زیدان - ماتراتزی
منبع: تسنیم
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

زین‌الدین زیدان اسطوره فوتبال فرانسه مسائل جدید را درباره جنجال معروفش در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ بازگو کرد.

زین‌الدین زیدان ستاره پیشین تیم ملی فرانسه اعتراف کرد که ضربه زدنش به مارکو ماترازتری در فینال جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برای او وجهه خوبی به جا نگذاشته است. زیدان که پس از آن حرکت کارت قرمز گرفت و آخرین بازی ملی‌اش را با یک خاطره تلخ به پایان رساند، درباره آن ماجرا به شبکه تله‌فوت فرانسه گفت: «من به کاری که در آن بازی انجام دادم، افتخار نمی‌کنم اما این هم بخشی از گذشته دوران بازیگری من است.»

زیزو که به زودی ۵۰ ساله می‌شود، درباره دیگر اتفاقی که در آن بازی معروف رقم زد هم صحبت کرد که آن گلزنی با یک ضربه پنالتی چیپ در حضور جانلوئیجی بوفون در دروازه ایتالیا بود. با آن گل فرانسه پیش افتاد، هر چند که در ادامه ماتراتزی گل تساوی را زد و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد، جایی که آتزوری پیروز شد و چهارمین قهرمانی‌اش را کسب کرد. زیدان درباره اینکه چرا تصمیم به چیپ زدن آن ضربه پنالتی گرفت هم گفت: «من فقط یکی دو ثانیه زمان برای تصمیم ‌گیری داشتم. مقابلم دروازه‌بانی بود که مرا خوب می‌شناخت، پس باید به فکر انجام یک کار متفاوت می‌بودم. در زدن آن ضربه قطعاً تکنیک وجود داشت. بنابراین من فکر نمی‌کنم که چیپ زدن پنالتی‌ام دیوانگی محض بود. بله می‌دانم که خطر هدر رفتن پنالتی وجود داشت اما در آن لحظه آن کاری بود که باید انجام می‌دادم.»

زیزو در مجمو ۱۰۵ بازی ملی انجام داد و ۳۱ گل هم برای آن به ثمر رساند. او با خروس‌ها در سال ۱۹۹۸ قهرمان جام جهانی و دو سال پس از آن هم قهرمان یورو شد. فتح لیگ قهرمانان اروپا به همراه رئال مادرید در فصل ۰۲-۲۰۰۱ هم دیگر افتخار دوران بازیگری زیدان بود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • یه ایرانی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۳۰
    معلومه، حماقت افتخار نداره! عملا تیم خودشو ده نفره کرد، حداقل میذاشت بعد بازی این حرکتو انجام میداد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی