نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
برخلاف میل باطنی و با ناراحتی از استقلال شدم/ همان زمان که از استقلال جدا شدم آقا فرهاد را بخشیدم
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

بازیکن سابق استقلال گفت: به نظر من بهترین گزینه برای تیم بزرگ استقلال، گابریله پین است؛ ایشان هم انسان بااخلاق و شریفی است و هم از لحاظ فنی مربی بزرگی است.

بابک مرادی که دو فصل قبل به استقلال پیوسته بود، دوران پرفرازونشیبی را در این تیم تجربه کرد و در اواسط فصل گذشته و بعد از تنشی که با فرهاد مجیدی داشت از این تیم جدا شد و به باشگاه هوادار پیوست. اوضاع برای این بازیکن خوش‌تکنیک اما در این تیم تهرانی هم باثبات پیش نرفت و زیاد فرصت بازی پیدا نکرد و به‌تازگی خبر جدایی‌اش منتشر شد. او که هنوز هم خودش را یک استقلالی می‌داند، این روزها مشغول بررسی پیشنهادهایش است تا انتخاب بهتری داشته باشد و بیشتر از قبل بازی کند. گفت‌وگو با مرادی را در ادامه می‌خوانید.

نیم‌فصل از استقلال جدا شدی و به هوادار رفتی. دلیلش چه بود؟

همه می‌دانند که من استقلالی‌ام و این تیم را دوست دارم. نیم‌فصل اول اصلا فرصتی به من داده نشد درحالی که می‌توانستند به من هم مثل بقیه بازیکنان فرصت بدهند. چون این فرصت به من داده نشد، برخلاف میل باطنی و با ناراحتی از استقلال شدم. بعد از جدایی فشار روحی و روانی زیادی روی من بود و به همین دلیل تصمیم گرفتم به تیمی بروم که بدون حاشیه و بی‌تماشاگر باشد تا بتوانم خودم را ریکاوری کنم. از بین پیشنهادهایی که داشتم هوادار را انتخاب کردم، چون هم بی‌حاشیه بود و هم با کادر مدیریت، سرپرستی و مربیان این تیم از قبل آشنا بودم و دوستی داشتم.

مشکلت با مجیدی یا عبارت صحیح‌تر، مشکل مجیدی با تو چه بود؟

من با هیچ‌کس مشکلی نداشته و ندارم و افرادی که من را می‌شناسند، این موضوع را تایید می‌کنند. درمورد اینکه آیا آقافرهاد با من مشکل داشت هم نظری ندارم و قضاوتی نمی‌کنم ولی برخوردهایی که با من داشت، اصلا مناسب نبود چون همیشه از لحاظ فنی و اخلاقی از من تعریف می‌کرد و من را قبول داشت ولی به من بها نمی‌داد و حرف و عمل ایشان متفاوت بود. حالا بهتر است اتفاقات گذشته را فراموش کنیم. من فرهاد مجیدی را به‌عنوان یک پیشکسوت استقلال دوست دارم. همیشه استقلال و منافع این تیم برایم اهمیت داشته و خوشحالم که این تیم درنهایت با فرهاد مجیدی قهرمان لیگ شد.

وقتی از استقلال جدا شدی گلایه‌هایی از مجیدی طرح کردی، هنوز از سرمربی سابقت کدورتی به دل داری؟

گلایه‌هایی بود ولی همان زمان هم دلخوری و کدورتی از آقافرهاد نداشتم. موقعی که جدا شدم حرف‌هایم را زدم. هرکسی اشتباه می‌کند ولی مهم این است که درنهایت همدیگر را ببخشیم و به هم کمک کنیم که دچار اشتباه نشویم. من چون آدم کینه‌ای نیستم همان زمان که از استقلال جدا شدم آقا فرهاد را بخشیدم. آدم باید نسبت به دیگران گذشت کند تا دیگران هم اشتباهات او را ببخشند و اینجور زندگی زیباتر است. به هرحال فوتبال هم جزئی از زندگی است. اینکه من اشتباه کرده‌ام یا آقا فرهاد، مهم نیست چون هیچ کدورتی بین ما وجود ندارد و من هم هیچ دلخوری‌ای از ایشان ندارم. او به‌عنوان سرمربی نظرش این بود که از من استفاده نکند و من هم به‌عنوان بازیکن تصمیم گرفتم جدا شوم تا آنقدر خوب کار کنم تا مجددا به استقلال برگردم.

استقلال بعد از چند سال قهرمان لیگ شد. به‌عنوان بازیکن سابق این تیم چه حسی هنگام قهرمانی این تیم داشتی؟

یکی از بهترین شب‌های زندگی‌ام شبی بود که استقلال فولاد را برد و با شکست پرسپولیس در برابر سپاهان، تیم محبوب من قهرمان شد. آنقدر حس خوبی داشتم که تا ساعت پنج و شش صبح نخوابیدم. آدم خودخواهی نیستم که بگویم چون من از تیم جدا شده‌ام پس نباید استقلال قهرمان می‌شد. خوشحالی سایر هواداران این حس خوب را مضاعف می‌کرد. از کادر مدیریت، مربیان و بازیکنان تیم که مانند برادرم هستند، تشکر می‌کنم که دل هواداران استقلال را شاد کردند.

به هوادار بپردازیم. تیمی که با وجود اینکه امسال اولین سال حضورش در لیگ برتر بود، فوتبال قابل‌قبولی ارائه داد و درنهایت هم رتبه آبرومندانه‌ای کسب کرد. درباره تجربه حضور در این تیم صحبت کن.

تیم‌هایی که از لیگ یک به لیگ برتر صعود می‌کنند باید سال اول خود را تثبیت کنند. تیم هوادار در نیم‌فصل اول فوتبال خوبی ارائه می‌داد ولی نتایج دلخواهش را نمی‌گرفت. اما در نیم‌فصل دوم، من همراه با بازیکنان جدیدی که به این تیم اضافه شدند، کمک کردیم تا خدا را شکر این تیم خود را در لیگ برتر تثبیت کرده و نتایج قابل‌قبولی بگیرد. امیدوارم در فصل‌های آینده هم موفق باشند و نتایج خوبی کسب کنند.

به درخواست رضا عنایتی به هوادار پیوستی. از تجربه کار با رضا عنایتی بگو.

یکی از دلایلی که به هوادار پیوستم آقارضا بود. از قبل با ایشان دوست و هم‌تیمی بودم. البته در دوران مربیگری با رضا عنایتی کار نکرده بودم. این مربی جوان فعلا در ابتدای راه است ولی آینده بسیار درخشانی خواهد داشت. امیدوارم همین‌طور محکم و درست مسیر مربیگری را ادامه دهند، چون در آینده حرف‌های زیادی برای گفتن خواهند داشت. برای آقا رضا آرزوی موفقیت دارم.

تفاوت کار با فرهاد مجیدی و رضا عنایتی در چه چیزهایی است؟

هردو مربی جوان، خوب و آینده‌دار هستند. کار کردن در دو تیم استقلال و هوادار متفاوت است و زمین تا آسمان فرق دارد و نمی‌شود کار در این دو باشگاه متفاوت را با هم سنجید. فقط می‌توانم بگویم هردو از بهترین مربیان ایران هستند و امیدوارم در کار خود موفق باشند.

در روزهای اخیر شایعه شد با عنایتی برای مربیگری در استقلال صحبت شده است. با توجه به تجربه حضورت در استقلال و تجربه کار با رضا عنایتی، آیا این مربی توانایی اداره تیمی مثل استقلال را دارد؟

من هم شنیدم با آقارضا برای استقلال صحبت شده بود. از دیدن کامنت‌ها و صحبت‌هایی که درمورد ایشان شده بود خیلی ناراحت شدم. آقارضا به‌عنوان یک پیشکسوت استقلال چه برایش مربیگری در این تیم زود باشد چه زود نباشد، نباید بابت این موضوع به او بی‌احترامی می‌شد. هوادار اگر به این موضوع اعتراضی هم دارد باید محترمانه در این مورد صحبت کند و نهایتا بگوید مربیگری در استقلال برای شما زود است و ما چون شما را دوست داریم خواهش می‌کنیم چنین مسئولیتی قبول نکنید. ولی توهین به پیشکسوت باشگاه صحیح نیست و من بابت این موضوع خیلی ناراحت شدم و حتی با یک استوری به این موضوع واکنش نشان دادم و از آقارضا حمایت کردم. من به‌عنوان یک استقلالی شاید بگویم قبول این مسئولیت برای رضا عنایتی زود است و بهتر است چند سال دیگر با کسب تجربه و پختگی بیشتر در استقلال حاضر شود ولی توهین و هجمه علیه ایشان کار زشتی بود. رضا عنایتی یکی از بهترین‌های تاریخ استقلال بوده و باید احترام وی حفظ شود.

در هوادار هم روزهای خیلی موفقی نداشتی و در هفته‌های پایانی هم دچار مصدومیت شدی. علت اینکه نتوانستی روزهای خوب ماشین‌سازی را در هوادار هم تکرار کنی چه عاملی بود؟

موفقیت از دید هرکسی متفاوت است. من با وجود پیشنهادهای زیادی که داشتم استقلال را انتخاب کردم ولی همان اول فصل بی‌دلیل من را محروم کردند. امسال هم که نیم‌فصل از استقلال جدا شدم و به هوادار پیوستم. کسی که از استقلال و پرسپولیس جدا می‌شود از لحاظ روحی و روانی صفر می‌شود و فشار به بازیکن وارد می‌شود. این فشار بیشتر از بقیه به من آمد چون من عاشق استقلال بودم. دلیل اصلی‌ای که هوادار را انتخاب کردم این بود که از لحاظ روحی و روانی خودم را ریکاوری کنم و در چرخه بازی‌کردن باشم که خدا را شکر در هوادار این فرصت برایم فراهم بود و تغییر را در خودم احساس می‌کردم. در استقلال فشار زیادی روی من بود و پیوستنم به هوادار و بازی در این تیم از دید خودم موفقیت خوبی بود، چون باعث شد از لحاظ روحی ریکاوری شوم و در چرخه بازی قرار بگیرم. در سه هفته آخر لیگ از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شدم که خداراشکر آن مصدومیت کاملا رفع شده است. درحال حاضر از لحاظ ذهنی و جسمی آماده یک سال فوتبالی خوب هستم و در این سال همه بابک مرادی واقعی را خواهند دید و این سال مهم‌ترین سال زندگی من خواهد بود.

با این حال در پایان فصل در صفحه اینستاگرام خود از تیم هوادار خداحافظی کردی.

بله در پایان فصل از باشگاه هوادار خداحافظی کردم چون یک نیم‌فصل بسیار خوبی در این تیم داشتم. درکنار یک کادر مدیریت خوب، سرپرستی خوب، کادر مربیگری خوب و تیم رسانه‌ای خوب بودم. یک باشگاه بی‌حاشیه با بازیکنانی بسیار خوب و بامعرفت که روزهای خوبی را برای من رقم زدند.

برای فصل آینده لیگ از چه تیم‌هایی پیشنهاد داری؟

تا این لحظه که با شما صحبت می‌کنم از سه تیم سه پیشنهاد دارم و صحبت کرده‌ام ولی برای انتخاب تیم هیچ عجله‌ای نمی‌کنم. دوست دارم در آرامش کامل و با مشورت‌هایی که با نزدیکانم انجام می‌دهم، تیم آینده‌ام را انتخاب کنم. تیمی که هدف‌های بزرگ داشته باشد و من بتوانم به این اهداف کمک کنم. ان‌شاءالله یک اتفاق خوب برایم رقم بخورد و یک فصل رویایی در پیش داشته باشم.

ارتباط خوبی با رشید مظاهری و احمد موسوی داشتی و اتفاقا هردوی این بازیکن‌ها در حالتی شبیه به تو از استقلال جدا شدند. به نظرت در حق آنها هم اجحافی صورت گرفت؟

رشید و احمد از فوتبالیست‌های خوب ایران و از دوستان خوب من هستند. جدا شدن‌های ما از استقلال شبیه به هم نبود ولی برخوردهایی که با ما سه نفر صورت گرفت، شبیه به هم بود. نمی‌توانم دقیقا بگویم چه اتفاقاتی منجر به جدایی این دو نفر شد چون از ریز اتفاقات خبر ندارم و نمی‌دانم چه در دل این دوستان می‌گذرد ولی هم مظاهری و هم موسوی می‌توانستند خیلی به استقلال کمک کنند. با این حال نمی‌دانم چرا از استقلال جدا شدند.

قبل از پیوستن به استقلال ویدئویی از تو در استادیوم آزادی به‌عنوان هوادار استقلال منتشر شد که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت. آیا هنوز ارتباط خود با هواداران استقلال را حفظ کردی؟

آن ویدئو مربوط به بازی استقلال و تراکتور بود که آبی‌پوشان رقیب تبریزی خود را ۰-۳بردند که گل اول را مرتضی تبریزی به ثمر رساند. ارتباط خیلی خوبی با هواداران استقلال دارم و ممنون و مدیون این عزیزان هستم. خودم هم از جنس هواداران هستم. از خدا می‌خواهم برای جبران محبت این عزیزان به من کمک کند که به استقلال برگردم تا محبت‌های آنها را جبران کنم. تا ابد در قلب و ذهن من هستند و آنها را دوست دارم. خوشحالم که در انتهای این فصل با قهرمانی استقلال خوشحال شدند.

در روزهای اخیر اعلام کردی با همکاری باشگاه استقلال قصد داری در زمینه شناسایی استعدادهای استان کهگیلویه‌وبویراحمد همکاری کنی. دلیل این تصمیم چیست؟

با آجرلو صحبت کردم و مجوز گرفتم تا در استان کهگیلویه آکادمی رسمی استقلال را راه‌اندازی کنم. قصد دارم از مربیان پایه‌ای که خودم با آنها کار کردم مثل جعفر زارع که اولین کسی بود که استعداد من را دید یا دوستم مهدی صیادی که از مربیان بااخلاق فوتبال پایه است، استفاده کنم. هدفم این است شرایطی فراهم کنم و در استان خودم افرادی را پرورش دهم که از من بهتر باشند و به استقلال و تیم ملی بیایند. در کهگیلویه استعدادهای زیادی وجود دارد ولی متاسفانه کسی نیست آنها را شناسایی کند و پرورش دهد و می‌خواهم با این کار دینم را به استانم ادا کنم.

با توجه به کنسل‌شدن پیاپی گزینه‌های سرمربیگری استقلال، چه پیشنهادی برای استقلالی‌ها داری؟

به نظر من بهترین گزینه برای تیم بزرگ استقلال، گابریله پین است. ایشان هم انسان بااخلاق و شریفی است و هم از لحاظ فنی مربی بزرگی است. ضمنا ایشان با جو فوتبال ایران آشناست و در قهرمانی فصل گذشته استقلال نقش مهمی داشت و به ساختار دفاعی استقلال سروسامان داد. با توجه به شرایط این روزهای استقلال و نگرانی هواداران به نظر من بهترین گزینه گابریله پین است و می‌شود از مربیان ایرانی به‌عنوان دستیار ایشان استفاده کرد.

و صحبت پایانی؟

در پایان مصاحبه فقط می‌خواهم به هواداران استقلال بگویم که منتظرم بمانید. مطمئن باشید خودم را اثبات می‌کنم و به تیمی که عاشقش هستم، برمی‌گردم. ممنونم از انرژی مثبتی که همیشه به من می‌دهید و تا ابد در قلب من هستید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فقط هیس..... IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    استقلال با فرهاد قهرمان شد بدون علی کریمی بدون مهدی قائدی بدون فرشید اسماعیلی بدون تبریزی بدون آرش رضاوند وزکی پور و..... و تو آقای بابک مرادی تو مجاز هستی که در هرجا و هر تیمی که هستی حرف بزنی مصاحبه کنی و باز حرف بزنی اما در استقلال که هستی فقط باید به حرف سرمربیت گوش کنی و تمرین کنی و سکوت پس بیش از این خودت رو دستمایه خبرنگاران نکن هیچ بازیکنی با مصاحبه ارزش پیدا نکرده سطح فکرت رو بالاتر ببر
    • حقیقت IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
      مطمئنم کسانی که فحاشی کردند به رضای آقای گل استقلالی نبودند واینکه چون دوست نداشتند امثال عنایتی ونکونام بیایند ونتیجه بگیرند واحساس ترس کردند به همین دلیل در فضای مجازی بی فرهنگی کردند البته اینها همان طرفدارهای مجازی تیم رقیب بودند که دراین چند سال از هرگونه فحاشی به بازیکنان وپیشکسوتان محبوب استقلال وحتی مجموعه استقلال دریغ نکردند بله این فحاشی ها که در گذشته خیلی دور توسط لنگیها در ورزشگاه باب شد واینک در فضای مجازی هم رسوخ کرده متاسفانه کسی یا ارگانی هم نیست که جلو این بی فرهنگی ها را بگیرد
  • حسین IR ۱۱:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    بابک جان‌ تودر دل هواداران آبی جای داری واز اینکه وفاداری خود را به آبی دلان اثبات کردی بسیار خرسندیم به امید حضور مجدد شمادراستقلال کبیر
  • لر غیرتمند IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    بابک مرادی از جنس پاکدلانی مثل شادروان حسین پناهی است که کاملآ بی ریا وساده حرف دلش را به هواداران پاک دریادل می زند وایشان انسانی خوش قلب وپاک وصاف وصادق است انشالله که در ندگی موفق باشید مرد لر غیرتمند
  • ابراهیم IR ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    بازی کن باید انظباط را سر مشق قرار بدهد و کارایی داشته باشد موفق است بازی کن نمی تواندبه سر مربی خط بدهد یا تکلیف تعین کند
  • بهزاد ایمن IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    واقعا حرفش درسته جه دلیلی داره که به عنایتی فحاشی بشه آیا این واقعا کار اشتباه نیست؟؟؟اگر نظر ما مخالفه فحاشی چرا ؟؟؟اگر قرار باشه بیاد با فحاشی برگرده مثل نکونام بره !!!!یا اگر هم بیاد همش استرس باشه که با اولین بد شانسی فحاشی شروع میشه تمرکزی باقی نمیمونه بر ای کارش ای کاش دوستانی که فکرشون اینقدر کوتاهه یه بازنگری تو اخلاقشون بکنن هواداران فهمیده به تیم ارزش بیشتری میدن تا اونایی که با فخاشی نه تنها ارزشی ایجاد نمیکنن بلکه کلا ریشه تیم و میزنن وقطعا دوست وهوادار استقلال نیستن چون فقط دارن اسیب میزنن گفتن نظرات با احترام خیلی بیشتر تآثیر داره تا با فحاشی البته شاید عده ای خودشون و توقالب هوادار استقلال جا بدن وتیم و تخریب کنن اما اگه هوادار واقعی هوشیار باشه راه این عده انگشت شمار براحتی بسته میشه انشالله فحاشی نکنید دیگه چون ریشه خودی رو میزنید💙💙💙💙💙
  • آبیته IR ۲۰:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    بابا تو دیگه کی هستی!!!! اینکه استقلالی ها به آقا رضا توهین کردن که چیز جدیدی نیست استقلالی ها اصلا به همین خصلت معروفن( البته بعضی هاشون )، بی احترامی و توهین ....اول به رقبا چون نمیتونن تو زمین خودی نشون بدن مجبورن برن زبون به توهین و....باز کنن. در ثانی استقلالی ها وقتی کم میارن خودشون هم به جوون هم میوفتن و به خودشون هم رحم نمیکنن اینو دیدم که میگم خخخخخ مگه ندیدی؛ به امیرخان، به علی منصور ، به داش رضا و هزارن مورد دیگه ... خداوند به راه راست هدایتشون کنه البته بعضی هاشون رو....

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی