من مکانیک دوچرخه‌ام بودم/ تا سرپرست موقت باشد بلاتکلیف هستیم
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بانوی دوچرخه سوار کوهستان ایران که در تیم سوئیسی رکاب می زند به دنبال رکوردشکنی در جهانی فرانسه است.

فرانک پرتوآذر بانوی ۳۳ ساله تیم ملی دوچرخه‌سواری کوهستان ایران در ترکیب یک تیم سوئیسی به نام ولوسالوشنز - پامپ فور پیس، Velosolutions - Pump for Peace رکاب می‌زند و یکشنبه ۱۹ تیرماه هم در کاپ جهانی سوئیس شرکت کرد. در این رقابت چهره‌های شاخص دنیا از جمله مدال‌آوران المپیک و جهان حضور داشتند و به همین دلیلی این تورنمنت از سطح بسیار بالایی برخوردار بود که پرتوآذر به دنبال درخشش در آن بود تا هم بتواند برای باشگاهش رتبه خوبی کسب کند و هم رکوردی را برای ایران به ثبت برساند. او هر چند به نام ولسالوشنز پامپ فور پیس رکاب می‌زند ولی نامش به عنوان یک دوچرخه سوار ایرانی مطرح است.

در مورد قراردادتان توضیح دهید؟

چند سالی بود که با هزینه‌های خودم در رویدادها شرکت می‌کردم. روند ویزاگرفتن، ثبت نام و نامه نگاری با فدراسیون همه وقت و انرژی زیادی از من گرفت. در همه سفرها مکانیک خودم بودم و هزینه‌های زیادی هم صرف حضورم در مسابقات شد. ولی سال گذشته این کمپانی علاقمند شد تا به من کمک کند و با وجود اینکه ایرانی نیستند ولی معتقدند که مدال بازیهای آسیایی حق من است. خیلی حرفه ای جلو آمدند و یک هفته به پایان سال ۲۰۲۱ میلادی بود چند اسپانسر را پیدا کردند و تیم را راه اندازی کردند. آدمهای شناخته شده ای در تیم ما هستند و با نفر اول رنکینگ جهانی رکاب می‌زنم.

پس حساب ویژه ای روی شما کردند؟

آنها رقابتهای من را آنالیز کردند و با توجه به پشتکاری که از من دیدند حمایتم می‌کنند.

چند مسابقه برای این تیم رکاب زدید؟

اسفندماه یکسری رقابت در ترکیه بود.در سال جدید هم آخر فرودین ماه در تور چند روزه ایدر کرواسی شرکت کردیم که از ناحیه دست آسیب دیدم و مجبور شدم برای روند درمانی ام به ایران برگردم. یک ماه و نیم بعد به مسابقات جهانی بلژیک و اتریش بازگشتم؛ حالا هم که جهانی سوئیس.

هر روز روند بهتری پیدا می‌کنید؟

هم تیمی‌با نفر اول رنکینگ جهانی کوهستان یک تجربه بزرگ است. راهنمایی‌های خوبی را هم به من می‌کند. الان هم شرایط خوبی دارم و هدفم رسیدن به اوج در قهرمانی جهان است که روزهای ۴ تا ۶ شهریورماه در فرانسه برگزار می‌شود.

من مکانیک دوچرخه ام بودم/ تا سرپرست موقت باشد بلاتکلیف هستیم

تجربه رکابزنی در کوههای آلپ باید بسیار جالب باشد؟

در هفته اولی که به سوئیس امده بودم، فیلمبرداری داشتیم و به نقاط مختلف سوئیس رفتیم. در کوههای آلپ رکابزنی واقعا فوق العاده است.مناظری دارد که بی نظیراست. البته در کشور خودمان هم شاید این از مناظر زیبا بتوان پیدا کرد ولی امکاناتی وجود ندارد که بتوان از میان آنها عبور کرد.

پس دیگر همانند سایر ورزشکاران ایرانی مشکل ویزا گرفتن ندارید؟چون به تازگی انگلیس و امریکا به ورزشکاران ما ویزا نداده اند!

خیر. مشکلات ویزا دیگر ندارم. اتفاقا یک ماه دیگر به آمریکا و کانادا دعوت شده ام. ولی برای اینکه هدفم جهانی فرانسه است اقدامی‌هم برای گرفتن ویزاهای این کشور نکردم.

برای رکابزنان دخترایرانی صحتبی ندارید؟

دختران باید بدانند که در این مسیر باید صفر تا ۱۰۰ را خودشان پی گیری کنند. ماندانا دهقان که از دوستان خود من هم هست الان مسیرش را پیدا کرده ولی لیلا حیدری اول راهش است و باید بداند که دوچرخه سواری آسیا مسیر یشرفت خودش را خیلی سریع طی می‌کند و با کم کاری حدود ۱۰ سال عقب می‌افتد. در کشور ما ورزشکار باید خودکفا باشد و با برنامه ریزی درست پیش برود. ممکن است استعداد خاص داشته باشی ولی در سطح حرفه ای تنها مستعد بودن جواب نمی‌دهد و برنامه ریزی و سرمایه گذازی جواب می‌دهد. اگر هم به امید حمایت دیگران باشی به جایی نمی‌رسی.یعنی باید صفر و ۱۰۰ خودت باشی.

پس برای بازیهای آسیایی‌هانگژو شرکت خواهی کرد؟

تمایل به شرکت دارم و خود را هم آماده می‌کنم. باید ببینیم فدراسیون دوچرخه سواری برای گرفتن مدال چه هدفی دارد چه اقداماتی می‌کند.

فدراسیون دوچرخه سواری هم که در انتظار انتخابات است؟

هنوز به خاطر انتخابات در دوران برزخ است. تا سرپرست موقت باشد بلاتکلیف خواهیم بود.امیدوارم کسانی کاندید شوند که مدیریت بلد باشند تا این رشته را حمایت کامل کند. چون دوچرخه سواری همانند رشته‌های دوومیدانی، قایق‌رانی و شنا مدالهای زیادی دارد و سرمایه گذاری در آن برای هر مسابقه ای مهم است

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • منصور IR ۱۶:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    ایشالله به حقش می رسه
  • دوچرخه سوار IR ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    ورود بر د قهرمان و پرتلاش و باارزش دوچرخه سواری ایران فرانک پرتو آذر که باعث افتخار ایران و خانواده بزرگ دوچرخه سواری هستند . و ممنون از شما رسانه قدرتمند و دلسوز خبر ورزشی که نظرات و دیدگاهها و دردل های قهرمانان پر تلاشمون رو منعکس میکنید مطالبه مستمر همه ورزشکاران حرفه ای ایران ؛ #ورزش_حرفه_ای_و_قهرمانی_جز_مشاغل_سخت_و_پرآسیب_و_بسیار_پرهزینه_است_و_نیاز_به_حمایت_های_قدرتمند_و_ویژه_مالی_و_مردمی_و_سازمانی_دارد . درود بر دلسوزان ورزش ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی