نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟
سالی ۱۳ میلیارد برای یحیی! خدا بدهد برکت/ پرسپولیس لیونل مسی را هم بگیرد تکمیل می‌شود/ مدیران غیر فوتبالی از این پول‌ها می‌دهند
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

حمید درخشان پیشکسوت پرسپولیس گفت: سید جلال حسینی خودش بهتر از هر کسی می‌داند که می‌تواند فوتبال را در اوج و محبوبیت کنار بگذارد یا با شنیدن صدای اعتراض تماشاگران.

طیبه کریمی: حمید درخشان، کاپیتان اسبق پرسپولیس در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره شرایط این روزهای پرسپولیس در فصل نقل و انتقالات و وضعیت سید جلال حسینی برای فصل آینده، همچنین دستمزد ۴۰ میلیاردی یحیی گل محمدی اظهاراتی را مطرح کرد.

از نقل و انتقالات پرسپولیس خبر دارید؟

فکر می کنم با جذب لیونل مسی تیم ما کامل می شود.

لطفاً بیشتر در این باره توضیح می دهید؟

حامد لک دروازه بان خوبی بود که قدر خودش را در پرسپولیس ندانست وگرنه می‌توانست چند سال دیگر هم شماره یک پرسپولیس باشد. قطعاً حضور بیرانوند اتفاق خوبی در بحث دروازه بانی پرسپولیس است.

خط دفاع را چطور می‌بینید؟

یکی از بخش‌های مهم تیم پرسپولیس که نیاز به ترمیم داشت خط دفاع بود. فکر می‌کنم جذب گولسیانی، پورعلی‌گنجی و اسماعیلی‌فر تا حد زیادی این خط را ترمیم کرد. به اضافه اینکه ما خودمان هم بازیکنان خوبی از قبل داریم که در تیم باید حفظ شوند. فقط می‌ماند خط حمله.

فوروارد نوک؟

بله! پرسپولیس باید یک فوروارد نوک تمام کننده، یک گلزن تمام عیار و کسی که آن جلو بتواند موقعیت‌های ۶۰ درصد را به موقعیت بالای ۹۰ درصد تبدیل کند احتیاج داریم. یک کسی که چارچوب شناس باشد و بتواند حتی پشت به دروازه، ضربه اش را درون چارچوب بزند. با حضور این فوروارد فکر می‌کنم پرسپولیس کم و کسری نداشته باشد.

سالی ۱۳میلیارد برای یحیی! خدا بدهد برکت/ پرسپولیس لیونل مسی را هم بگیرد تکمیل می شود/ مدیران غیر فوتبالی از این پول ها می دهند

این روزها صحبت درباره ادامه بازی سیدجلال حسینی و یا حضورش در جرگه مربیان مطرح است. به نظر شما که خودتان این شرایط سنی را در سالهای گذشته و سال‌های پایانی فوتبال تان تجربه کرده اید در این باره چیست؟ چه توصیه ای به کاپیتان باسابقه پرسپولیس دارید؟

سیدجلال حسینی خودش بازیکن است و شرایط یک بازیکن را به خوبی می‌داند. کم‌تجربه نیست. اتفاقاً یک بازیکن کاملاً با تجربه و سرد و گرم چشیده است. هیچ کس به اندازه خود سیدجلال نمی‌تواند تشخیص بدهد که شرایط بازی در سطح لیگ حرفه ای را دارد یا نه! هم می‌تواند با شرایط خوب و در اوج از تیم جدا شود و هم می‌تواند بماند و بی طاقتی تماشاگران روی سکوها را تجربه کند. همه اینها به خود سیدجلال بستگی دارد. او قطعا بهتر از هر کسی می‌تواند توانایی‌هایش را در کفه ترازو بگذارد و تصمیم بگیرد. قطعاً هیچکس از پول جمع کردن و بازی کردن بدش نمی‌آید اما گاهی نمی‌توان همزمان کنار بازی کردن و پول جمع کردن آبرو هم جمع کرد.

نظرتان درباره قرارداد ۴۰ میلیاردی سرمربی پرسپولیس چیست؟

این موضوع که تکذیب شد.

تکذیب نشد، در واقع تصحیح شد. ابتدا گفته شده بود گل محمدی ۴۰ میلیارد برای دو فصل گرفته اما روابط عمومی باشگاه اعلام کرد ۴۰ میلیارد برای سه فصل است؟

یعنی می‌افتد سالی ۱۳ و خورده ای؟ خدا برکت بدهد.

با نگاهی به فوتبال حرفه‌ای اروپا معمولاً دستمزد سرمربیان درجه یک اروپایی نسبت به ستاره‌های تیم‌هایشان گاهی اندازه یک پنجم یا بیش از اینها کمتر است. مثلاً اگر یک مربی تاپ ۵ میلیون دلار برای یک فصل پول می‌گیرد اما یک مهاجم خوب بالای ۱۵ تا ۲۰ میلیون دلار از باشگاهش دریافتی دارد. چرا در ایران مربیان گاهی بیشتر از همه اعضای تیم شان پول می‌گیرند؟ آیا در ایران کمبود مربی داریم؟

متاسفانه ما در ایران کمبود سرمربی نداریم اما یکسری مدیران غیرحرفه ای و غیرفوتبالی وارد این فضا می‌شوند و این جو را به وجود می‌آورند. مادامی که در باشگاه‌هایمان مدیران فوتبالی نداریم قطعاً باید شاهد چنین شرایطی باشیم. یکی دوتا هم نیستند! تعدادی از مربیان هستند که به قول شما در لیگ خودمان از ستاره اصلی تیم شان هم بیشتر دستمزد می‌گیرند.

سالی ۱۳میلیارد برای یحیی! خدا بدهد برکت/ پرسپولیس لیونل مسی را هم بگیرد تکمیل می شود/ مدیران غیر فوتبالی از این پول ها می دهند
کارلو آنچلوتی در حالی پس از جدایی از اورتون سرمربی رئال مادرید شد که قراردادش با این تیم ۶ میلیون یورو بود در حالی که کریم بنزما در همین فصل اخیر قراردادی ۳۰ میلیون یورویی با رئال داشت

چرا یک مدیر باید چنین اعداد و ارقامی را بابت سرمربی بپردازد؟ در حالی که با همین ارقام ۱۳ تا ۱۴ میلیاردی، معادل ۴۵۰ هزار دلار می‌تواند بازیکنان خوب خارجی را جذب کند؟

همانطور که گفتم اینها همه به خاطر ناآگاهی و حضور مشاوران غلط دور و بر مدیرانی است که هیچ شناختی از فوتبال ندارند. نمونه هم کم نیست. کافی است سرتان را بچرخانید و یک نگاه به مدیران باشگاه‌ها از همین امروز تا چندین سال قبل بیندازید. کاملا مشخص می‌شود سالهایی که مدیر فوتبالی واقعی در یک باشگاه بوده وضعیت به چه ترتیب بوده و در سایر سالها که همواره مدیران غیرفوتبالی هستند شرایط به چه ترتیب رقم خورده است.

با این شرایط نقل و انتقالاتی پرسپولیس، وضعیت این تیم در فصل آینده را چطور پیش بینی می‌کنید؟

شکرخدا پرسپولیس در این ایام مشکل مالی ندارد. این مهمترین نکته در فصل نقل و انتقالات است. از طرفی بازیکنان خوبی را هم گرفته و بازیکنان مورد نظر کادر فنی هم در تیم مانده‌اند. بنابراین جای هیچ شِکوِه و گلایه وجود ندارد. خدا را شکر پول هست، بازیکن هم هست! انشالله امسال تیم پرسپولیس استارتش را برای کسب جام قهرمانی لیگ قهرمانان آسیا زده و هوادارانش را باز هم خوشحال می‌کند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شمسعلی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    در ایران کمبود مربی نداریم پس کیسه دنبال مربی ملیون دلاری اروپا نره، مگه کمبوووووود مربی داااااریم؟!!!! خیلی جالبه، چرا الان کیسه دنبال مربی از اروپاس هر روز یه اسم بزرگ، اگه کمبود مربی نداریم برای اونا هم کمبود نداریم!! اگه اونا مربی میلیون دلاری از اروپا بیارن عیبی ندااااره، ولی برای مربی ایرانی که به فینال آسیا رسیده، قهرمان لیگ ایران شده و هر تیمی رفته متحولش کرده ۱۳ میلیارد خیلیه! انصافاً خود درخشان یادش رفته چه بلایی سر پرسپولیس آورد؟ هر مربی قیمتی داره بعله میشه خود درخشان هم آورد ولی صد میلیون هم براش زیاده، با اون نتایجی که گرفت. هر بازیکن بزرگی که مربی خوبی نمیشه
  • رضازاپاتای پرسپولیس IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    چراهمه ناراحت سشدن فصل قبل همه دست به دست دادن که پرسپولیس نتونه بازیکن بخره اگه رقابت عادلانه باشدنبایدتیمی جلوی خریدبازیکن حریف بگیره تیمهای لیگ برترهمه مخصوصان استقلال مثل سگ ازپرسپولیس میترسندفصل قبل ازتیمهای لیگ برترمیگیم تاسازمان لیگ کمیته انظباطی وکمیته داورهادست به دست دادن که پرسپولیس قهرمان نشه قهرمان نشودن تانضارن قهرمان بشه خیلی فرق داره اول فصل گفتن تیمهابازیکن خارجی بگیرن به شرطوشروطهاولی بعدتاپرسپولیس پنجرش بسته شدسریع تپسره گذاشتن تااستقلال بتونه بازیکن خارجی بگیره پنجره پرسپولیس هم بسته بودازاون ورتیمهای لیگ برترهمه شرط کردن که اگه کسی به پرسپولیس بره ازرضایت نامه خبری نیست مثل سپاهان استقلال وفولادوتراکتروووواسم همه هم موجودهست درحالی که بازیکنای پرسپولیس به هرتیمی ازاین تیمهاخواست بره کمکش هم کردن حطا استقلال رمضانی نمونش ولی اونابه آب آتیش زدن که پرسپولیس نتونه حطایک دروازبان خوب بگیره وعلابازم قهرمان بودیااگه داورهاپنالتی علکی نمیگرفتن وپنالتیهای حریف میگرفتن این جوری نمیشودیاتخلفاتی که استقلال سربازیکناش داشت اگه هرتیم دیگه بودکلی جریمه میشودولی کمیته انظباطی نکرد
  • ایمون زاید IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    فقط موندم به این تون سوزی که اینروزها ضد پرسپولیسیها دچارش شدند ،مشکلی نیست بسوزید و بسوزید ،پماد موجود هست
  • . IR ۱۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    مسی؟😂😂😂100تاباشگاه لنگ روبفروشید1/4درآمد مسی نمیشه
  • نا شناس IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۲۹
    واقعا جالبه دراین اوضاع کشور 12 میلیارد برای یک مربی یا بازیکن پرداخت کنند وسال هاست که فوتبال ما همین سطح است بهتر نیست مثل سایر مشاغل با یک هزارم هز ینه اینها شغل فوتبال درست کنیم وبه اندازه پزشکان کشور به آنها حقوق بدیم هرکی راضی بود بیاد وسط نبود خدا حافظ وبی خودی این همه هزینه نکنیم وهزینه را منتقل کنیم برا سایر ر شته های ورزشی یا نیازهای عمرانی ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

از نحوه اطلاع‌رسانی نهادهای مسئول درباره جزئیات فساد اخیر راضی هستید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی