نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
نکونام و غفوری؛ نگاه متمایز یا سلیقه متفاوت/ سیدجلال خیلی زود وارد شد
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

«نکونام» با چه نگاه و با کدام تفکر، دفاع راست سابق بسیار ممتاز استقلال را به فولادی‌ها اضافه می‌کند؟ برای گل زدن بیشتر یا محض احتیاط؟

اردشیر لارودی؛ یک خبر از میان خبرهای روز این بود و این هست: ...نکونام با سلیقه‌ای که خاص اوست و با خواسته‌ای که ریشه در باورمندی‌اش به فوتبال دارد، اقدام به عملیات اولیه جذب و جلب وریا غفوری نمود! فولاد اهواز، با توجه به مزایای تکنیکی و مهارتی کاپیتان سابق تیم استقلال و در راستای تقویت خط دفاع تیمش که امسال برنامه شلوغ و مفصلی دارد، راه را به این ترتیب برای خود باز و هموار می‌کند:

...سپردن عناصر بازیساز تیمی که سرعت عمل، تیز اقدام کردن و اتکا به پرسینگ و فشاری که در ذات عملیات توپگیرانه یارانش نهادینه شده است، به مردی که در بازگیری توپ‌؛ صاحب سبک ویژه است! دفاعی که به حمله ختم می‌شود! برای جواد، خصوصیات بازی «وریا» اولویت اول و دوم و سوم را دارد!

فولاد و اندیشه‌های جدید

جواد چگونه از کاپیتان غفوری سود می‌برد و با چه دستورالعمل‌هایی، از مجموعه رفتارهایی او که به استیل و خودویژگی‌هایش منوط می‌شود استفاده اجرایی خواهد برد؟ به سبک یک مدافع کلاسیک یا به شیوه یک «گوش-بک» نوآورد متمایز؟ تفاوت خصوصیات بازیکنان از همین نقطه بروز می‌کند و نیز سبک و سلیقه و استیل مربیان چه در دایره قیاس با هم و چه در نحوه تکنیک‌های متفاوت هر کدام متمایز می‌شود! مثلاً همین وریا و شکل قرار گرفتن در فهرست هافبک‌های نزدیک یا دور را معلوم می‌کرد!

دفاعی که عملیاتش به گلسازی و به گل زدن منجر می‌شد، دفاعی که مثل ماهی در برکه‌ای‌ تر و تمیز، شناور و غوطه‌ور بود، یا هنر از دست داده‌ای که بودنش فقط برای بودن بود!

«نکونام» با چه نگاه و با کدام تفکر، دفاع راست سابق بسیار ممتاز استقلال را به فولادی‌ها اضافه می‌کند؟ برای گل زدن بیشتر یا محض احتیاط؟

سیدجلال، زود وارد شد

پرسپولیس، مثل همیشه، با رعایت اصول که همواره محترمش می‌شمارد، فصل جدید را آغاز کرد! بدون نوآوری، بدون نیاز به نگاهی تازه و با اتکا به همه نکته‌های دیرینه که از «بر» و فوت آب است! تمرین پرسپولیس، البته که نوآورده‌هایی هم داشت ولی حتی این سوغات و تحفه‌های جدید هم برخوردار از جدیت لازم و «جدید» بودن در اندازه کافی نبود! جمعی از پرسپولیسی‌های به راستی پرسپولیسی و استخوان خردکرده‌های قرمز، به تماشای «روز اول» که نمایش ملال‌آوری، هنوز نشده بود مشغول شدند! با خاطراتی از هنگام بازیگری خودشان و با به یاد آوردن راهکارهایی که در تمام سال‌های اخیر، چه پارسال چه سال‌های پیشتر تکرار می‌شد! نکته بدیع هم وجود داشت: کاپیتان در قالب مربی!

سیدجلال، خیلی زود نقش جدید را پذیرفت و خیلی سریع به عنوان یک تمرین دهنده- شاید هم در آینده نزدیک با وظایف یک مدیر فنی- مرد اول روز اول شد! سیدجلال تمرین را گرم می‌کرد!

پرسپولیس و آیینه‌داری مفید

پرسپولیس برای هر روز تمریناتش، برنامه‌ای دارد که متمایز است و در عین حال، ریشه ‌دارد در یک سلسله اصول و اسلوب‌های رفتاری! تمرینات پرسپولیس باید متکی باشد به ضعف‌ها و قوت‌های فردی‌اش و نیز به خصوصیات گروهی و تیمی‌اش! پرسپولیس، باید از یک سخن نه مبالغه‌آمیز علی پروین به نکته پرنکته‌ای برسد! پروین در جریان تمرین نخست پرسپولیس گفت: ...این پرسپولیس‌؛ قهرمان است! و این پرسپولیس که از همین حالا، برای قهرمانی‌اش می‌توان «نقاره» زد و ضرب و زنگ و صلوات را با هم به صدا درآورد، باید جور دیگری و شکل کامل‌تری تمرین کند! تمرین نخست پرسپولیس که زود موقع آغاز شد، این فایده را دارد که آیینه به دستش می‌دهد و خوب و بدش را روشن می‌کند با وزن تمرین را!

شیرین بکارید

امروز، معلوم می‌شود که چند مرده در لیگ برتر حلاجیم! و نیز معلوم می‌شود که در لیگ ۲۲، چه راهی طی خواهد شد و چه مسیری را باید طی کرد!

امروز عیار رقابتی لیگ ایران معلوم و وزن این پیکار، توزین خواهد شد! تا سازمان لیگ چه شیرینی بکارد!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی