بالاترین مبالغ فسخ قرارداد برای ستاره‌های فوتبال/ بمب‌های اتمی فوتبال!
زمان مطالعه: ۵ دقیقه

رد و بدل شدن مبالغ هنگفت در دنیای فوتبال باعث شده تا بسیاری از باشگاه‌ها از «بند فسخ قرارداد» برای حفظ ستاره‌های‌شان استفاده کنند که سرآمد این کار باشگاه‌های بزرگ لالیگای اسپانیا هستند.

باشگاه‌های فوتبال امروزه برای حفظ دارایی‌های ارزشمند خود دست به هرکاری می‌زنند، بنابراین عجیب نیست که در قراردادهای بزرگ‌شان با ستاره‌های فوتبال یا بازیکنان آینده‌دار بندهای آزادسازی سنگینی درج شده باشد و با مبالغ هنگفتی قرارداد را پیش روی بازیکن قرار بدهند تا مشتریان بالقوه را از این بازیکنان دور کنند.

نکته جالب در مورد بند آزادسازی نجومی این است که پس از پیوستن نیمار به پاری‌سن‌ژرمن به یک‌باره اوج گرفت، وقتی که با ۲۰۰ میلیون پوند سنگین‌ترین انتقال تاریخ فوتبال از بارسلونا به پی‌اس‌جی به وقوع پیوست. حالا هم عجیب نیست که باشگاه‌های لالیگایی از بند آزادسازی استفاده کنند و ۱۰ بند آزادسازی بزرگ متعلق به غول‌های لالیگا باشد.

اما کدام بازیکنان بیشترین بند آزادسازی قرارداد را دارند؟ نشریه «سان» ۱۰ بازیکن با بیشترین بند فسخ قرارداد را معرفی کرده است.

۱۰- وینیسوس جونیور (رئال‌مادرید – ۵۹۸ میلیون پوند)

وینگر برزیلی با سبک بازی هیجان‌انگیزش در ۱۸ سالگی با ۴۰ میلیون پوند از فلامنگو به رئال‌مادرید آمد. به نظر می‌رسد همان زمان برای او پول خوبی خرج شده باشد و وینیسیوس هم با زدن گل قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا به لیورپول ارزش خودش را بیش از پیش نشان داد. قرارداد او تا سال ۲۰۲۶ اعتبار دارد و سالیانه حدود ۸٫۶ میلیون پوند هم حقوق می‌گیرد. نزدیک به ۶۰۰ میلیون پوند خرید او روی دست باشگاه خواهان هزینه خواهد گذاشت. شایعه شده که به وینیسیوس قرارداد جدیدی با بند فسخ یک میلیارد پوندی ارائه خواهد شد.

۹- براهیم دیاس (رئال‌مادرید – ۶۴۱ میلیون پوند)

هافبک ۲۲ ساله اسپانیایی در مالاگا رشد کرد و سپس به آکادمی منچسترسیتی رفت تا سال ۲۰۱۶ که اولین بازی‌اش را برای تیم بزرگسالان انجام داد. اما با رقابت شدید در سیتی او فرصت چندانی برای بازی کردن نداشت و رئال‌مادرید با ۱۶ میلیون پوند براهیم دیاس را خرید. برای این که ارزش او را نشان بدهند ۶۴۱ میلیون پوند در فسخ قراردادش به‌عنوان بند آزادسازی گنجاندند که منطقی به نظر نمی‌رسد. او ۲ فصلی می‌شود که به صورت قرضی در میلان بازی کرده و از بهترین‌های تیمی بود که اسکودتو را برد.

۸- لوکا مودریچ (رئال‌مادرید – ۶۴۱ میلیون پوند)

برنده سابق توپ‌طلا در ۳۶ سالگی مشتری‌ای ندارد که برای جذبش ۶۴۱ میلیون پوند بپردازد، با وجود این که کیفیت لوکا مودریچ اثبات شده است. مودریچ که اخیراً یک سال دیگر هم قراردادش را تمدید کرده احتمالاً در همین تیم اسپانیایی بازنشسته هم خواهد شد. او ۵ مرتبه لیگ قهرمانان اروپا را برده و از باارزش‌ترین‌های کهکشانی‌ها در دوران‌های طلایی‌شان با زیدان و آنچلوتی در یک دهه اخیر بوده است.

۷- فدریکو والورده (رئال‌مادرید – ۶۴۱ میلیون پوند)

مردی کلیدی در میانه میدان برای غول‌های لالیگا. ارزش این هافبک اروگوئه‌ای برای تیم آنچلوتی به‌خوبی نمایان شده است. توجه داشته باشید که ۶۴۱ میلیون پوند هم برای جذب یک هافبک دفاعی کمی زیاد و سنگین است. با این حال باشگاه رئال‌مادرید وقتی در سال ۲۰۲۱ قراردادش را تا سال ۲۰۲۷ تمدید کرد، این مبلغ را در قراردادش گنجاند تا از دسترس مشتریان سمج دور شود. شاید در آینده بند آزادسازی فدریکو والورده ۲۳ ساله بیشتر هم بشود.

۶- آنتوان گریزمن (بارسلونا – ۶۸۵ میلیون پوند)

آینده مهاجم فرانسوی و همچنین هزینه‌ای که می‌توان برای او کرد روی هواست. بارسلونا با قراردادی ۲ ساله آنتوان گریزمن را به باشگاه سابقش اتلتیکومادرید قرض داده، باشگاهی که گزینه ۳۴ میلیون پوندی هم برای انتقال مهاجم فعلی‌اش در تابستان آینده دارد. اما این مبلغ خیلی کمتر از مبلغ ۶۸۵ میلیون پوند است که باشگاه بارسلونا برای فسخ قرارداد در قرارداد او زمانی گنجاند که سال ۲۰۱۹ با مبلغ ۱۰۸ میلیون پوند او را از اتلتیکومادرید به خدمت گرفت.

۵- داوید آلابا (رئال‌مادرید – ۷۲۶ میلیون پوند)

قهرمان لالیگای اسپانیا سال ۲۰۲۱ داوید آلابا را با یک انتقال آزاد به خدمت گرفت و با بازیکن پیشین بایرن‌مونیخ قراردادی ۵ ساله با حقوق ۱۷ میلیون پوند در سال به امضا رساند. باشگاه رئال‌مادرید در این قرارداد بند فسخ ۷۲۶ میلیون پوندی قرار داد که تا سال ۲۰۲۶ هم منقضی نمی‌شود. آلابا که دورانی کاملاً موفق در بایرن‌مونیخ داشت، فصل قبل ارزش خودش را نشان داد و از ارکان کلیدی تیمی بود که قهرمان لالیگا و لیگ قهرمانان شد.

۴- رونالد آرائوخو (بارسلونا – ۸۴۶ میلیون پوند)

آینده رونالدو آرائوخو مدافع ۲۳ ساله اروگوئه‌ای قابل حدس بود. او همین تابستان قراردادی جدید با باشگاه بارسلونا امضا کرده است. به طور شگفت‌انگیزی بند آزادسازی در قرارداد این بازیکن ۸۴۶ میلیون پوندی است، به شکلی که باشگاه‌های خواهانش مثل لیورپول، منچسترسیتی و منچستریونایتد را از خرید او کاملاً منصرف می‌کند. باشگاه بارسلونا اعلام کرد قرارداد او تا ژوئن ۲۰۲۶ تمدید شده و بند فسخش به یک میلیارد یورو هم رسیده است.

۳- کریم بنزما (رئال‌مادرید – ۸۴۶ میلیون پوند)

می‌توان گفت او بهترین بازیکن حال حاضر جهان است. کریم بنزما سال ۲۰۲۱ قراردادی جدید با رئال‌مادرید امضا کرد که باعث می‌شود تا سال ۲۰۲۳ در سانتیاگو برنابئو بماند، یعنی وقتی که ۳۵ ساله خواهد شد. او همچنان خیلی خوب گل می‌زند و در فصلی که گذشت ۴۴ گل به ثمر رساند. ستاره تیمی بود که قهرمان لالیگای اسپانیا و لیگ قهرمانان اروپا شد. آیا بند فسخ قرارداد ۸۴۶ میلیون پوندی او کاهش خواهد یافت؟ بعید است!

۲- پدری (بارسلونا – ۸۴۶ میلیون پوند)

باشگاه بارسلونا به آینده اهمیت زیادی می‌دهد، تا جایی که چندی پیش قرارداد گاویِ نوجوان را با ۸۶ میلیون پوند بند فسخ تمدید کرد. قبل از آن پدری بود که سال گذشته در ۱۸ سالگی قراردادی شگفت‌انگیز امضا کرد که او را تا سال ۲۰۲۳ در باشگاه نگه می‌دهد، مگر این که باشگاهی پیدا شود ۸۴۶ میلیون پوند برای انتقال او بپردازد! با ذکر این نکته که فقط ۳۸ هزار پوند در هفته حقوق می‌گیرد، باید گفت که در نبرد باشگاه و بازیکن این باشگاه بارسلونا بوده که پیروز شده.

۱- آنسو فاتی (۸۴۶ میلیون پوند)

در سال ۲۰۲۱ جواهر آکادمی لاماسیا با باشگاه بارسلونا برای عقد قراردادی ۶ ساله به توافق رسید. مانند پدری او دومین بازیکنی شد که برچسب قیمتی عجیبی روی او قرار دادند. البته این ۸۴۶ میلیون پوند مبلغ فسخ قرارداد و از طرفی گرفتن شماره ۱۰ لیونل مسی خیلی برای آنسو فاتی خوش‌یمن نبوده، چرا که از آن زمان به بعد بیشتر با مصدومیت دست‌وپنجه نرم می‌کرده است. با این حال فاتی در ۱۹ سالگی یکی از بهترین بازیکنان جوان جهان به شمار می‌آید.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی