نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
توکلی: خوشحالم تابوی حضور زنان در آسیا شکسته شد/ ظرفیت پاراوزنه‌برداری بیش از ۲۴ مدال است
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

حسین توکلی، سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری معتقد است ظرفیت وزنه‌برداری جانبازان و معلولان ایران بسیار بیشتر از کسب ۲۴ مدال در کره‌جنوبی بود.

تیم ملی پاراوزنه‌برداری ایران با کسب ۲۴ مدال رنگارنگ از رقابت‌های قهرمانی آسیا – اقیانوسیه به تهران بازگشت. حسین توکلی، سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری با توجه به نتایج کسب شده در کره‌جنوبی می‌گوید: «ظرفیت وزنه‌برداری جانبازان و معلولان ایران بسیار بیشتر از کسب ۲۴ مدال در کره‌جنوبی بود. البته من از نتایج کسب شده راضی هستم ولی این تمامی ظرفیت پاراوزنه‌برداری کشورمان نیست و من معتقدم پتانسیل ما بسیار بیشتر است که در آینده نزدیک شاهد آن خواهید بود.»

او معتقد است تعداد مدال‌های طلای ایران می‌توانست بیشتر باشد: «ملی‌پوشان کشورمان در سه وزن از این مسابقات می‌توانستند نتایج بهتری بگیرند، امیر جعفری به جای مدال نقره باید طلایی می‌شد و علی سیفی حداقل باید برنز می‌گرفت که متأسفانه به علت ابتلا به ویروس کرونا از این مهم بازماند.»

توکلی با اشاره به حضور محسن بختیار ملی‌پوش دسته ۵۹ کیلوگرم کشورمان برای اولین بار در این رقابت‌ها و در رده بزرگسالان بیان می‌کند: «در بیشتر اعزام‌ها، تیم ایران در دسته ۵۹ کیلوگرم نماینده‌ای نداشت ولی بختیار جوان با کسب مدال طلا در این دوره نشان داد که در آینده حرف‌های بسیاری در رقابت‌های جهانی و آسیا این دسته خواهد داشت. این وزنه‌بردار با یک کیلوگرم اختلاف وزنه‌برداران عنوان‌دار المپیک را شکست داد.»

سرمربی تیم ملی پاراوزنه‌برداری تأثیرگذاری تشکیل اردوها را در شهرهای محلات، لاهیجان و تهران در نتایج مطلوب تیم ملی مثبت ارزیابی می‌کند: «سه مرحله اردوی خوب در شهرهای مختلف برگزار کردیم که نقش تعیین‌کننده‌ای در آمادگی وزنه‌برداران داشت.»

او همچنین از پاراوزنه‌برداران ایران و چین به عنوان قدرت‌های برتر جهان یاد کرد: «در مسابقات جهانی و پارالمپیک بیشتر مدال‌های طلا توسط وزنه‌برداران ایرانی و چینی کسب می‌شود. ما نه تنها در آسیا بلکه در جهان و بازی‌های پارالمپیک با چینی‌ها رقابت داریم و از هم‌اکنون خود را برای حضور شایسته در بازی‌های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس آماده می‌کنیم.»

توکلی نیم‌نگاهی هم به برگزاری هر چه زودتر بازی‌های پاراآسیایی هانگژو دارد: «با تعویق این بازی‌ها اکنون در انتظار اعلام زمان برگزاری بازی‌ها هستیم که امیدوارم هر چه زودتر برگزار شود. اگر شرایط هم فراهم شود، قصد دارم تیم کشورمان را در یک رویداد بین‌المللی همچون رقابت‌های امارات متحده عربی محک بزنم. در چنین مسابقاتی که حساسیت کمتری دارد، کادر فنی و ملی‌پوشان می‌توانند برعکس رقابت‌های جهانی و پارالمپیک ریسک کنند.»

او در پایان به حضور اولین بار وزنه‌برداران زن معلول در رقابت‌های قهرمانی آسیا اشاره می‌کند: «من خیلی خوشحالم که این تابو شکسته شد و برای نخستین بار زنان وزنه‌بردار کشورمان در این رویداد مهم شرکت کردند و نتایج نسبتاً خوبی نیز گرفتند. اگر کمی شانس نصیب تیم ایران بود نخستین مدال برنز را نیز در این بخش کسب می‌کردیم. با توجه به نوپا بودن این رشته ورزشی در کشورمان من مطمئن هستم که آینده خوبی برای وزنه‌برداران زن معلول وجود دارد.»

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی