نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
دیگو مارادونا
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

۸ نفر به دلیل قتل شبه‌عمد دیگو مارادونا محاکمه می‌شوند و ممکن است به ۲۵ سال زندان محکوم شوند.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، انتظار می‌رود محاکمه مرگ مارادونا، که گفته می‌شود به دست کادر پزشکی او انجام شده، در اواخر سال ۲۰۲۳ آغاز شود.

بر اساس این گزارش، حکم دادگاه اسطوره آرژانتینی که روز چهارشنبه علنی شد، نشان می‌دهد که دادستان‌ها در تلاشند تا ۸ پزشک متخصص به قتل شبه عمد متهم شوند. دادستان‌ها ادعا می‌کنند که مرگ مارادونا در سال ۲۰۲۰ نتیجه قصور پزشکان و مراقبان او بود که متهم به کاستی در مراقبت از او در حین بهبودی در خانه پس از عمل جراحی شدند.

اسطوره فوتبال آرژانتینی در سال ۲۰۲۰ در سن ۶۰ سالگی در حین ریکاوری پس از جراحی مغز به دلیل لخته شدن خون درگذشت. مارادونا مدتها با بیماری دست و پنجه نرم می‌کرد و در ماه‌های آخر عمرش بارها در بیمارستان بستری شده بود. او همچنین به مدت چندین دهه از اعتیاد شدید به کوکائین و الکل رنج می‌برد.

دکتر مارادونا لئوپولدو لوکه، روانپزشکش آگوستینا کساچوف، روانشناس کارلوس دیاس و هماهنگ‌کننده مراقبتی نانسی فورلینی، در بین ۸ متخصصی هستند که به آنها گفته شده که به دلیل اتهام به قتل تحت بازجویی رسمی هستند. اتهام آن‌ها این است که به گونه‌ای عمل کردند که می‌دانستند می‌تواند منجر به مرگ کسی شود، اما هیچ کاری برای جلوگیری از آن انجام ندادند. دادستان‌ها مدعی هستند سوءمدیریت تیم، هافبک افسانه‌ای را در «وضعیت درماندگی» قرار داد. بر اساس قوانین آرژانتین، این محکومیت بین ۸ تا ۲۵ سال حبس خواهد داشت.

به گفته دادستان، متهمان به طرز بی‌سابقه‌ای مراقبت از مارادونا را به شکلی ناکارآمد و پر از قصور و از روی بی‌احتیاطی انجام دادند. لوکه که هر گونه تخلفی را انکار می‌کند، به دلیل استفاده از امضای جعلی دیگو مارادونا برای درخواست سوابق پزشکی‌اش از بیمارستان، با اتهام استفاده از اسناد دستکاری شده نیز مواجه است.

مهاجم آرژانتینی در خانه خود در حومه بوینس‌آیرس در ۲۵ نوامبر ۲۰۲۰ درگذشت. مرگ او دو هفته پس از عمل جراحی به دلیل خونریزی در مغز اتفاق افتاد. آخرین کلمات او قبل از مرگ «Me siento mal» به معنی «حالم خوب نیست» بود. مارادونا پس از صرف صبحانه با برادرزاده‌اش جانی اسپوزیتو به رختخواب بازگشته بود و گفته بود که می‌خواهد دراز بکشد. بر اساس گزارش‌های محلی، پرستاری که از او در خانه مراقبت می‌کرد با اورژانس تماس گرفت، اما نتوانستند او را نجات دهند. آلبرتو فرناندس، رئیس‌جمهور آرژانتین، به احترام این ستاره که نماد فرهنگی و قهرمان ملی بود، سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

حواشی مرگ دیگو مارادونا ادامه دارد/ محاکمه ۸ نفر به اتهام قتل عمد/ مجازات سنگین در انتظار چند پزشک

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی