نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟
دوشنبه ۱۳ تیر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
۳ |
۵
سالم ترین مکمل های بدنسازی سال ۱۴۰۱ کدامند؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

در این خبر، لیست سالم ترین و کم عوارض ترین مکمل های بدنسازی موجود در بازار ایران را جمع آوری کرده ایم.

در این مطلب آموزشی از وبسایت خبر ورزشی، به بررسی سالم ترین مکمل بدنسازی در سال ۲۰۲۲ خواهیم پرداخت و مهم ترین نکات خرید و بهترین تغذیه برای بدنسازی نیز به صورت کامل بازگو خواهیم کرد. البته شایان ذکر است که این خبر زیر نظر کارشناسان داروخانه اینترنتی بانی دارو تهیه شده است.

آیا مکمل کم ضرر در بازار موجود است؟

خوشبختانه پاسخ این سوال بله می باشد. چراکه بیش از نمی از پودر های ورزشی آنچنان ضرری برای مصرف کنندگان نداشته، مگر درصورت اشتباه در مصرف یا عدم خرید از مراجع معتبر و داروخانه های آنلاین دارای مجوز.

به طور کلی مکمل هایی که دارای کمترین عوارض جانبی هستند معمولا در ابتدای شروع تمرینات پرورش اندام توسط مربیان خبره تجویز شده و مصرف کننده ضمن بهبود حجم عضلات هیچگونه مشکلی جانبی نیز در پی نخواهد داشت که در ادامه آنها لیست کرده ایم.

چند نکته مهم قبل از خرید مکمل های کمک ورزشی!

قبل از پرداختن به لیست مورد نظر بهتر است، مهم ترین نکاتی که یک مکمل را در لیست محصولات کم ضرر و سالم برای ورزشکاران قرار می دهد را بررسی کنیم تا بتوانیم بهترین انتخاب را برای بهبود، اندام و عضلات خود داشته باشیم.

  1. خرید مکمل بدنسازی از فروشگاه ها یا داروخانه های اینترنتی همانند بانی دارو ، داروکده، بتا دارو و ... که دارای مجوز پخش از سازمان غذا و دارو بوده و نماینده رسمی برند مرود نظر شما می باشند.
  2. توجه به برند محصول مورد نظر و شایع بودن مصرف آن مارک در بین ورزشکاران.
  3. تحقیق و شناسایی محصول مورد نیاز جهت تمرینات و عدم اجازه پیشنهاد توسط فروشنده.
  4. بررسی کردن برچسب شبنم و پلمپ بودن محصول جهت شناسایی مکمل اورجینال از تقلبی.

حال که نکات مهم قبل از تهیه این محصولات را متوجه شید باید انواع پودر های ورزشی کم ضرر که همه نوجوانان و جوانان بدون هیچگونه استرس از عوارض سلامتی میتوانند مصرف کننده را بررسی کنیم.

انواع مکمل های بدنسازی بدون ضرر

لیست بهترین و سالم ترین مکمل بدنسازی در ایران؛

توجه داشته باشید که این لیست برای تمامی ورزشکاران مبتدی و حرفه ای مناسب بوده و هرکدام میتوانند با توجه به نوع تمرینات خود از قبل فیتنس، قدرتی و ... نسبت به انتخاب و مصرف این مکمل های سالم اقدام کنند. البته فراموش نکنید که نکات خرید را حتما در ذهن داشته باشید.

به طور خلاصه مکمل های زیر می باشند که در ادامه توضیحات مناسب آن ها نیز ذکر شده است؛

  • کراتین
  • پروتئین وی
  • پروتئین کازئین
  • کافئین
  • گینر ها
  • BCAA
  • مولتی ویتامین ها
  • HMB

۱ – پودر های کراتین مونوهیدارت و کربوهیدرات

قطعا سالم ترین و بدون عوارض ترین مکمل کمک ورزشی که میتوانید با کمترین هزینه خریداری کنید کراتین می باشد. خوشبختانه این محصول توسط تمامی مربی ها در ابتدای دوره بدنسازی و ورزش هایی همچون دوچرخه سواری و دوندگی نیز تجویز به مصرف می شود که هیچگونه عوارضی را در پی نخواهد داشت.

((البته باید نحوه مصرف کراتین را با کمک برچسب محصول یا تحقیق در اینترنت حتما مطالعه فرمایید. ))

فواید مصرف این محصول عبارتند از؛

  1. کمک به کاهش خستگی پس از تمرین
  2. بهبود ریکاوری عضلات و بافت های پاره شده در تمرین
  3. کمک به افزایش چشم گیر حجم ماهیچه ها و بالا تنه ورزشکار
  4. نگهداری بیشتر از ملوکول های پروتئین در زمان مصرف پودری ها وی و کازئین

۲- مکمل وی پروتئین (پروتئین آب پنیر)

در لیست تاپ ۱۰ پودر های ورزشی، وی پروتئین ها در جایگاه دوم قرار دارند، چراکه این محصول به صورت کاملا طبیعی از لبنیات استریلیزه شده به دست آمده است.

این مکمل اکثرا برای افزایش وزن و حجم جسمی در بین ورزشکاران تمامی رشته رایج بوده بوده و کمترین عوارض مصرف را در پی دارد. البته در صورتی که شیوه استفاده و مصرف را به خوبی رعایت کنید.

فواید مختصر استفاده از Whey Protein؛

  1. افزایش سطح وزن در افزار اکتومورف و مزومورف.
  2. جبران تغذیه نا سالم ورزشکار در طول روز.
  3. بهبود توانایی بدنساز در طول دروه تمرینی.
  4. کمک به افزایش حجم چربی در بالا تنه و پایین تنه.

۳- پودر گینر Gainer ماسل مس و عادی

گینر ها بر خلاف مکمل وی، برای تمامی سنین از کودکان تا بزرگسالان با توجه به مشکلات تغذیه ای و سوء تغذیه توسط کارشناسان و مربیان ورزشی تجویز شده و در نتیجه تحقیقات انجام شده، ترکیبات موجود در این محصول کمک غذایی هیچگونه مشکلی و عوارضات جانبی پیدا نشده و جزء سالم ترین ها قرار گرفته است.

البته در نظر داشته باشید این دسته پودر ها در چند مدل زیر در بازار عرضه شده اند؛

  • گین آپ : برای کودکان.
  • گینر : برای ورزشکاران با تیپ بدنی مناسب.
  • مس گینر : برای افراد با جحم وزنی بسیار پایین و لاغر اندام.

۴- قرص های کافئین Caffeine ورزشی

در اصل کافئین یک محصول طبیعی و ایجاد شده از کنش های شیمیایی بعضی از محصولات ارگانیگ ماننده؛ گیاه قهوه، درخت کاکائو و بوته های چای می باشد که اکثر افراد روزانه در حال مصرف آن برای افزایش سطح هوشیاری و انرژی ها می باشد.

در این بین ورزشکارانی که میخواهد سطح تمرینی و انرژی خود را در طور انجام حرکات بدنسازی بالا ببرند میتوانند با دوز مجاز معمولا روزانه ۱ عدد از قرص های کافین که سالم بوده و ضرر خاصی ندارند استفاده کنند.

۵- مکمل بی سی ای ای BCAA

همانطور که در جریان هستید، اسید آمینه های ضروری و شاخه‌دار با نام های؛ لوسین، ایزولوسین و والین هستند که ورزشکاران حرفه ای هنگامی در تمرینات سطح بالای خود قرار میگیرند، جهت کمک به تکه تکه شدن عضلات و جلوگیری از سنتز بیش از حد پروتئین های دریافتی از مکمل وی در بدن از این محصول استفاده می کنند.

BCAA نیز جزوء سالم ترین و بی ضرر ترین مکمل بدنسازی می باشد چراکه ساختاری تشکیل شده از مواد مغذی و معدنی موجود در بدن دارد که داشته و آنچنان برای مصرف کنند خطری در پی نخواهد داشت مگر در صورتی که مصرف این مکمل را برای چربی سوزی بیش از حد بر وعده های غذایی و رژیم های لاغری ارجعیت قرار دهند.

فواید مختصر بی سی ای ای BCAA ها عبارتند از؛

  1. کمک به تکه ای و عضلانی شدن ماهیچه های ورزشکاران.
  2. جلوگیری از شکسته شدن ذرات پروتئین دریافتی از مکمل یا مواد غذایی.
  3. کاهش حس و حال خستگی های پس از ورزش و تمرین های قدرتی + ریکاوری عضله.

۶- قرص های مولتی ویتامین Full

هر شخص و هر ورزشکاری جهت، تقویت سیتم ایمنی و تامین نیاز های مواد معدنی بدن خود نمی تواند تمامی حبوبات، لبنیات و خوراکی های مورد نیاز را مصرف کند! از این رو، مصرف مولتی ویتامین یکی از بهترین گزینه های در دسترس با قیمت های مناسب می باشد.

خوشبختانه قرص های مولتی ویتامینی که در داروخانه موجود بوده همگی زیر نظر وزارت بهداشت وارد شده و عوارض جانبی به دلایلی همچون غیراصل بودن، تاریخ مصرف گذشته و معتبر نبودن برند به همراه نخواهند داشت.

((پیشنهاد می شود برای خرید قرص مولتی ویتامین با تخفیف و گارانتی به داروخانه اینترنتی بانی دارو مراجعه کنید.))

فواید مصرف از مولتی ویتامین ها در بدنسازی؛

  1. تامین ویتامین های ضرویی همچون : A , B , C , E , O .
  2. بهبود اسقامت استخوان ها در برابر فشار های تمرینات.
  3. نرمال سازی سطح پخش املاح در ماهیچه ها و عضلات.

۷- شیک های پروتئینی و میوه ای

به راستی که یکی از کم عوارض ترین و ساده ترین مکمل های کمک غذایی که ورزشکاران میتوانند مصرف، شیک های پروتئینی می باشد که میتواند با مخلوط کردن بعضی از پودر های بدنسازی یا شیر و میوه های همانند؛ موز، انبه، پرتغال و ... انرژی و توان لازم را به مصرف کننده جهت بهبود استفامت و افزایش قدرت در تمرینات ببخشد.

نکته :

((پیشنهاد می شود قبل از مصرف هرگونه پودر به سراغ مواد و خوراکی های طبیعی موجود همچون میوه های بروید چراکه سالم تر و سرشار از پروتئین و ویتامین های مورد نیاز بدن می باشند.))

۸ – مکمل های HMB یا بتاهیدروکسی

اچ ام بی ها نیز از دسته دارو هایی کمک ورزشی هستند که رابطه مستقیمی با بی سی ای ای ها دارند چراکه از اسید آمینه های ال لیوسین تولید شده و وظیفه اصلی بازسازی بافت های ماهیچه ای که در اثر تمرینات کشیده شده و پارشده اند می باشد.

((مصرف این مکمل به شرطی که قوانین استفاده را به خوبی رعایت کنید مشکلی نخواهد داشت.))

فواید استفاده؛

  1. بازیابی بافت های آسیب دیده.
  2. جلوگیری از تحلیل عضلات هنگام تمرین.
  3. کاهش سطح کلسترول موجود در خون.

بهترین تغذیه برای بدنسازی

بهترین تغذیه برای بدنسازی چیست؟

حال که به خوبی با انتواع مکمل های سالم و بدون ضرر آشنا شده اید، بهتر است در ادامه مبحث مهم تغذیه مناسب برای بدنسازی را بازگو کنیم و یک جدول غذایی سرشار از مواد مورد نیاز برای ورزشکاران در اختیار شما قرار دهیم.

اما قبل از شروع باید ذکر کنیم که، تمامی بدنسازان برای دست یابی به اهداف پرورش اندام خود نباید متکی به مکمل های دارویی باشند بلکه کلید موفقیت در این رشته تغذیه مناسب در وعده های غذایی می باشد.

۱- گوشت قرمز گوساله

گوشت گوساله منبع کامل پروتئین می باشد که شما را از مصرف هرگونه مکمل وی یا کازئین بی نیاز خواهد کرد. طبق بررسی های انجام شده قرار دادن حدود ۳۰ تا ۵۰ گرم گوشت قرمز در وعده های غذایی قبل و بعد از تمرین بدنسازی میتواند، عملکرد ورزشی شما را ۶۵% بهبود داده و موجب رشد سریع تری عضلات بشود.

۲- سیب زمینی آب پز شده (بورانی)

با توجه به وجود فیبر و نشاسته بسیار زیاد در سیب زمینی، مصرف این محصول کشاورزی در وعده های صبحانه و بعد از تمرین به بهبود ریکاوری ماهیچه ها، افزایش دم هنگام تمرین و در نهایت بالا رفتن سطح قدرت ورزشکار بشود.

نکته مهم این است که این محصول با قیمت اندک در بازار موجود بوده و در دسترس تمامی خانوار ها و آَشپزخانه ها می باشد که جزء بهترین تغذیه برای بدنسازی خواهد بود.

جمع بندی

در این مقاله آموزشی به بررسی سالم ترین مکمل های بدنسازی موجود در بازار ایران و داروخانه های آنلاین همچون؛ بانی دارو banidaroo، مثبت سبز، داروکده و... پرداخته ایم و ساختار بدون ضرر آن ها را برای شما شرح داده ایم. در آخرین نکته نیز پیشنهاد میکنیم قبل از خرید هرگونه مکمل، برند های برتر بازار را با کمک مقاله بهترین برند مکمل بدنسازی بانی بلاگ شناسایی کرده و سپس برای خرید از فروشگاه های معتبر اقدام کنید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • محمد رضا کرمی IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    سلام ، مرسی از مطلب مفیدی که قرار دادید ، واقعا گینر ها جز سالم ترین مکمل بدنسازی توی بازار هستند و هر شخصی میتونه مصرف کنه ! البته با توجه به تجربه بنده این مورد رو ذکر کردم ! داروخانه بانی دارو هم توی خرید مکمل بدنسازی واقعا گل کاشته و قیمت های خوبی رو ارائه میده. تشکر
  • علی شیرازی IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۲۲
    من خودم به شخصه کراتین رو بیش از 1 سال هست توی برنامه غذایی خودم جا دادم و هیچ عوارضی نداشته که احساس کنم سلامتی رو به خطر میندازه و کاملا مفید عمل کرده . به نظر من بهتره تازه کار ها اول با کراتین شروع کنن تا بدنسشون آماده جذب سایر مکمل ها بشه و حتما مقاله بهترین مارک کراتین بدنسازی بانی بلاگ رو هم مطالعه کنن تا با برند های معروف و مناسب این حوزه آشنا بشن و کلاه سرشون نره. الیته قیمت این محصولم واقعا ارزون تر از هر گونه مکمل ورزشی هست که توی بازار وحود داره و دم دسترس تر هست.
  • محدثه رضایی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۰۶
    خیلی ممنون از مطلب خوبی که قرار دادید واقعا کامل بود و نیازمو برطرف کرد ، کلی دغدغه داشتم که کدوم مکمل رو برای شروع بدنسازی انتخاب کنم که ضرر کمتری داشته باشه !! اما به گفته یکی از دوستام ، بهترین و بی ضرر ترین مکمل بدنسازی که میشه توی فروشگاه ها پیدا کرد گینر هست که برای خانم کهایی که لاغر اندام هم هستن خیلی خوب جواب میده. تشکر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - شمس‌آذر قزوین؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی