نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
آجورلو خیلی پشت فرهاد مجیدی بود/ از اتحاد پیشنهاد دارم اما اولویتم استقلال است/ حسینی می‌تواند گلر تیم ملی در جام‌جهانی باشد
زمان مطالعه: ۹ دقیقه

بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بان‌های استقلال می‌گوید: جدایی مجیدی تصمیمی حرفه‌ای بود.

تیم فوتبال استقلال درحالی عنوان قهرمانی را به دست آورد که در بحث تعداد گل‌خورده بهترین عملکرد را در تاریخ رقابت‌های لیگ برتر از خود به جای گذاشت و سیدحسین حسینی هم با بیشترین کلین‌شیت نام خود را بین رکوردشکنان به ثبت رساند. با این حال یکی از ارکانی که در این بین نقش موثری داشت اما کمتر دیده شد بهزاد غلامپور مربی دروازه‌بان‌های این تیم بود. این درحالی است که این چهره تا قبل از فصل اخیر که درنهایت با موفقیت استقلال به پایان رسید، مورد هجمه منتقدان قرار گرفته و گاه‌وبیگاه از وی انتقاداتی صورت می‌گرفت. بعد از کسب عنوان قهرمانی و با جدایی فرهاد مجیدی از استقلال هنوز تکلیف برخی دستیاران وی ازجمله غلامپور مشخص نیست، هرچند این چهره به‌صورت شفاهی با باشگاه صحبت‌هایی را انجام داده اما به قول خودش هنوز چیزی مکتوب نشده است. بعد از قهرمانی استقلال و در یک ماه اخیر غلامپور صحبتی را مطرح نکرده و طبق گفته خودش مترصد آن بود تا ابتدا وضعیت ادامه همکاری‌اش با باشگاه روشن شود و سپس صحبت‌های لازم را مطرح کند با این حال پذیرفت که پاسخگوی سوالات ما باشد. متن گفت‌وگو با مربی دروازه‌بان‌های فصل گذشته استقلال را در ادامه می‌خوانید.

از آخرین وضعیت‌تان بگویید. کجایید و بعد از قهرمانی چه می‌کنید؟ دوری از فوتبال سخت نیست؟

بعد از قهرمانی استقلال در هر صورت از آنجا که بازی‌ها تمام شد، قرارداد من هم تمام شد و درحال‌حاضر هم قراردادی با باشگاه ندارم تا ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

گویا به‌جز استقلال از چند تیم دیگر هم پیشنهاد دارید اما طبق شنیده‌ها درباره تعیین تکلیف‌تان منتظر پیشنهاد باشگاه استقلال هستید.

بله، درست است و صددرصد اولویتم استقلال است.

در فضای مجازی این‌طور مطرح می‌شود که چرا زودتر تکلیف بهزاد غلامپور مشخص نمی‌شود، هرچند با توجه به موفقیت گلرها و فاز دفاعی تیم در فصل گذشته، هواداران از ادامه همکاری‌تان هم استقبال می‌کنند.

این موضوع برمی‌گردد به نظر سرمربی جدید استقلال که قرار است به‌زودی به ایران برگردد، مبنی‌بر اینکه خودش مایل است چه افرادی در کادرش باشند و نظرش باشد که یا با چه کسانی کار کند یا با چه کسی کار نکند. مهم این است و سرمربی خودش این تصمیم را می‌گیرد و ما نمی‌توانیم کسی را به او تحمیل کنیم. از الان نمی‌توان با قطعیت در این خصوص صحبت کرد و به ساپینتو بستگی دارد که ارکان کادرش را از مربیان ایرانی انتخاب کند یا مثلا از کشور خودش دستیارانش را بیاورد.

پس جریان خبر ادامه همکاری‌تان با استقلال که در روزهای گذشته منتشر شد، صحت ندارد؟

هنوز صددرصد چیزی مشخص نیست. یک‌سری صحبت‌های شفاهی انجام‌شده اما چیزی مکتوب نشده است.

پس در این مورد باشگاه یک‌قدم جلو آمده، چون تا هفته قبل که خبری نبود.

بله، درست است.

از سرمربی جدید پرتغالی استقلال چقدر شناخت دارید؟

من هم در رسانه‌ها و فضای مجازی و نهایتا در تلویزیون و اخباری که پخش می‌شود از اتفاقات روز استقلال و سرمربی پرتغالی این تیم خبردار می‌شوم و اتفاقات را دنبال می‌کنم. در هر صورت این سرمربی نیز در امر مربیگری سابقه طولانی دارد و به نظر می‌رسد مربی باتجربه‌ای باشد.

با این مربی جای امیدواری برای تکرار قهرمانی باقی می‌ماند؟

ان‌شاءالله، حالا ایشان برمی‌گردد و باید سعی و تلاش کند دوباره تیم به این موفقیت نائل شود. البته نمی‌شود با قطعیت در این خصوص صحبت و هواداران را از حالا امیدوار کرد اما در هر صورت کادرفنی جدید باید همه سعی و تلاش خود را به کار گیرد تا برای تیم رتبه خوبی در فصل جدید به‌دست بیاید، هرچند امیدوارم این رتبه همان قهرمانی باشد.

شما از معدود ایرانی‌های کادر استراماچونی ایتالیایی بودید و الان هم این امکان وجود دارد که در کادر یک سرمربی خارجی دیگر قرار بگیرید و با وی کار کنید. چقدر امیدوارید ساپینتو هم مثل استراماچونی در استقلال موفق و محبوب شود هرچند سرمربی ایتالیایی نصفه و نیمه کار را رها کرد.

این دیگر به عملکرد سرمربی تیم مربوط می‌شود و از الان نمی‌توان پاسخ قطعی به این سوال داد.

آجرلو خیلی پشت فرهاد مجییدی بود/ از الاتحاد پیشنهاد دارم اما اولویتم استقلال است/ حسینی می‌تواند گلر تیم ملی در جام‌جهانی باشد

پس از الان زود است بخواهیم منتظر تحقق پرش‌های شما روی کول ساپینتو باشیم؟

فعلا چیزی مشخص نیست و هنوز وضعیت خود من هم معلوم نیست. هرچند امیدوارم هرچه سریع‌تر این اتفاق بیفتد.

رمز موفقیت استقلال در فاز دفاعی و بحث دروازه‌بان‌های این تیم که بیشترین کلین شیت را ثبت کردند در فصل گذشته چه بود؟ هرچند سال قبل‌تر از آن، شما زیر فشار انتقادهای زیادی بودید.

خیلی به انتقادهای پوچ و بی‌هدفی که مطرح می‌شود اهمیت نمی‌دهم، چون برخی افراد از روی قصد و غرض مصاحبه و انتقاد می‌کنند. من قبل از استقلال و در تیم‌های دیگر هم عملکردم از روی آمار مشخص بود. زیاد در فضای انتقادهایی که می‌شود نیستم و به حرف منتقدان اهمیتی نمی‌دهم و کار خودم را می‌کنم. همیشه تمرکزم روی کار خودم هست تا بهترین عملکرد را در هرجا که هستم به ثبت برسانم. اگر بارسلونا گل بخورد تقصیر را گردن کادرفنی این تیم می‌اندازند یا مربی دروازه‌بان‌هایش؟ چندین‌سال است که اخبار و اتفاقات بارسا را دنبال می‌کنم شاید گلرهایش به‌تناوب عوض شده باشند اما مربی دروازه‌بان‌هایش تغییر نکرده است. بحث فاز دفاعی و گل خوردن به‌صورت مستقیم ربطی به مربی دروازه‌بان‌ها ندارد اما اینجا روی غرض و حسادت انتقاد می‌کنند که بازهم تاکید می‌کنم این حرف‌ها کمترین اهمیتی برایم ندارد. اگر همه ما استقلالی باشیم باید موفقیت آن برای همه مهم باشد، چه من باشم و چه نباشم دوست دارم استقلال همیشه قهرمان می‌شود. آن زمان که بازی می‌کردم، چه در استقلال بودم و چه خارج از این تیم نیز همین حس‌وحال را داشتم و حالا هم که مربی هستم همین تفکر را دارم و اگر هم نباشم برای تیم محبوبم آرزوی موفقیت دارم و دوست دارم این تیم همیشه قهرمان شود. هیچ‌وقت به‌جایی نچسبیدم که جدایی برایم سخت باشد. همیشه قهرمانی استقلال در ایران و آسیا را به منافع شخصی خودم ترجیح می‌دهم، چه خودم باشم و چه نباشم. اگر باشم تلاشم را می‌کنم و اگر هم نباشم برای موفقیت تیم محبوبم دعا می‌کنم. البته لذت قهرمانی و بالا بردن جام خیلی بیشتر از همه این حرف‌ها ارزش داشت.

بعد از کسب عنوان قهرمانی تا مدت زیادی کارها خوابید و همین موضوع نگرانی هواداران برای موفقیت دوباره را درپی داشت. در این بین هم عده‌ای به فرهاد مجیدی ایراد گرفتند که چرا دوباره رفیق نیمه‌راه استقلال شد؟

مجیدی بهترین کار ممکن را انجام داد و حرفه‌ای‌ترین تصمیم را گرفت. در هر صورت یک پیشنهاد حرفه‌ای آمد و او هم حرفه‌ای تصمیم گرفت. در سالی که گذشت از همه زندگی و خانواده و تفریحاتش و از همه‌چیز گذشت و بیشترین زحمت را برای استقلال کشید تا این تیم را قهرمان کند که درنهایت هم به هدفش رسید. من ندیدم چنین فردی را که تمام‌وقت و زندگی‌اش را درطول مدت کاری‌اش برای یک تیم بگذارد و درنهایت هم بتواند یک مقام ارزشمند با رکوردهای دست‌نیافتنی و جاودانه به‌دست آورده و یک قهرمانی پاک را باشگاه استقلال و هوادارانش به ثبت برساند. فرهاد با این قهرمانی و رکوردها و با توجه به شرایطی که برای او و تیمش به وجود آوردند امسال خیلی کار بزرگی برای استقلال انجام داد.

در این مورد بیشتر صحبت می‌کنید؟

من معتقدم امسال هیچ‌کس از او حمایت نکرد و هیچ‌کسی به عنوان‌هایی نپرداخت که به‌دست آمد. چه در شبکه‌های تلویزیونی و چه در رسانه‌های داخلی دیگر؛ کسی به این رکوردها و این قهرمانی پاک توجهی نکرد. به نظرم آن‌طور که باید از یک قهرمان بحق تعریف و تمجید می‌شد این اتفاق در قبال مجیدی رخ نداد.

پس به گلایه‌ها و ناراحتی هواداران استقلال بعد از جدایی مجیدی حق نمی‌دهید؟

بازهم تاکید می‌کنم برای ایشان یک پیشنهاد حرفه‌ای آمده و او هم وارد این چالش شد تا خودش را محک بزند. در هر صورت مجیدی سال‌ها در دبی زندگی و فوتبال بازی کرده و الان زندگی و بچه‌هایش در این کشور هستند و حالا درکنار فوتبال در این کشور درکنار خانواده‌اش هم حضور دارد. این یک اتفاق طبیعی است. ضمن اینکه وسط فصل که کار را رها نکرد. بعد از یک قهرمانی جاودانه این موضوع را به باشگاه اعلام کرد که می‌خواهم بروم و تیم را به‌عنوان یک قهرمان تحویل باشگاه داد و به‌قول معروف درنهایت هم با خوبی و خوشی جدا شد.

آجرلو خیلی پشت فرهاد مجییدی بود/ از الاتحاد پیشنهاد دارم اما اولویتم استقلال است/ حسینی می‌تواند گلر تیم ملی در جام‌جهانی باشد

برخی‌ نقش پین را در قهرمانی استقلال پررنگ ارزیابی می‌کنند.

همه ارکان کادرفنی استقلال از پین تا صالح مصطفوی تا فرزاد مجیدی و مرتضایی و نوشادی زیرنظر مجیدی در این قهرمانی نقش داشتند و زحمت خود را کشیدند. هرکس درکنار تیم بود تلاش خود را کرد و در این قهرمانی نقش دارد؛ از تدارکات و پزشکان تا سایر ارکان هرکسی طبق وظیفه و حیطه خودش زحمت کشید و امسال تیم قهرمان شد چون همه ما یکدل بودیم. بزرگان تیم از وریا تا روزبه و سیدحسین هم در این انسجام و اتحاد نقش بزرگی را ایفا کرده و همه آنها هم برای یکدلی بین مجموعه تلاش خود را کردند تا درنهایت این قهرمانی به دست آمد و این‌طور نبود که با زحمت و تلاش یک نفر تیم قهرمان شود. خود بازیکنان هم تاکید می‌کنند که فرهاد همیشه می‌گفت در این قهرمانی ۲۰ درصد کادر و ۸۰ درصد بازیکنان موثر بودند. فرهاد می‌گفت زحمتی که بازیکنان در زمین کشیدند را ما هیچ‌وقت نکشیدیم و ۸۰ درصد این موفقیت سهم بازیکنان است.

با چند تیم مدیریتی در استقلال کار کردید. نقش و سهم مدیران استقلال در موفقیت اخیر چقدر بود. به نظر یک آرامش نسبی پیرامون این باشگاه حاکم بود.

بله صددرصد و نمی‌شود منکر شد. سردار آجورلو امسال خیلی زحمت کشیده و به تیم آرامش داد. تیم مدیریتی کار خودشان را کردند و از سوی دیگر کادرفنی و اجرایی هم کار خود را انجام دادند. درواقع یک مجموعه کامل که همه ارکان آن مکمل هم بودند تیم را قهرمان کردند. من با آقای آجورلو دو سال در پاس کار کرده بودم و می‌دانستم مدیریت و شرایط تیمداری وی به چه شکلی است. روز اول هم که من را این‌بار در استقلال دید به من تاکید کرد که یک قهرمانی دیگر با هم می‌آوریم که درنهایت هم این صحبت با کمک خدا محقق شد. البته ایشان در فصل گذشته هم خیلی پشت مجیدی بود و از وی حمایت زیادی هم کرد.

به ابتدای صحبت برگردیم. آخرین وضعیت‌تان چطور می‌شود؟

اگر کادرفنی بخواهد و اعلام نیاز کند در خدمت استقلال هستم. با من تماس گرفتند و شرایط را بررسی کردیم اما قراردادی مکتوب نشده است.

با فرهاد مجیدی در ارتباط هستید؟

بله؛ چراکه نه! با هم در تماس هستیم.

برای حضور در الاتحاد کلبا به شما پیشنهاد همکاری نداده است؟

چرا این اتفاق افتاده و از باشگاه اماراتی هم پیشنهاد دارم.

حسینی هم با استقلال تمدید کرد و این می‌تواند سیگنال‌های ماندن شما را تقویت کند.

سید می‌تواند گلر تیم ملی در جام‌جهانی باشد و او امسال خودش را به بهترین شکل ثابت کرد. سید امسال سال خوبی داشت، هرچند فکر می‌کنم شرایط این دروازه‌بان در فصل جدید از لیگ گذشته هم بهتر باشد اما این موضوع دیگر نظر سرمربی است که در جام‌جهانی چه کسی بازی کند. سید پیشنهاداتی هم داشت که به‌خاطر باشگاه و هواداران در استقلال ماندنی شد.

به‌تازگی علی دایی دوست صمیمی شما این‌طور عنوان کرده که برای نتیجه‌گیری در جام‌جهانی نباید دچار توهم شویم. چقدر با این موضوع موافقید؟

آقای دایی تجربه بین‌المللی دارد و سال‌ها خارج از ایران و در اروپا بازی کرده است و قشنگ شرایط را درک می‌کند. همه شرایط کشورهای رقیب ایران در جام‌جهانی را می‌داند. درست است که انگلیس چند بازی اخیر را باخته اما این‌طور نیست که این تیم جلوی ایران دست‌وپا بسته باشد. یا خود ولز و آمریکا. تیم‌ها برای موفقیت در جام‌جهانی قطر زحمت می‌کشند اما ما فقط به یک بازی و یک اردو در قطر بسنده کردیم و ادامه کار رفت تا مدت‌ها بعد که آن روز هم از حالا مشخص نیست چه برنامه‌ای برای آماده‌سازی تیم ملی وجود خواهد داشت و اصلا خبری از اردوی و بازی تدارکاتی هست یا خیر و اصلا چیزی مشخص نیست. مگر اینکه ما در جام‌جهانی از روی تعصب و غیرت کار کنیم، در غیر این صورت کار خیلی سخت است چون فرصتی برای هماهنگی بین نفرات هم تا آن روز خیلی وجود ندارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • احمدرضا IR ۰۹:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    باز هم تکرار می کنم ،مثل جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه،حسینی جز ۳ گلر انتخاب نمی شود،نیازمند با یه دست و پا خیلی بهتر از حسینی می باشد،مظاهری،اخباری،حقیقی هم پارسال در درون دروازه استقلال با این سیستم دفاعی که با ۵ نفر ثابت همیشه دفاع میکردند،همین کلین شیت ها را میکرد،به نظر تمام کارشناسان لیگ‌های مطرح جهان تعداد سیو های دروازه بانان هم باید کارشناسی شود،برای مثال پور حمیدی،گلر المونیم اراک در هر بازی به تعداد زیادی سیو داشت که عملکرد خیلی خوبی بود
  • غلام جهنده IR ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۱
    چقدر پاک پاک میکنی اگه فوتبال ناپاکه که قهرمانی کیسه بی ارزشه، اگرهم که فوتبال پاکه سرورتون پنج سال پشت سر هم قهرمانه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی