اوضاع مالی باشگاه بزرگ روبه‌راه شد/ تمهیدات خلاقانه برای درآمدزایی
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

باشگاه بارسلونا با فروش بخشی از حق پخش تلویزیونی خود درآمد هنگفتی ایجاد کرد.

باشگاه بارسلونا و شرکت سیکس استریت بر سر واگذاری بخشی از حق پخش تلویزیونی آبی‌اناری‌ها به این شرکت به توافق رسیده و قرارداد امضا کردند.

بارسلونا اعلام کرد برای فروش ۱۰ درصد از حق پخش تلویزیونی خود را با این شرکت سرمایه گذاری به توافق رسیده است. باشگاه اسپانیایی اعلام کرد مبلغ فروش این مقدار از سهام حق پخش تلویزیونی ۲۰۷٫۵ میلیون یورو است و مدت این قرارداد ۲۵ ساله خواهد بود.

با این توافق، بارسلونا در مجموع ۲۶۷ میلیون یورو سود سرمایه برای فصل جاری خود ایجاد کرد. حق پخش تلویزیونی یکی از چند اهرم اقتصادی ای است که بارسلونا برای بهبود شرایط مالی و اقتصادی خود در صدد فعال کردن آن است. مدیران باشگاه بارسلونا مذاکراتی را با نمایندگان این کمپانی در دفتر باشگاه داشتند و در نهایت طرفین به توافق برای همکاری در این زمینه رسیدند.

این توافق پس از آن انجام گرفت که شرکای باشگاه مدتی قبل به خوان لاپورتا و هیئت مدیره او اجازه فروش مجموعا ۲۵ درصد از حق پخش تلویزیونی و ۴۹ درصد از سهام شرکت بارسلونا را صادر کردند. با فعال کردن این اهرم و واگذاری حق پخش به شرکت Sixth Street، بارسلونا سال مالی را با سود به پایان رساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی