نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟
مالک منچسترسیتی چهارمین قایق بزرگ جهان را خرید/ با این قایق شگفت‌انگیز ۵۰۰ میلیون پوندی آشنا شوید
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

شیخ منصور، مالک من‌سیتی، ۵۰۰ میلیون پوند برای یک قایق تفریحی بسیار بزرگ هزینه کرده که فقط در استادیوم ۵۵۰۰۰ نفری باشگاه جا می‌شود.

شیخ منصور قایق ۵۲۵ فوتی را قبل از شروع فصل تحویل خواهد گرفت، و نام آن را برای علاقه به قهرمانان لیگ برترش «آبی» گذاشته است. این قایق بادبانی که چهارمین قایق بزرگ جهان است، دارای ۴۰ کابین برای ۴۸ مهمان و چهار عرشه از جمله یک محوطه بزرگ در فضای باز است که به سکوی شنا و باشگاه متصل است. بالکن‌های اتاق ویژه این قایق توسط ترنس دیسدیل، طراح و صاحب سبک لندنی، طراحی شده است. همچنین دو سکوی فرود هلیکوپتر برای حمل و نقل مسافران به ساحل وجود دارد. این کشتی ۱۵۳۲۰ تنی با ۸۰ خدمه می‌تواند با سرعت ۲۱.۸ مایل در ساعت حرکت کند. و در تلاشی برای سازگاری با محیط زیست، موتور بخشی از این قایق دیزلی و بخشی از آن الکتریکی است. اما شیخ برای پر کردن مخزن دردسر خواهد داشت زیرا مخزن پر از سوخت در حدود ۵۰۰ هزار پوند هزینه در پی دارد.

یک منبع گفت: «آبی در صدر جدول قایق‌های تفریحی قرار دارد. شاید یکی دو مورد از آن بزرگتر باشند اما در دریاهای آزاد هیچ چیزی بهتر از آن نیست. این قایق بسیار مدرن است و بر طبق استانداردهای دقیق شیخ منصور ساخته شده است. هر چیزی که او خواسته فراهم شده است، و او آنقدر ثروت دارد تا مطمئن شود که همه چیز طبق برنامه‌ریزی‌هایش پیش می‌رود. امیدواریم هروقت نیاز به پر کردن مخزن سوخت داشت بتواند از کارت تخفیف استفاده کند!»

مالک منچسترسیتی چهارمین قایق بزرگ جهان را خرید/ با این قایق شگفت‌انگیز و ۵۰۰ میلیون پوندی آشنا شوید

شیخ منصور ۵۱ ساله یک قایق ۴۸۳ فوتی A+ هم دارد که می‌تواند ۶۲ مهمان را در ۲۶ کابین خود جای دهد و دارای محوطه رقص، باشگاه ساحلی، سالن بدنسازی، مرکز سلامت، اسپا، اتاق جکوزی و سالن مخصوص به خود است.

این مردِ فوتبال‌دوست، ۱۷ میلیارد پوند ثروت خود را از طریق شرکت بین‌المللی سرمایه‌گذاری نفت خود به دست آورده است. او معاون نخست‌وزیر زادگاهش امارات متحده عربی و یکی از اعضای خانواده حاکم ابوظبی است. او در سال ۲۰۰۸ سیتی را به مبلغ ۲۱۰ میلیون پوند از طریق گروه ابوظبی یونایتد خود خریداری کرد و این باشگاه از آن زمان شش قهرمانی در لیگ برتر به دست آورد. شیخ منصور همچنین دارای پنج درصد از سهام فراری و ۹.۱ درصد از «دایملر AG» است (مالک مرسدس بنز) است.

بزرگترین قایق تفریحی جهان، قایقی ۵۹۰ فوتی است به نام «عزام»، که متعلق به خلیفه بن‌زاید آل‌نهیان، رئیس فقید دولت امارات است. قایق ۵۳۳ فوتی رومن آبراموویچ، مالک سابق چلسی، به نام «اکلیپس» در رتبه دوم قرار دارد. سومین قایق بزرگ، قایق ۵۳۲ فوتی «دبی»، متعلق به شیخ محمد بن‌راشد آل‌مکتوم است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • فولاد IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    نوش جونش
  • محسن IR ۱۱:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۷
    پول های نفت ما هم معلوم نیست کجا میره کشورهای عربی با یه نفت این همه پولدارن و ما با دنیایی از نفت و گاز و پتروشیمی و مس و ... روز ب روز فقیر تر از دیروز میشیم
    • ... IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
      فساد فساد و فساد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

طرح مالک جدید استقلال برای تغییر نام این تیم به «استقلال خلیج فارس» را مناسب می‌دانید؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی