ رو نمی‌خواستن چرا آوردنش؟ اگه خوب بوده و تیم رو بعنوان تیم اول به جام جهانی رسوند پس با یه شکست همه کاسه کوزه ها رو سرش نشکنن، مگه مربی بدون باخت هم داریم؟! مشکل اصلی تیم ملی نه اسکوچیچ که بی برنامگی فدراسیونه
  • P IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    الان زمان تغییر مربی نیست چون نتایج جام جهانی معمولا همین چیزی میشه که با اسکوچیچ به دست میاد ولی برا جام ملت ها اگه برنامه ریزی درستی بشه شاید این دوره به دلیل پر مهره بودن تیم بشه قهرمان شد اون تورمنت هم بالاخره تا حدودی ارزش داره برا اون موقع باید فکری کرد
  • سهراب IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    حشمت‌خان واقعاً گل گفتی و در سفتی. یه سوال: این مقاماتی که مثل اختاپوس سر فوتبال ایران خراب شده ن تا کی میخوان خودشونو بزنن به کری و نفهمی؟ به خدا اکه سنگ هم بود تا حالا از خجالت آب شده بود!!!
  • ناشناس IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    همه ی کشورهای جهان مسوول وکارشناس فوتبال دارندماهم داریم ماچندماه دیگر باید درجام جهانی بازی کنیم آن وقت مسوولین وکارشناسان به اصطلاح دانای ما!!!!!!!!!! بعد از یک بازی تدارکاتی باکلی بدبختی ودق دادن سرمربی تیم ملی که تیم رابه جهانی رسانده حالا دیواری کوتاه تر از این بینوای بی سروصدا پیدانکرده اند وبه عوض نظرات وتحلیل های کمک کننده تمام تمرکز سرمربی تیم ملی رادارند بااظهارات نسنجیده خودبه هم می زنند تاسرمربی به جای اینکه درفکر برطرف کردن ضعف های تیم ملی باشد به علت احتمال تغییر و نامعلوم بودن جایگاه خود درجام جهانی بی انگیزه شود.وبعضی از مسوولین هم فقط درفکر راضی کردن طرفداران وعوامل آبی وقرمز هستند آن وقت اسکوچیچ رامحکوم به عدم قاطعیت می کنند سوال این است اگر این مربی بد بود چرا آوردید حالا که تیم رابرده جام جهانی ،نامردی کردن شما یادتان آمده است .این رابدانید بازی تدارکاتی برای رفع کردن ضعف ها وایرادات تیم است پس بنشینید سرجای خودتان یک مقدار از کشورهای دیگر درس یادبگیرید ومنافع شخصی راکنار بگذارید. می کنند
  • ۴ IR ۲۲:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    فوتبال یک کار تیمی است و مربیان حرفه ای تاثیری بسیاری بر ارائه ی فوتبالی با کیفیت دارند.در اکثر کشورهای رقیب بهترین مربیان نه تنها به تیم ملی بلکه به باشگاه هایشان هم ملحق شده اند. و فوتبال ژاپن و کره قطعا به سطح اروپا رسیده و سعودی ها هم فوتبال با برنامه ای ارائه می دهند.تیم ما فقط در یک مقطع کی روش را استخدام کرد که مربی بزرگی بود ولی باید اینچین مربیان بزرگی پیوسته به ایران بیایند تا فوتبال کشورمان از رقبا جا نماند در دوره اسکوچیچ قطعا هیچ پیشرفتی در فوتبال ملی رخ نداده بلکه در مصاف با رقبای بزرگ پسرفت کاملا مشهود است
  • محمدطاها IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    عیار اسکوچیچ بازی با تیم دوم الجزایر مشخص شد این مربی هیچ گونه بار فنی ندارد، پاس های اشتباه فراوان و سردرگمی در خطوط سه گانه تیم ملی مشهود و بارز بود،تیم بدون تاکتیک و برنامه_بدون نظم و انسجام تیمی بود این بازی آشفته و سردر گم‌ که از تیم ملی شاهد بودیم زنگ خطر برای ثبت فاجعه در جام جهانی و آبروریزی بزرگ خواهد بود..بنظرم هنوز دیر نشده ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازه ست با آوردن کی‌روش میتونیم به جام‌جهانی امیدوار باشیم کیروش از زیر و بم فوتبالمون خبر دارد و کاملا شناخت خوبی از بازیکنان تیم ملی دارد میتونه دو فیفا دی بعدی بازیهای مفید تدارکاتی برای تیم ملی در نظر بگیرد و تیم رو آماده جام جهانی کند..
  • کوهمره_جروق IR ۲۲:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۴
    دقیقا روی انضباط و دیسیپلین.وقتی اسکوچیچ 5 نفر استقلالی را بخشید معلوم شد هیچ چیز سر جای خودش نیست.نباید زیر بار فشار ماجدی که خودش نفوذی استقلال هست میرفت.اگه کیروش بود این پنج نفر را برای همیشه از تیم ملی دور میکرد.رحمتی،عقیلی، که یادتون نرفت.مربی باید اقتدار تصمیم گیری داشته باشه.
    • ایران پارسی IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      کوهمره جان،درکل داری اشتباه میگی،،اصن چه لزومی داشت که بخاطر لج و لج کشی،بازیکنان استقلال رو اونهم در زمانی که،ن بازی ای بود نه هم زیاد مهم بود ک برن طبق قرادادشون برا تیمشون بازی کنن رو بگه اگه رفتید بازی کردید کنار میرید که بعد بخواد ببخشه.درکل این بازیکنان بعده یک فصل حق طبیعیشون بود که تو تیمشون و برای آخرین بازی فصلشون بازی کنن و تو حشن تیم باشگاهیشون شرکت کنن..همینکه این سرمربی گفت نباید برن و بازی کنن،خودش گویای اینه که این آقا درحد تیم ملی نیست.فقط اینو بدون ک اینحرف من رو زمانی که از هر بازی تو جام جهانی،با این اقا چندگل خوردیم،نتنها شما ک کل ایران خواهند فهمید و این اقا نتنها عین خیالش نیس که بعداز اخراجش شکایت میکنه و کلی پول مث اون یکی خواهد گرفت.این اقا اگ مربی بود ک جلو استقلال با بازیکنانی مث ال کثیر ۵تا نمیخورد و سوراخ سوراخ نمیشد.لجش با بازیکنا استقلالم از این چیزها نشات میگیره.این اقا ابرو فوتبال ما رو میبره حالا ببین
    • بابا مسعود IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      اگر اسکوچیچ مربی درست و حسابی بود که عابدزاده قد کوتاه رو تو دروازه نمیذاشت تا در هر بازی گلهای مفت دریافت کنه ... اسکوچیچ چون حق استقلالیها رو میخوره از طرف مافیای حکومتی لنگی حمایت میشه
    • mohsen IR ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      اسکوچیچ با گذاشتن چندتا دفاع نا مطمئن تیم رو نابود کرده بود از اون طرف بازیکنان کیسه که داخل زمین بودن بازی رو به این وضعیت در آوردن چون بازی در سطح ملی با بازی باشگاهی فرق داره و از طرفی لیگ ایران که داورها و فدراسیون بازی رو برای شون در می آورد حمایت وزیر رو هم داشتند به زور یه مقام آوردن بعد اسکوچیچ با فشار فدراسیون فورا دعوتشون میکنه شجاع وکنعانی که در تیم بودن خط دفاع بیمه بود کلا فدراسیون که دائم داره نشان میده به رنگ آبی گرایش داره مقصر نیست یه موقع تیم ملی نیست این تیم سلیقه ها است وگرنه یه سرمربی باید اقتدار داشته باشه و خودش بازیکنش رو انتخاب کنه نه فدراسیون بهش بگه چکار کنه اسکو در مقدماتی چرا نتیجه گرفت چون در تیم بازیکن کیسه وجود نداشت الان هم همون بازیکن ها بیشترین لیاقت رو برای جام جهانی دارند تمام
  • هیچکس IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    جناب استاد عزیز . چاره تمام این اتفاقات خوده مربی . اون هست تیم رو رهبری میکنه . اما این شخصیت و دانش در این مربی نیست . اون نادانهایی که این اقارو اوردن میخواستن پول خرج نکنن .
  • میهمان IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    اگر کی روش را میاورد، فدراسیون باید مواظب کساانی که همیشه دشمن کی روش بودند باشد تا به تیم لطمه نزنند. اینها مثل پلنگ زخمی هستند و برای ضربه زدن به کی روش هر کاری میکنند
  • واقعیت IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    کیروش رو برگردونید آبرومون نره تو جهان
  • علی IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    از نظرم بجای اینقدر سرکوفت زدن به سرمربی بیایم چندتا بازی تدارکاتی خوب بگذاریم. کی‌روش ۱۰ تا بازی مقدماتی داشت برای ۲۰۱۸..ما فقط تا الان یکدونه اونم با تیم ۴۴ فیفا که تازه باختیم!!!
  • ایران IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    ایرانی زلزله محبوب هرچی دله
  • ناشناس IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    بی انظباطی از طارمی شروع شد
  • سعید IR ۰۴:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    تورو به قران اول کاری که میکنید عابدزاده رو از تو دروازه بردارین توپ هایی که باید مشت کنه میخواد یه ضرب بگیره همیشه ام کار دست تیم میده به خدا بیرانوند صد شرفشو داره آخه تا کی پارتی بازی من خودم پرسپولیسی هستم طرفدار سر سخت پدرشم بودم ولی واقعا در حد تیم ملی نیست هنوز خیلی خامه ببینید تو این بازی چندتا اشتباه کرد دروازه بان ستون تیمه وقتی درست تصمیم نگیره بقیه هم آشفته بازی میکنن
  • کیکاووس ۱۳۵۷ IR ۰۵:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    مشکل تیم ملی این نیست آقای پرسپولیسی . وقتی بهترین خط دفاع لیگ هیچ بازیکنی در تیم ملی نداره ، میشه این .وقتی اون بلا رو سر دو تا از بهترین مدافعان لیگ آوردن میشه این تیم ملی . سیاوش یزدانی و مردمند رو فرستادن خدمت سربازی تا جا برای دو بازیکن پر از حاشیه و مشکل دار باز بشه . بازیکنانی که زمان کیروش حتی دعوت نمی‌شدند چه برسه به اینکه فیکس باشن.
  • حسین IR ۰۸:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    بابا کیروش رو بیارید دیگه، این همه لجبازی با سرنوشت تیم ملی جایز نیست، کیروش رو بیارین ، این خواست ملته، اخه وقتی بازیکنا ، سرمربی رو قبول نداشته باشن معلومه که نظمی هم تو تیم نمیمونه.
    • مهران IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
      پیشنهاد خوبیه فقط کی بایدکی روش رو بیاره و چه کسی باید اسکو رو برکنار کنه؟؟؟
  • علی IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    کشوری که از نظر نطامی اینقدر قدرتمندشده که هیچ کشوری نمی تواند چپ بهش نگاه کند چرا باید در زمینه های دیگر مثل ورزش اینقدر ضعیف باشد که یک کشوری مثل کانادا به راحتی بازی دوستانه با ایران را لغو کند یا کشوری مثل عربستان اینقدر در فیفا نفوذ داشته باشد که هر کاری دلش می خواهد بکند.اگر می خواهیم کشور قدرتمندی باشیم باید در همه ی زمینه ها قدرتمند باشیم نه فقط نظامی.
  • حافظ IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۵
    بازی ها کره جنوبی را می‌بینی میفهمی اوضاع چقدر خرابه ما به دعا دل خوشی هستیم اونا به مدیریت شون حتی عربستان هم به سرعت داره منظم‌ می‌شه ولی ما تفکرات قاجاریه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی