دعوای پرسپولیس و استقلال بر سر بزرگترین بمب تاریخ فوتبال ایران
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

بدون شک مهدی هاشمی نسب را باید بزرگترین بمب تاریخ فوتبال ایران دانست که سال ۱۳۷۹ از پرسپولیس به استقلال رفت.

هاشمی‌نسب در پرسپولیس با گلهایی که به استقلال زد محبوب شد اما هواداران پرسپولیس هرگز تصور نمی‌کردند او به تیم رقیب برود و با یک انتقال ۱۰۰ میلیونی بزرگترین بمب تاریخ نقل و انتقالات فوتبال ایران شود. البته قبل از او هم ستاره‌هایی چون احمد رضا عابدزاده و شاهرخ بیانی بین دو تیم مطرح فوتبال ایران جا به جا شده بودند اما انتقال هاشمی‌نسب از پرسپولیس به استقلال حسابی سروصدا کرد.

علی فتح الله زاده مدیرعامل وقت باشگاه استقلال گفته بود ما هاشمی‌نسب را خریدیم تا دیگر به استقلال گل نزند و عجیب این که در دربی ۷۹ وقتی مهدی هاشمی‌نسب با پیراهن استقلال به تیم سابقش گل زد غش کرد و کلی حاشیه ایجاد شد تا دعوای طرفین بالا بگیرد.

دعوای پرسپولیس و استقلال بر سر بزرگترین بمب تاریخ فوتبال ایران

بعدها وقتی از هاشمی‌نسب در مورد شعارهای تند هواداران پرسپولیس پرسیدند گفت: خیلی هم فرقی نمی‌کند. قبلا از ۴۰ هزار نفر فحش می‌خوردم و حالا از ۶۰ هزار نفر!

مهدی البته با پروین دچار اختلاف شده بود اما با پولی که از استقلال گرفت برای پدر و مادرش خانه خرید که هنوز هم از این مسئله به عنوان یکی از بهترین کارهای زندگی‌اش یاد می‌کند. او بدون شک و با فاصله بزرگترین بمب نقل و انتقالاتی فوتبال ایران است که در تاریخ دربی‌ها ۴ گل برای پرسپولیس و یک گل برای استقلال به ثمر رساند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱۱
  • فرخ IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    هاشمی نسب یه بازیکن معمولی بود که پروین گندش کرد
    • عشقپولیس IR ۱۵:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      چقدر خندیدم🤣
    • کیسه +6+6 IR ۰۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      نه همچین معمولی هم نبود چار گل ب کیسه زد...‌
  • غضتفر IR ۱۶:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    شاید اون روز صد میلیون گرفت اما بعدها میلیاردها تومان و محبوبیت بی نظیری که میتونست امروز منبع درآمد کلانی براش باشه را از دست داد.(نگاهی به فالوورهای هاشمی نسب بندازین تا ببینید چه تفاوتی هست...) اون با رفتن به استقلال بعد از یکسال محو شد...
  • کیسه ی منفور و مظلوم. IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    اینکه میگن یه شبه ینفر حر میشه یه نفر خر و فرقش همین یک نقطه ست همین کار هاشمی نسب بود.حریت را داد و بجاش پول و اون نقطه رو خرید.البته این میان از مکاری و دغلکاری اون پیرمرد پرحاشیه هم نباید گذشت که با پول بیت المال هر کاری میخواست میکرد و از همان روزها سنگ بنای نابودی ورزش و مرام ورزشکاری را گذاشت که اثرات بزرگترش امروز پدیدار گشته است اونم در مملکتی که نمیشود بر اثر تعلیمات فرهنگی متفاوتش با سایر کشورهای جهان به این نوع نگرش گفت حرفه ای و حرفه ای گری.
    • Siavashتاجی IR ۱۹:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      حرف مفت میزنی وایستا جوابش رو هم بگیر تک اگ کامل این متن رو خونده باشی متوجه میشی این راهزنی رو شماها باب کردید و گند زدید توی فوتبال ک از قبل تر ها حاج محمد بازیکن مارو خریدید ک توی بازی معروف ک میگین ۶تایی ها بازیکن مارو با پول خریدید ک دفاع مارو شل بگیره و حتی پاس گل بهتون بده و بعدش سال بعدش بیاد لنگ کثیف و سال‌های بعدیش هم عابدزاده رو بخاطر مشکل مالی ک داشت با باشگاه بر زدید توسط عابدینی اون مردتیکه پیرمرد بی صفت و بعدهاش شاهرخ بیانی رو اون علی دمبه بر زد یه خونه تو سعادت آباد بهش داد ....شما ها دیگ این حرفهای مفت رو نزنید ک ما اصلا مس شما نیستیم!!!!
    • کاج کثیف IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
      آقای حاجی.معلومه از همان لشگرفحاش هستی که خیلی ازاین متن سوختی وباحرص داری جواب میدید آدمای دوزاری مثل اسکناس نسب ارزش فکرکردن هم ندارن وقتی توپرسپولیس بود من برای دفاع ازاین ....بافامیلم هم درگیرشدم
  • ۱۳ IN ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    ولی فکر کنم نیکبخت بزرگترین بمب بود. و البته اکثرا وقتی به تیم مقابل رفتن به نوعی فوتبالشون تموم شد‌.
  • شاهین IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    اصالت .مهمه...همه رنگ قشنگه الا دورنگی
  • ... IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۳
    هاشمی‌نسب فقط و فقط به خاطر اختلافش با پروین رفت استقلال. ۱۰۰ میلیون فتح‌الله‌زاده بهونه‌ای بیش نبود. اون شصت چهلی که هاشمی‌نسب گفته واقعا میتونه هر محرمی رو مجرم کنه. چون یارو به خودش میگه ۱۰۰ میلیون میگیرم و عوضش ۲۰ هزار تا فحش بیشتر میخورم. لقب بزرگترین یاغی تاریخ الحق برازنده اوست. فتح‌الله‌زاده واقعا بدترین مدیر ورزشی ایرانه که سیاستهای کثیفی داشت. مثلا اینکه بچه خوشگلا رو تو استقلال جمع میکرد تا به تعداد طرفدارای کیسه اضافه کنه یا اینکه نیمکت تیمهای دیگه رو ضعیف کنه به قیمت سوزوندن بازیکنا. او یه تنه باعث شد عدد و رقمها یهو نجومی بشه و برسیم به این روز سیاه.
    • فوتبال کثیف IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      حالا شما که آدم فهمیدی هستی از حاج فتح الله گفتی حالا وجدان داری از تیم خودتم بگی یا نه مثل خیلیا که اعتقاد دارن تیمتون پاک پاک ...همه بدن ما خوبیم هستی🤔🤔🤔
  • سیدرضا IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    تا قبل از حضور مهدی سرطلایی در استقلال هیچ بازیکن قرمزی مستقیما از پرسپولیس نیومده بود استقلال مگر آبیهای سابق مثل شاهرخ و غلام فتح آبادی ، امثال داداش زاده هم بعداز ترک پرسپولیس و رفتن به تیمای دیگه آبی پوش شده بودن .مصطفوی قلیچ خانی اله وردی فتح آبادی شاهرخ عزیزیان کلهر اکبریان موسوی نیا آبی پوشهایی بودن که قبل از نیکبخت مستقیما از استقلال رفتن پریپولیس ( البته انتقال تاجیا به شاهین نگفتم چون اصولا شاهین و پرسپولیس ربطی بهم ندارن جز رفتن چند بازیکن ستاره از شاهین به این تیم مثل رفتن قرمزا به پیکان که دلیلی بر یکی دونستن پیکان و پرسپولیس نمیشه ) اما با اومدن مهدی سرطلایی تموم اون انتقال ها فراموش شد و ضربه ای که به قرمزا خورد تا ابد خوب نمیشه . ضمنا احمدرضا از استقلال مستقیما نرفت پرسپولیس . از استقلال رفت سپاهان و در سپاهان بود که مقابل تایوان در بازیهای مقدماتی ۹۴ در تهران مصدوم شد و بعد از تقبل هزینه های مصدومیت توسط وزارت صنایع و معادن ، شخص وزیر مهندس محلوجی و شخص منتخب وزارتخونه در پرسپولیس عابدینی رفت پرسپولیس
    • ... IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      بهتر بود میگفتی اولین یاغی تاریخ کی بود و تاجیها بیشتر رفتن پرسپولیس یا بالعکس اونم توی برهه‌ای از زمان که پول و این حرفا مطرح نبود. کسی که تو شرایط بی‌پولی بره تیم رقیب یعنی بمب اتم. مصطفوی، رشیدی، قلیچ‌خانی، الله‌وردی، فتح‌آبادی و خیلیهای دیگه تو شرایط بی‌پولی اومدن پرسپولیس، نه مثل هاشمی‌نسب که به خاطر وضع بد زندگی پدر و مادرش و اختلافش با علی پروین رفت استقلال و شد چوب دو سر نجس. علی انصاریان هم که به خاطر کنار گذاشته شدن توسط آریهان لج کرد و رفت استقلال. در مورد عابدزاده هم که همه میدونن او از مدتها قبل ساز جدایی کوک کرده بود و میخواست بره پرسپولیس ولی چون بهش رضایت‌نامه نمیدادن این بود که مجبور شد بره سپاهان و بعد بیاد پرسپولیس. یعنی مدیران شما در این حد جهان سومی فکر میکردن که به هر قیمتی نمیخواستن یاغی درست کنن. اسیر که نیاورده بودن!! در صورتی که باید بهش رضایت‌نامه میدادن. وقتی بازیکنی دلش با تیم نیست باید بذاری بره چون نه خوب بازی میکنه نه تمرین. حالا این وسط یه مشت ریزه میزه هم یاغی شدن که ارزش چندانی نداشتن و زیاد تاپ نبودن یا نخواستن تاپ باشن.
    • ... IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      اولادی، داداش‌زاده، تقی‌پور، آشوبی، پژمان نوری و منشا یک دهم بازی‌ای که واسه پرسپولیس کردن واسه استقلال نکردن. یه مشت درب و داغون هم مثل نامجومطلق بودن که بعد از مصدومیتشون به لعنت خدا هم نمی‌ارزیدن و تعصب هم به تیمی که مداوا کرده بودشون نداشتن. نامجومطلق بی‌چشم و روترین یاغی تاریخ بود که با دلش نیومده بود پرسپولیس.
  • لنگی کیسه روبکش IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    بمب فقط اسدی که خوب دوووووشید لنگیارو😂
    • مهدی IR ۰۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
      بمب فقط قاسم نژاد وقتی رفت استقلال اون کمک سرپرستشون گفت ما دربی نقل و انتقالات رابردیم
  • امیر IR ۰۸:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    بنظر من مهم نیست از چه تیمی به چه تیمی میرن،تا حالا دهها نفر در جهان فوتبال , این کارو کردند .همون زمان باتیستوتا از فیورنتینا به رم رفت ولی وقتی گل زد به طرفدارهای خودش بی احترامی نکرد.هاشمی نسب یه فرد بی اخلاقه و جاش نه تو پرسپولیس بود نه استقلال . کسی که اهل خیانت و قدر نشناسیست نسبت به همه همینطوره . من یادمه با زدن یک گل به پرسپولیس که اون بازی هم مساوی شد .تاریخ مصرفش تموم شد و دیگر برای هیچ کس مهم نبود که اون چکار میکنم. الان هم میشه اونو با بازیکنان هم تراز خودش مقایسه کرد که آیا کار درستی انجام داده یا نه؟ بازیکنان سرخابی باید بدانند که طرفداران ، بخصوص کودک و نوجوان با اونا زندگی میکنند و هیچ گناهی ندارند که مدیر ،مربی ،بازیکن و هرکس دیگر با چه کسی مشکل داره.هوادار خیلی محترم و گرانبهاست و بازیکنان بی سر و پا امثال هاشمی نسب و نیکبخت و... اجازه ندارند هر غلطی بکنند.درود بر بازیکنان با تعصب.
  • حسین IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    داداش محبوبیت کجابود فقط پول خونه هارو که خرید بایه جابه جایی از پرسپلیس به اااستقلال😉
  • محسن IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    هاشمی نسب بزرگترین طرد شده فوتبال ایرانه نه بزرگترین بمب! اگر دقت کنید بعد از این اتفاقات دیگه چیزی از فوتبالش باقی نموند. محبوبترین بازیکن پرسپولیس تبدیل شد به منفورترین بازیکن بین هواداران پرسپولیس و حالا هم نه جایگاهی بین طرفداران استقلال داره و نه پرسپولیس.
  • کیسه سوراخ کن IR ۱۷:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    هاشمی نصب از زمانیکه تو هر دربی کیسه رو سوراخ می‌کرد معروف شد حال فتل بی عقل تنها راهی که بهمغز کوچکش رسید این پود که کل پول هاش و برا انتقال اسکناس نصب ....داد
  • مهدی IR ۲۱:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    چقدر این روزا در فوتبال ایران حرف از بمب میزنید . بابا اینقدر بمب بمب نکنید ممکنه فوتبال ایران منفجر بشه .
  • ابوالفضل IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    چرا استقلال همیشه پول بیشتری از پرسپولیس خرج میکنه و بازیکنان پرسپولیس رو با قیمت بالا میاره تیم خودش
  • عباس IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    خواهش میکنم از نیکبخت واحدی حرف نزنید اصلا از مشهدی جماعت حرف نزنید که کثیفرتر از خودش مغول هست که اونم از نتایج خودشه
  • هم وطن IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۶
    فوتبال ایران همینه که هست. تا دولتی هستند همین بساط رو دارن تیمهامون!!!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی