پیراهن کاپیتان پرافتخار پرسپولیس به کدام بازیکن می‌رسد؟
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

سیدجلال حسینی که هفته گذشته تصمیم خود برای خداحافظی از فوتبال را گرفته بود بالاخره این تصمیم را علنی و رسانهای کرد.

حالا شاید یکی از پرسش‌ها پس از خداحافظی سید جلال حسینی این باشد که تکلیف پیراهن شماره ۴ کاپیتان پرسپولیس چه می‌شود؟

بایگانی کردن پیراهن بازیکنان بزرگ رسمی‌دیرینه در فوتبال دنیا و حتی ایران است.

بایگانی شماره بازیکن معمولا وقتی رخ می‌دهد که بازیکن تیم را ترک کرده و یا باز نشسته شده است. این افتخارات یک بازیکن است که بسیار برای یک باشگاه اهمیت دارد و از این سو دیگر اجازه نمی‌دهد که در آینده یک بازیکن دیگر این پیراهن را بپوشد.

به طور نمونه پیراهن شماره شش فرانکو بارزی بعد از بازنشستگی‌اش بایگانی شد. کاپیتان متعهد، باهوش و دارای عطش برای ثبت کلین شیت میلان. مدافعی که خیلی‌ها وی را بهترین مدافع تاریخ سری آ می‌دانند. بارزی بازیکن قرن میلان و شاید کامل ترین مدافع تاریخ این باشگاه بود. شماره ۳ میلان هم دیگر شماره بایگانی شده این باشگاه است، شماره ای که متعلق به یکی دیگر از برترین مدافعان تاریخ جهان بود. پیراهن مالدینی در سال ۲۰۰۹ بایگانی شد. مالدینی در ۲۰ سالگی دفاع چپ فیکس تیم رویایی آریگو ساکی بود و تا پایان دوران حرفه ایش در بالاترین سطح کیفی مثل یک اسطوره جاودانه به کارش ادامه داد.

در فوتبال ایران چندین بار سعی شد شماره‌هایی بایگانی شوند. ۷ پرسولیس و ۳ استقلال به افتخار پروین و جانملکی قرار بود بایگانی، اما هر بار با تغییر مدیریت، تصمیمی‌جدید گرفته می‌شد. به طور کل در فوتبال ایران شماره‌ها با رسیدن به بازیکن‌هایی موفق معنای بهتری پیدا کرده اند. زمانی که پیوس در آن بازی خداحافظی، با افتخار پیراهن خود را به مهدی مهدوی کیا داد. در باشگاه استقلال هم حاجیلو، خودش شماره ۳ را به صادق ورمزیار تقدیم کرد. قلعه نویی خودش منصوریان را آورد و سر آخر شماره خودش را به او داد.

اما طبق شنیده‌ها قرار نیست در پرسپولیس شماره ۴ بایگانی شود و حتی شنیده می‌شود شماره ۷ نیز باردیگر از بایگانی خارج شده و به احتمال زیاد به سروش رفیعی خواهد رسید.شاید پرسش بعدی این باشد که بعد از سید جلال حسینی چه کسی قرار است شماره ۴ بپوشد؟

مرتضی پورعلی گنجی که در تیم ملی هم سال‌هاست شماره ۸ می‌پوشد در پرسپولیس نیز چنین تصمیمی‌گرفته است. فرشاد فرجی دیگر مدافع پرسپولیس از اولین روز حضورش در پرسپولیس پیراهن شماره ۳ پوشید و آن را با پیراهن دیگری عوض نمی‌کند. علی نعمتی گلزن ترین مدافع فصل گذشته پرسپولیس نیز علاقه خاصی به شماره ۶ داشته و باز همین پیراهن را خواهد پوشید.

می‌ماند وحدت هنانوف و گئورگی گولسیانی که هر دو خارجی هستند. شماره ۴ سید جلال بعید است به هنانوف جوان برسد و شاید گئورگی گولسیانی وارث پیراهن کاپیتان باشد. هر چند این مدافع گرجی هم پیراهن شماره ۳۰ را دوست دارد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی