تجلیل از ۲۵۰۰ شهید فوتبالیست بهترین پاسخ ماست/ پدر موشکی ایران هم فوتبالیست بود/ ملت ایران شهدای فوتبال چوآر را فراموش نمی‌کند
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مدیر روابط عمومی سازمان لیگ گفت: قصد داریم به زودی با همکاری سازمان بسیج ورزشکاران کشور از خانواده ۲۵۰۰ شهید فوتبال تجلیل به عمل بیاوریم.

حجت الله بهمنی، مدیر روابط عمومی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال در گفتگو با خبر ورزشی، در واکنش به اتفاقات اخیر مرتبط با اظهارات جنجالی حسن عباسی درباره فوتبالیست‌ها و اینکه این جامعه هیچ شهیدی را به کشور ایران تقدیم نکرده اظهار داشت: پس از اتفاقات اخیر با دوستان در سازمان بسیج ورزشکاران کشور صحبت کردم و آنها گفتند که با کمک یکدیگر برنامه‌ ای ویژه ترتیب دهیم تا کنگره ای برای معرفی و تجلیل از خانواده شهدای فوتبالیست برگزار شود. این پیشنهاد از طرف آنها مطرح شد و قرار است مشترکاً این کار را انجام بدهیم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان لیگ قصد ندارد نسبت به اظهارات حسن عباسی واکنش نشان بدهد گفت: بهترین واکنش و پاسخ همین بود که خبر برگزاری کنگره تجلیل از خانواده ۲۵۰۰ شهید فوتبالیست را منتشر کردیم. از این پاسخ قاطع تر جوابی وجود ندارد. ضمن اینکه بنده علاقه‌ای ندارم پاسخ این فرد را بدهم.

تجلیل از ۲۵۰۰ شهید فوتبالیست بهترین پاسخ ماست/ پدر موشکی ایران هم فوتبالیست بود/ ملت ایران شهدای فوتبال چوآر را فراموش نمی کند

بهمنی ادامه داد: پاسخ ما یک پاسخ منطقی بود نه احساسی. پاسخی مستدل و مستند. آیا خود شما خبر داشتید که فوتبال این تعداد شهید داشته؟ من که سالیان سال است که کنار فوتبال هستم شخصاً نمی‌دانستم اما وقتی این اظهارات منتشر شد دوستان در سازمان ورزش بسیج کشور که آمار دقیقی در رابطه با شهدای ورزش دارند این اعداد و ارقام را در اختیار ما گذاشتند.

وی افزود: طبق آمار سازمان بسیج ورزشکاران ما بیش از ۵ هزار و صد شهید در خانواده ورزش ایران داریم که ۲۵۰۰ نفر آنها فوتبالیست بوده‌اند. فکر می‌کنم این آمار، پاسخ مناسبی برای فردی باشد که گفته خانواده فوتبال شهید ندارد. مردم ایران شهدای چوآر شهر ایلام را هرگز از یاد نمی‌برند که در حین بازی فوتبال و درون زمین چمن با بمباران دشمن شهید شدند. در آن فاجعه تاریخی ورزشی ۹ فوتبالیست، یک داور و پنج تماشاگر به شهادت رسیدند.

تجلیل از ۲۵۰۰ شهید فوتبالیست بهترین پاسخ ماست/ پدر موشکی ایران هم فوتبالیست بود/ ملت ایران شهدای فوتبال چوآر را فراموش نمی کند

این مقام مسئول در سازمان لیگ فدراسیون فوتبال اضافه کرد: یک تیم فوتبال داریم به نام "شهدای فجر ورامین" که این تیم تاکنون ۱۸ شهید داده، ۲۳ جانباز دارد و ۴۳ رزمنده هم عضو این تیم هستند که مدافع حرم هستند. یک باشگاه فوتبال داریم به نام شهید سپاسی شیراز، من عکس شهید تهرانی مقدم پدر موشکی ایران را با لباس فوتبال دارم که همه اینها مشخص می‌کند خانواده فوتبال تا چه اندازه نسبت به آرمان‌های ایران و حراست از خاک و مرز این کشور جان بر کف بوده است.

تجلیل از ۲۵۰۰ شهید فوتبالیست بهترین پاسخ ماست/ پدر موشکی ایران هم فوتبالیست بود/ ملت ایران شهدای فوتبال چوآر را فراموش نمی کند
شهید حسن طهرانی مقدم پدر موشکی ایران که هم فوتبال بازی می‌کرد و هم علاقه زیادی به این ورزش داشت

بهمنی یادآور شد: این روزها اینقدر درگیر برنامه‌های فوتبال برای شروع لیگ جدید هستیم و کارهای مهمتری داریم که فرصتی برای پرداختن به این مسائل وجود ندارد. البته علاوه بر این، تعداد شهدا و جانبازان ورزش فوتبال به قدری زیاد است که ما برای تجلیل از آنها و خانواده‌هایشان زمان کم می‌آوریم تا در طول یک فصل به شکل شایسته از آنها تقدیر کنیم.

بهمنی در پایان گفت: ای کاش افراد در زمینه‌هایی که اطلاعاتی از آن ندارند صحبت نکنند و در رابطه با مسائلی که به آن اشراف دارند حرف بزنند تا به این شکل باعث ناراحتی و دلخوری گروهی از جامعه نشوند. در دوره و زمانه ای که با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توان به هر اطلاعاتی دست پیدا کرد مشاهده سوابق شهدای فوتبالیست کار چندان سختی نبود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی