ساپینتو باید از کی‌روش تقلید کند/ سرمربی استقلال هواداران را علیه خودش می کند/ آجورلو فهمید دوباره انتخابات شکست می‌خورد؛ کنار کشید!
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

پیشکسوت استقلال گفت: اقدام آجرلو برای ماندن در استقلال هوشمندانه بود چون او هیچ شانسی در رقابت با امثال مهدی تاج یا نبی برای ریاست فدراسیون فوتبال نداشت.

منصوره کریمی: علی لطیفی بازیکن اسبق استقلال در گفت‌وگو با خبرورزشی، درباره شرایط این روزهای این تیم و انصراف آجرلو از حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، همچنین توصیه سرمربی استقلال و بازیکنان برای کسب هر دو جام قهرمانی اظهاراتی را مطرح کرد:

نظر شما در رابطه با انصراف آجرلو از حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال چیست؟

به نظرم این کار او عاقلانه بود. او کاری را در استقلال شروع کرده و تا اینجا هم خیلی خوب پیشرفته و توانسته با مدیریت فوق العاده ای که داشت عنوان قهرمانی را با این تیم کسب کند. هرچند که او نیز مثل سایر مدیران نقاط ضعف و قوتی داشته است اما این اقدام او یک روی سکه است.

ساپینتو باید از کی روش تقلید کند/ سرمربی استقلال هواداران را علیه خودش می کند/ آجورلو فهمید دوباره انتخابات شکست می خورد؛ کنار کشید!

روی دیگر سکه چیست؟

آجورلو یک حرکت هوشمندانه دیگر کرد و آن این بود که متوجه شد با حضور رقبایی مثل مهدی تاج، نبی واعظ آشتیانی و مدیرانی که در عرصه فوتبال توانایی و سابقه بالایی دارند هیچ شانسی برای این کار ندارد. به همین خاطر اگر می‌آمد و دوباره شکست می‌خورد به مراتب بیش از پیش ضرر می‌کرد. ضمن اینکه مدیرعاملی در استقلال و پرسپولیس دست کمی از فدراسیون فوتبال ندارد بلکه شاید در پارامترهایی مثل محبوبیت و جایگاه اجتماعی شرایط به مراتب بهتری از ریاست فدراسیون فوتبال را برای او رقم بزند.

در رابطه با ساپینتو و اینکه از بازیکنان تیمش خواسته برای کسب دو عنوان قهرمانی لیگ و جام حذفی تلاش کنند چه صحبتی دارید؟

من جزو کسانی هستم که معتقدم باید از ساپینتو حمایت شود. چون بهترین مربیان دنیا هم بدون حمایت موفق نمی‌شوند. اگر فصل پیش اتفاقات خوبی در این تیم رقم خورد به خاطر حمایت آجرلو در کنار هوشمندی خود مجیدی بود. اما اگر حمایت تمام قد باشگاه از مجیدی نبود قطعاً این قهرمانی رخ نمی‌داد. همانطور که محمود فکری هم تیم بسیار خوبی داشت اما بدون حمایت باشگاه و هواداران زمین خورد.

درباره روحیه تشویق کننده ساپینتو صحبتی دارید؟

من معتقدم اون نباید تا این اندازه توقعات را بالا ببرد. یادمان هست روزی که برای معارفه آمده بود قول چهار قهرمانی را داد، حالا هم با بازیکنانش حرف زده و به آنها گفته دو قهرمانی در این فصل می‌خواهد. هوادار استقلال به اندازه کافی احساسی و کم سن و سال است و نباید با این قبیل حرفها توقعات آنها را از چیزی که هست بالاتر برد.

ساپینتو باید از کی روش تقلید کند/ سرمربی استقلال هواداران را علیه خودش می کند/ آجورلو فهمید دوباره انتخابات شکست می خورد؛ کنار کشید!

چطور؟

شما تصور کنید استقلال با همین شرایط و در حالی که لیگ سختی پیش رو دارد ممکن است دو هفته پشت سر هم شکست بخورد. آن وقت طرفداری که این حرفها را در ذهنش دارد با همان دو باخت فشار مضاعفی را روی تیم وارد خواهد کرد که این موضوع باعث می‌شود اعتمادبه‌نفس و تمرکز بازیکنان از بین برود. بنابراین معتقدم ساپینتو نباید تا این اندازه روی بحث قهرمانی مانور کند.

اما شاید او می‌خواهد از این طریق روحیه تیمش را بالا ببرد. این طور نیست؟

این کار خوبی است که تیم را در فرم قهرمانی آماده نگه دارید یا این ذهنیت را برایش ایجاد کنید اما این مسائل نباید باعث شود توقع هوادار زیاد شود. افرادی مثل مومنی یا مظلومی که در هیئت مدیره باشگاه هستند می‌توانند در این زمینه به او مشورت بدهند و فضای حاکم بر فوتبال ایران را برای ساپینتو باز کنند. به یاد دارم روزی که کی‌روش سرمربی تیم ملی ایران شد گفت ما تلاشمان را می‌کنیم ولی بخشی از این مسیر به شانس ربط دارد این حرف یک سوپاپ اطمینان بود که اگر تیم کی‌روش موفق نشد بگوید شانس با ما یار نبود. ساپینتو هم باید این مسائل را در نظر بگیرد و لااقل با تقلید از دیگر مربیان خارجی که در ایران کار کرده اند بی محابا قول ندهد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۹
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۲
  • علی IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    آقای لطیفی من دو برابر شما سن دارم و خیلی خیلی استقلالی ترم. معلوم نیست منظور شما از این حرفا چیست.حالا اگر آقای آجرلو در این انتخابات شرکت میکرد شما می گفتید که ایشان پشت استقلال را خالی کرده. به هر حال این نوع طرز تعریف و تمجید از ایشان مدح شبیه به ذم است. ایشان بسیار کار عاقلانه و حرفه ای کرد. ولی نه به دلیلی که شما گفتید. بیایید دشمن شاد کن نباشیم. درود بر شرف آقای آجرلوی عزیز.
    • احسان IR ۰۳:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      متاسفانه یکسری پیشکسوت نما هستن که تو این دو هفته دائم از مدیریت آجرلو انتقاد کردن و از تیم رقیب تعریف و تمجید آنچنانی! جالبتر اینکه دیروز یحیی از مدیریت مالی بهتر استقلال و شرایط بهترش در یارگیری مالید ، ولی باز اینها انتقاد می کنن! فلاحت زاده میگه چرا حیدری پاسی رو بعنوان کمک انتخاب کردن! درحالیکه خسرو حدود ۱۱ سال ، اونهم در دوران اوج فوتبالش تو استقلال بازی کرده و فقط ۳ سال تو پاس بوده! ولی به کاپیتان استقلال میگن پاسی! آحرلو پارسال ثابت کرد که مدیر خوبیه و اتفاقاً عملکرد سال قبلش ، شانس رای آوری امسالش رو بالا برده بود! ولی اینها میگن از ترس شکست نرفت! متاسفم بخاطر داشتن این پیشکسوت های حسود و بی سواد! انگار نه انگار که ما سالها از امثال مددی ، فتحی ، خلیل زاده ، سعادتمند چطور ضربه خوردیم حالاکه یک مدیر واقعی و پرتلاش که برخلاف این آدمهای حراف ، بجای مصاحبه های پشت سر هم و خودنمایی ، تمام وقتش رو برای موفقیت استقلال تلاش می کنه در راس مدیریت باشگاه قرار گرفته ، این پیشکسوت نماهای حسود ، دائم با مصاحبه های مغرضانه ، جو هواداری رو برعلیه مدیریت باشگاه خراب می کنن! اف بر شما!!!
  • توپ تانک فشفشه IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    زنده باد علی لطیفی حرف حق رو زدی
  • وریایی ام IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    اجرلو کلا بهتر از استقلال گیرش نمیاد
  • سوراخ های آبی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    این اجرلو همه کیسه ها رو سرکار گذاشته حالا ببینید کی گفتم خخخخخخ
  • آبی دنباله دار IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    از سوزش پرسپولیسی ها همین بس که دارن دیوونه میشن از حر فهای مدیرعامل استقلال که البته ما خودمون هم دل خوشی ازش نداریم
  • اس اس آسیایی IR ۱۸:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    استقلال تحت هر شرایطی سرور پرسپولیسه.............تماااااااااااااام برید ستاره بخرید و هر کاری می خواهید بکنید
  • حسین IR ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    حیف از استقلال که دست کی افتاده !!! حیف از شخصیت تیم استقلال که دست آدم کوتوله ها افتاده حیف و حیف . حالا هی پاچه خواری کنید
  • علی IR ۱۹:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۰
    قطعاً اگر آجرلو ثبت نام و شرکت میکرد باز یه عده میگفتن به استقلال نامردی کرد چه پیشکسوتایی داریم فقط در حال انتقاد کاش جای این همه انتقاد میامدید وخواسته هوادار که جذب یه بازیساز خوب هستش رو میگفتید یا جایگزینای غفوری و دانشگر همین پیشکسوتا مسبب بدبختی استقلال هستن همون کار مجیدی خوب بود که اهمیتی بشون نمیداد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی