بدنسازی ناقص ساپینتو کار دست استقلال می‌دهد/ با یک ماه تمرین که نمی‌توان دوباره قهرمان شد/ این فصل استقلالی‌ها زیاد اخراج می‌شوند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بدنساز قدیمی استقلال گفت: هیچ تیمی در دنیا با یک ماه تمرین بدنسازی وارد لیگ جدید نمی‌شود. چون تبعات زیادی برایش دارد که روی نتایجش تأثیر خواهد گذاشت.

ولی الله صالح نیا بدنساز اسبق تیم استقلال در گفت‌وگو با خبر ورزشی، درباره زمان شروع تمرینات پیش فصل تیم استقلال اظهاراتی را مطرح کرد.

خبر دارید که تمرینات استقلال باز هم با تاخیر چند روزه شروع خواهد شد؟

من قبلاً با پرتغالی‌ها کار کرده‌ام. زمانی که کاسمیرو سرمربی صنعت نفت آبادان شد من در کادر فنی آن تیم حضور داشتم. این آقا نه دفتر داشت نه قلم. نه یادداشت برمی‌داشت و نه از تمرینات نت برداری می‌کرد! نه کامپیوتر داشت و نه هیچ چیز دیگری. فقط میگفت همه چیز را در مغزم حفظ می‌کنم و به خاطرم می‌سپارم. متاسفانه ما نمی‌دانیم این مربی جدید پرتغالی که برای استقلال آمده از کدام دسته از مربیان است. از آنهایی است که دماغشان را بالا می‌گیرند و راه می‌روند یا برعکس! رزومه سال‌های اخیرش هم که چنگی به دل نمی‌زند. اما به طور کلی در رابطه با مدت زمان شروع تمرینات وضعیت خیلی بد است.

چطور؟

وقتی تمرینات هجدهم تیر شروع شود قاعدتاً تا بیست و یکم مرداد که مسابقات شروع خواهد شد استقلال کمتر از یک ماه بیشتر فرصت بدنسازی ندارد. حالا در این مدت میخواهد بازی تدارکاتی هم انجام بدهد و قطعاً باید هر ۵ روز یکبار به تیم استراحت کامل هم بدهد. این وضعیت باعث می‌شود تعداد روزهای تمرینی استقلال به کمتر از یک ماه کاهش پیدا کند و این اصلا خوب نیست و با یک ماه تمرین قطعا کسب دوباره عنوان قهرمان آسان نخواهد بود تیم را به دردسرهای زیادی دچار می‌کند.

به طور کلی تعداد روزهای بدنسازی چقدر باید باشد؟

بدنسازی زیر ۴۵ روز یعنی بدنسازی ناقص. شکر خدا با دسترسی به اینترنت، اخبار تیم‌های مختلف دنیا با یک جستجو در گوگل به دست می‌آید. همه تیم‌های دنیا چه اروپایی، چه آفریقایی و چه آسیایی در حال حاضر مشغول بدنسازی هستند تا خودشان را آماده ورود به مسابقات کنند.

تمرینات ناقص پیش فصل چه تبعاتی را برای استقلال دربر خواهد داشت؟

اولین و مهمترین آنها آسیب دیدگی است و بعد از آن عدم نتیجه گیری. وقتی تیم ناهماهنگ و ناآماده باشد قاعدتاً تاکتیک‌های کادر فنی هم در زمین غیر قابل اجرا خواهد شد. ورزش فوتبال پر از درگیری‌های تن به تن و فیزیکی است و تقریباً در هر بخش از زمین لااقل چهار یا پنج بازیکن با هم درگیر هستند. وقتی بدن بازیکن آماده نباشد در نیمه دوم به بعد بدنش یاری نمی‌کند تا فرامین مغزش را به اجرا بگذارد. همین موضوع باعث می‌شود بازیکن عصبی شود و در نهایت با اخطار دوم یا کارت قرمز از زمین اخراج شود. با این حساب می‌توان پیش بینی کرد اگر بازیکنان استقلال از نظر بدنی آمادگی لازم را نداشته باشند کاندیدای اخراج و یا دریافت اخطار خواهند بود. از طرفی بازیکنانی که روی نیمکت نشسته اند هم باید از نظر بدنی آمادگی بالایی داشته باشند تا هر زمان لازم شد بتوانند با همان شرایط بازیکن اصلی به زمین بیایند. اگر تیم بدنسازی لازم را نکرده باشد از هر نظر به هم می‌ریزد.

این موضوع در هفته‌های پایانی لیگ برتر چه تاثیری روی استقلال خواهد گذاشت؟

به طور کلی مربی بدنساز باید از ب بسم الله تا پایان همه کارهای تیم را کنار سرمربی در اختیار داشته باشد و این مستلزم آن است که فرصت لازم به او داده شود. ما در طول یک فصل چند بار بدنسازی می‌کنیم که تیم بتواند تا هفته آخر مثل هفته اول با قدرت بجنگد. وقتی چنین شرایطی وجود نداشته باشد قطعا تیم از نظر روحی و روانی به هم می‌ریزد. چون وضعیت بدنی با مسائل ذهنی ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند. البته باز هم تأکید می‌کنم بدنسازی اول فصل مهمترین بخش بدنسازی در یک فصل محسوب می‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۴
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۷
  • از پیدایش کره خاکی0مقام بین المللی IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    لنگ تازه شروع کرده رئال هم هنوز استارت نزده
    • سعید IR ۲۳:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      تاژ کیسه دوچرخه
    • حنیف IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      دقیقا جناب صالح نیا درست میفرمایند فصل گذشته تیم پرسپولیس بخاطر مسابقات آسیایی وبازی با استقلال تاجیکستان نتونست بدنسازی درستی داشته باشه و این مورد در بازی های لیگ و مصدومیت پی در پی بازیکنان این تیم مشخص بود
  • آبی قدیمی IR ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    واقعا عجیبه.انگار در اظهار نظر در مورد استقلال یه حسادت یا کینه یا عدم اطلاع یا بغضی چیزی وجود داره.شامل دوست و دشمن هم میشه.آخه مگه شما تو ایران نیستی و از اخبار خبر نداری؟ انگار تیمهای دیگه الان یک ماهه شروع به تمرین کردن.همه ی فرق استقلال با تیمهای دیگه بین 4 روز تا یک هفته هست! خیلی فرق میکنه؟ چرا پیشکسوتان استقلال هنوز چیزی نشده .شمشیر رو از رو بستن؟! بخاطر رفتن دانشگر که مجیدی حتی بعد از رفتن مرادمند و یزدانی هم بیشتر بازی ها روی نیمکت میذاشتش.یا ژستد که بقول خودتون بنجل بود؟ یا بخاطر عدم تمدید با بازیکن حاشیه ساز و کم اثری(2 سال اخیر منظورمه) مثل ووریا؟ چرا ایتقدر پشت افراد قایم میشید؟ مرد باشید و از استقلال حمایت کنید.این ساپیینتو هم بنده خدا که هنوز شروع نکرده که دارید قضاوتش می کنید! همچین میگید رزومه نداره انگار من سیتی و بایرن مونیخ دستش بوده و نتیجه نگرفته!!! الان الفتح عربستان و غازی عینتاب و موریننزه رو دست گواردیولا و زیدان و کلوپ بدن، چه نتیجه ای میگیرن؟!!! یه کاری نکنید که اگه تیم نتیجه گرفت، روتون نشه ازش تعریف کنید... هر چند خیلی هاتون حزب باد هستید و فراموشکار!!!
    • امیر IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
      حرف حساب
    • حامد IR ۰۰:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      واقعا دمت گرم حرف کلی حسابی زدی
    • علی IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      با کلیات حرفت موافقم ابی قدیمی ولی در مورد ووریا مسئله چیزی غیر از کیفیت بازیکن هست و بحث احترام به کاپیتان تیمی هست که همیشه کنار مردم بوده
    • ایران ..‌‌ IR ۰۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
      این چه طرز فکر مسخره ای.همه الکی به به و چه چه بکنن خوبه.همه دلسوز نیستن دشمن هم نیستن.همه را با یک چوب نزنید قضاوت نکنید.اگر روشن انتقاد میکنه فرق داره با کری خواندن افرادی مثل نوری و فنونی .اون ایراد کار رو میگه درست مثل صالح نیا.با حمایت و کری خواندن الکی نه ایراد فنی رفع میشه ونه نتیجه بدست میاد.پس از افراد کور کورانه دفاع ویا تخریب نکنیم.همین ور یا سالها زحمت کشید ویکتور تیم بود تو شرایط خوب و بد ولی مجیدی هر وقت شرایط حساس بود رفت و تیم ۲جام صد در صد را از دست داد.کمی منطقی باشیم
  • پدرام CA ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    کاشکی ایشون میخوند و جواب میگرفتیم ازشون چون واقعا خیلی اقای صالح نیا در این کار خبره هست. به ما میگفتند و عمل هم میشد که 35 روز استاندارده! چون بازیکنها اقلا 20 روز استراحت میخوان تازه اگه فصل قبل شلاق کششون نکرده باشن. تو اکثر کشورها فصل با پلی آف و اینها 10 ماهه برنامه ریزی میشه. در عمل با نیم فصل و کوبیده اضافه و.. به هر حال زودتر نمیشه جمعش کرد.
  • شهروز IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۴
    بابایکی به این مرتیکه بگه کجاییدچراسرتمرین نمیای چرایارگیری نمیکنی فرداپولشم میخواد
  • وحید IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    انشااله همچی درست میشه لنگ
  • اس اس IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    صالح نیادرست میگه. این مربی هم نیومده ک بمونه.شالاتانه وآخرسرم کاسه کوزه روسراین واون میشکنه و کل پولشومیگیره در میره
  • حامد IR ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۵
    اینقدر موج منفی نفرستید مربی خارجی با برنامه خودش جلو میاد وبه حرف دیگران نیست لذا بگذارید کارش را انجام دهد قرار نیست هر کی هر چی گفت اجرا کنه
  • حسین IR ۰۶:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    این ساپینتو اصلا انگار یادش میره ک با ی تیمی قرارداد بسته باید بفکرش باشه،نمیدونه این تیم بااون تیم ها ک باشون کار کرده زمین تاآسمونه نمیدونه 30میلیون هوادارش اگ استراماچونی رو 6هفته اول فصل نتیجه نمی‌گرفت و تحمل کردن برا این بود ک اون6 هفته تیم عین ی تیم خوب اروپایی بازی می‌کرد، فقط توپاش توگل نمیرف،وگرنه هفته دوم با هوو و... از قاره آسیا مینداختنش بیرون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی