نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
یعنی چه مدام از رفتن اسکوچیچ حرف می‌زنند/ چرا فدراسیون قاطعانه از سرمربی تیم ملی حمایت نمی‌کند؟/ شاید انتخاب مایلی کهن اشتباه بود!
منبع: ایسنا
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی می‌گوید برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در شهریور و دو ماه قبل از جام جهانی هیچ سودی برای تیم ملی ندارد و باعث تلاطم در فوتبال می‌شود.

سید مصطفی هاشمی‌طبا با انتقاد از زمان برگزاری انتخابات فدراسیون فوتبال در فاصله کوتاه تا جام جهانی گفت: به نظرم انتخابات در زمان بدی است. اگر می‌خواستند انتخاباتی برگزاری کنند، باید الان این کار را می‌کردند. باید زمانی را انتخاب می‌کردند که فرصتی برای ایجاد شرایط بهتر برای تیم ملی باشد. شرایط این انتخابات در شرایط تیم ملی منعکس می‌شود. مشکل اصلی فوتبال ما زمان انتخابات است.

او در واکنش به این که برای برگزاری انتخابات در خرداد یا در اردیبهشت مشکل حقوقی وجود دارد، گفت: می‌توانستند انتخابات را به بعد از شهریورماه و بعد از جام جهانی موکول کنند. فدراسیون سرپرست دارد و سرپرست هم می‌تواند امور را تا آن موقع پیش ببرد. انتخاب رییس جدید دو ماه قبل از جام جهانی خوب نیست. هر کسی انتخاب شود، دو کلمه حرف می‌زند که این مسائل واکنش‌های بعدی را به دنبال دارد.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی خاطرنشان کرد: اگر رییس جدید در شهریور انتخاب شود، مطمئنا تا جام جهانی هیچ اقدام مفیدی نخواهد داشت و در ثانی فوتبال ما را دچار تلاطم می‌کند. ای کاش این انتخابات در اردیبهشت یا بعد از جام جهانی برگزار می‌شد.

هاشمی‌طبا در پاسخ به این سوال که فوتبال ایران روزهای خوبی را با افراد مختلف سپری نمی‌کند؛ آیا این شرایط مربوط به وضعیت خاص فدراسیون در دوره حاضر است یا افراد از توانمندی لازم برخوردار نیستند؟ گفت: این مسائل به اشخاص بر می‌گردد. اگر اشخاصی که از شایستگی شغلی و خبرگی لازم برخوردار باشند، در فدراسیون فوتبال حاضر شوند، مشکلی هم پیش نمی‌آید. در حقیقت یک آدم کاملا مستقل نیاز است که تاثیرپذیری کم‌تری از افراد و سازمان‌های مختلف داشته باشد و خودش و هیات رییسه کارها را پیش ببرند. بعضا این افراد تاثیرپذیری زیادی دارد و فاقد خصوصیات لازم برای قرار گرفتن روی پای خود هستند.

او در پاسخ به این سوال که آیا خودش هم با این قبیل فشارها از سوی افراد یا سازمان‌ها مواجه شده است؟ گفت: در طول سال‌هایی که کار کردم، هیچ‌کس به من فشار نیاورد و اگر موارد جزئی هم بود، توجهی نکردم. وقتی فردی ببیند زمینه و قابلیت لازم برای فشار و اعمال نظرات به رییس وجود دارد، این کار را می‌کند.

هاشمی‌طبا درباره این که ممکن است تاثیرپذیری این افراد از خارج از مجموعه به علت برخی اقدامات اشتباه مدیران باشد که با حربه فشار، آن‌ها را مجاب به انجام کاری می‌کنند گفت: اگر کسی قبلا خراب کاری کرده باشد، مجبور است تن به خواسته دیگران دهد اما اگر آدم سالم و پاکی باشد، مطمئنا مشکلی هم نخواهد داشت. من سال‌های طولانی مدیریت کردم و کسی هم نظر خود را به من تحمیل نکرد.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی در واکنش به این سوال که آیا افرادی مانند دادگان یا صفایی فراهانی می‌توانستند در دوره حاضر هم با توجه به محدودیت‌ها و مشکلات مالی، دوره موفقیت ‌آمیزی را سپری کنند؟ گفت: شرایط فرقی نکرده است. این آدم‌ها هستند که باید بتوانند یک مجموعه را اداره کنند. اگر امروز مشکل مالی بیش‌تر است، درآمدها هم بیش‌تر شده است. اگر مدیریت روی پای خود بایستد، می‌تواند در همین شرایط کنونی فدراسیون فوتبال را به خوبی اداره کند.

یعنی چه مدام از رفتن اسکوچیچ حرف می زنند/ چرا فدراسیون قاطعانه از سرمربی تیم ملی حمایت نمی کند؟/ شاید انتخاب مایلی کهن اشتباه بود!

هاشمی‌طبا هم‌چنین درباره عملکرد مدیران کنونی فدراسیون فوتبال از جمله میرشاد ماجدی بعد از برکناری شهاب‌الدین عزیزی خادم که چندان موفقیت‌آمیز نبوده گفت: من به شکل روزنامه‌ای اتفاقات و وقایع را دنبال کرده‌ام. نقطه ضعف آنچنانی ندیدم. در ثانی من در جریان دقیق امور این فدراسیون نیستم.

او در واکنش به این سوال که هنوز در فاصله چند ماه تا جام جهانی بحث تغییر سرمربی مطرح است و ممکن است با برگزاری انتخابات این مساله تشدید شود؟ گفت: این مساله از نقطه ضعف‌های فدراسیون فوتبال است. یعنی چه همین‌طور از ماندن و رفتن سرمربی تیم صحبت می‌شود؟‌ فدراسیون فوتبال باید قاطعانه حمایت خود را اعلام کند. دیگر چیزی تا جام جهانی نمانده است.

هاشمی‌طبا درباره این که بعد از باخت به الجزایر در دیدار دوستانه، بحث‌ها درباره ماندن یا رفتن اسکوچیچ قوت گرفته است، گفت: فوتبال برد و باخت دارد و ممکن است یک تیمی در بازی‌های تدارکاتی خود همه دیدارها را پیروز شود و در جام جهانی با شکست مواجه شود. این‌طور نیست که عملکرد یک مربی را با یک بازی مشخص کنند. باید یک روند و دوران را برای ارزیابی مربی در نظر بگیرد.

او درباره ماجرای لغو دیدار ایران و کانادا و این که اگر او جای رییس فدراسیون بود، اردو و بازی در این کشور را انتخاب می‌کرد؟ گفت: اشتباه از سوی کشور کانادا بود. ما اشتباهی نداشتیم. من دید ورزشی دارم و معتقدم اگر خودم هم جای مدیریت فعلی بودم، اردو در کانادا را انتخاب می‌کردم.

رییس پیشین سازمان تربیت بدنی در پاسخ به انتقادهای محمد دادکان به انتخاب برخی از مربیان مانند محمد مایلی کهن که در دوره ریاست او به سرمربیگری تیم ملی رسید گفت: قطعا به همه انتقاد وارد است. هیچ کسی از انتقاد مبری نیست.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی