نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
تهدید کردند اگر سرمربی استقلال استعفا ندهد پسرش را می‌دزدیم/ شب دربی یک نفر آمد تا رشوه بدهد!
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

اعلام این خبر که قرار شده یادگاری‌های منصور پورحیدری در اختیار موزه ورزش ایران قرار بگیرد بهانه‌ای شد تا روز یک‌شنبه میزبان خانم دکتر فریده شجاعی و علی پورحیدری باشیم.

اولین مسئول اسکوربرد

وقتی ورزشگاه آزادی ساخته شد من به واسطه مادرم که کارمند آنجا بود شرکت پیمانکاری طرف قرارداد با این مجموعه معرفی شدم و به عنوان اولین مسئول اسکوربرد ورزشگاه انتخابم کردند. آن زمان زیر ۱۸ سال داشتم. در بازی‌های آسیایی تهران هم این سمت را در اختیار داشتم. جالب است بدانید در بازی معروف شش تایی‌های سال ۵۲ هم من مسئول اسکوربرد ورزشگاه بودم.

تهدید کردند اگر سرمربی استقلال  استعفا ندهد پسرش را می کشیم!/ شب دربی یک پرسپولیسی آمد تا رشوه بدهد!

تهدید علی

در مقطعی از اواسط دهه ۷۰ گروهی از هواداران استقلال به هر دلیل با ماندن منصور مخالف بودند. ما پس از هفت سال دربی را باخته بودیم و همین مسئله باعث ناراحتی آنها شده بود. دردسرهای زیادی برای ما ایجاد شد. شما باورتان نشود زنگ می‌زدند به منزل ما و تهدید می‌کردند که علی را میدزدیم! آن‌قدر ترسیده بودم که برای مدتی پسرم را سوار سرویس نمی‌کردم و خودم او را به مدرسه می‌بردم و می‌آوردم. خود منصور در مقطعی به آقای فتح‌ا...‌زاده گفت حاجی من خودم استقلالی‌ام و دلم می‌خواهد این تیم نتایج خوبی بگیرد. من را برکنار کن تا افراد دیگری بیایند و شرایط بهتری برای تیم ایجاد کنند.

کنار گذاشتن فوتبال

علی واقعاً فوتبالیست خوبی بود ولی به خاطر پدرش آن را کنار گذاشت. علی می‌توانست آنالیزور خوبی هم شود ولی باز هم به خاطر اینکه منصور تمایل به انجام چنین کاری نداشت مسئله را پیگیری نکرد. کلاً علی و عسل هیچ وقت روی حرف پدرشان حرف نمی‌زدند. علی در مدرسه فوتبال آقای قلعه‌نویی حضور داشت و از اواخر دهه ۷۰ هم عضو تیم جوانان استقلال بود امام وقتی پدرش با فوتبال بازی کردن او مخالفت کرد علی هم دیگر روی حرف منصور حرف نزد و سراغ درس و دانشگاه رفت.

این ماجرا در مورد عسل هم به شکل دیگری اتفاق افتاد. دختر من در مسابقات بین‌المللی گلف در ایتالیا مقام آورد و همزمان بسکتبال را هم دنبال می‌کرد، در آمریکا هم بسکتبال را ادامه داد اما وقتی اینجا به تیم ملی دعوت شد، یک عده می‌گفتند چون مادرش نایب‌رئیس فدراسیون بسکتبال است او را به تیم ملی دعوت می‌کنند! واقعاً با این حرف‌ها دخترم را نابود کردند. من نایب‌رئیس فدراسیون بسکتبال ایران بودم اما آیا در تیم‌های آمریکایی هم نفوذ داشتم که این بچه را بازی می‌دادند و از وجودش در ترکیب ثابت استفاده می‌کردند؟

تهدید کردند اگر سرمربی استقلال  استعفا ندهد پسرش را می کشیم!/ شب دربی یک پرسپولیسی آمد تا رشوه بدهد!

عکس دردناک

عکس منصور با عصا دردناک‌ترین عکسی است که دیده‌ام و هنوز هم هر وقت آن را می‌بینم تن و بدنم می‌لرزد. باورتان نمی‌شود با آن شرایط اصرار داشت به استقلال کمک کند. حتی یک بار با او دعوا کردم و گفتم حالت خوب نیست کجا می‌خواهی بروی؟ ولی گفت بازی آبادان مهم است. من این بازی را بروم و دیگر با تیم نمی‌روم.

ماجراهای عسل و استقلال در آمریکا

تکلیف علی که در ایران مشخص است و بازی‌های استقلال را از دست نمی‌دهد اما برای‌تان شاید جالب باشد بدانید عسل هم در آمریکا مسابقات را دنبال می‌کند. حتی گاهی اوقات وقتی بازی‌ها به وقت لس‌آنجلس ساعت ۴ صبح برگزار می‌شد و تعدادی از دوستانش دور هم جمع می‌شدند و مسابقات را نگاه می‌کردند. این بچه چقدر دلش می‌خواست آنجا یک تیم به اسم استقلال درست کند اما متأسفانه شرایط فراهم نشد.

ماجرای جدایی مجیدی

قبل از هر چیز بگویم واقعاً قهرمانی پس از ۹ سال آن هم بدون حتی یک شکست حسابی به دل ما چسبید. به هر حال من خودم هم بازیکن و هوادار استقلال بوده‌ام و هستم. صادقانه بگویم دلم می‌خواست مجیدی بماند اما باید به او حق داد که در مورد زندگی‌اش تصمیم بگیرد. امیدوارم این مربی پرتغالی گزینه مناسبی باشد. دلم می‌خواهد تیم به بهترین شکل ممکن بسته شود و جدا از بحث تکرار قهرمانی برای رسیدن به عنوان قهرمانی مجدد در آسیا هم موفق عمل کند.

حسرت منصور

منصور پورحیدری پرافتخارترین مربی و چهره تاریخ باشگاه استقلال است اما هرگز در مورد این مسئله فخرفروشی نکرد. او به تمام افتخارات ممکن همراه با استقلال دست یافت ولی باورتان نمی‌شود تنها حسرتی که به دلش ماند کسب ستاره سوم با استقلال بود. اصلاً هم برایش مطرح نبود که خودش سرمربی باشد یا فردی دیگر. قهرمانی استقلال در آسیا برایش مهم بود و امیدوارم تیم استقلال بتواند این اتفاق را محقق کند.

تأسف برای ماجرای غفوری

ماجرایی که در مورد وریا غفوری اتفاق افتاد واقعاً جای تأسف داشت. به نظرم استقلال در فصل آینده هم به او احتیاج دارد. کاش کسانی که می‌توانند، در این مسئله پادرمیانی کنند تا غفوری به استقلال برگردد.

مدال قهرمانی و مسئول تدارکات

منصور اصلاً اهل نگه داشتن مدال‌های قهرمانی خود نبود. حتی وقتی در بازی‌های آسیایی بانکوک قهرمان شد مدال طلای خود را به مسئول تدارکات داد! عوامل برگزارکننده مسابقات برای مسئول تدارکات مدال تدارک ندیده بودند و منصور برای اینکه دل این‌ فرد زحمتکش شکسته نشود مدال خود را به او داد. البته مادر مرحومه ایشان بسیار چهره منظم و مرتبی بودند. یک معلم که بخشی از مدال‌ها و عناوین قهرمانی پسرش را جمع‌آوری کرد و تا آخر عمر نگه داشت به همین خاطر حالا آنها برایمان باقی‌مانده و می‌خواهم این یادگاری‌ها را همراه با مدال‌ها و عناوینی که خودم و عسل به دست ‌آورده‌ایم به موزه ورزش اهدا کنم. اصلاً این‌طوری شاید یک بخش متعلق به خانواده ما در موزه ایجاد شود. البته علی می‌گوید بهتر است اینها را نگه داریم تا هر وقت موزه باشگاه استقلال درست شد آنها را تقدیم باشگاهی کنیم که منصور برایش حکم پدر را داشت.

دزدی مدال‌ها

باورتان می‌شود اگر بگویم تعدادی از مدال‌هایی که داخل خانه ما بود را دزدیدند؟ سال‌ها قبل یک بنده خدایی فکر می‌کرد این مدال‌ها واقعاً طلاست و آنها را برد به همین خاطر گنجینه معنوی ارزشمندی از دست‌مان رفت.

شکایت از استقلال

چند سال قبل نماینده فیفا به ایران آمد و با ما تماس گرفت و گفت‌: ما می‌دانیم شما از استقلال طلب دارید به همین خاطر اگر شکایت کنید مسئله را پیگیری خواهیم کرد اما به حرمت اسم بزرگ منصور پورحیدری و احترام هواداران استقلال چنین کاری را انجام ندادیم. این را می‌گویم تا مردم بدانند اگر حرفی در مورد مطالبات منصور پورحیدری می‌زنم اصلاً به خاطر ارزش مادی آن نیست بلکه ناراحتم از اینکه حق این چهره بزرگ را که برای استقلال پدری کرد ادا نکردند.

حکم جلب!

منصور گاهی اوقات علاوه بر دسته چک خودش از دسته چک من هم برای حل مشکلات استقلال استفاده می‌کرد به همین خاطر وقتی یک‌بار باشگاه نتوانست حساب را پر کند بازیکن استقلال حکم جلب من را گرفت! البته منصور به دادم رسید و قضیه را جمع و جور کرد.

بیرون کردن برادر فوتبالیست

یک شب قبل از بازی با پرسپولیس برادر یکی از بازیکنان استقلال به منزل ما آمد و یک تخته فرش و چند تکه وسایل دیگر هم آورد. در آن زمان آقای پروین سرمربی تیم ملی بود و این شخص شنیده بود اگر برادرش دربی را فیکس بازی کند علی‌آقا او را به تیم ملی دعوت خواهد کرد به همین خاطر آمد تا از منصور بخواهد چنین کاری را در حق برادرش کند اما پورحیدری برخورد بسیار تندی با او کرد و نه‌تنها از خانه بیرون انداخت بلکه تمام هدایا را نیز به او پس داد و گفت اهل رشوه گرفتن نیستم. جالب اینکه منصور یک دفترچه فنی داشت و نکات مربوط به مسابقات را داخل آن یادداشت می‌کرد. من اتفاقاً آن شب دفترچه را دیدم و متوجه شدم منصور به خاطر همان اتفاقاتی که افتاده این بازیکن را از ترکیب ثابت استقلال برای بازی با پرسپولیس خط زد.

تنها اشکال

به جرأت می‌توانم بگویم تنها اشکال منصور سیگار کشیدن بود. واقعاً برای ما همسر و پدر بسیار شریفی بود البته همان‌طور که خودش هیچ وقت از رانت استقلال استفاده نکرد فرزندانش هم هرگز از اسم پدرشان برای اینکه به اهداف‌شان برسند استفاده نمی‌کنند. شاید باورتان نمی‌شود ولی علی پسرم با اینکه همسر و فرزند دارد هنوز هم مستأجر است.

تهدید کردند اگر سرمربی استقلال  استعفا ندهد پسرش را می کشیم!/ شب دربی یک پرسپولیسی آمد تا رشوه بدهد!

ماجرای قرارداد عسل و مجسمه

دختر من پس از سال‌ها حضور در آمریکا امسال به ایران آمد و یک قرارداد ۱۲۰ میلیون تومانی امضا کرد حالا اینکه چنین رقمی اصلاً خرج ایاب و ذهاب او هم نمی‌شود، به کنار اما نکته اینجاست که حتی یک ریال از این پول را هم به او ندادند! در رابطه با مجسمه‌ای که از منصورخان ساخته‌اند و سر خیابان منزل ما هم نصب کرده‌اند باید بگویم این دوستان زحمت ‌کشیده‌اند اما مجسمه‌ای که ساخته‌اند شبیه منصور نیست!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۳۷
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳۹
  • استقلال IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    روحش شاد
  • اشراق IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    چرا ننوشتین بخش سوم گفتگو؟!
  • امید IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    پرسپولیسی بدون رشوه هم مگه داریم
    • پرسپولیس یعنی اصالت SG ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      انقدر آدم کوچکی هستی که فقط تیترو دیدی و خزعبل نوشتی. برای خانواده منصور پورحیدری که مثلا اسطوره شما هست انقدر احترام قائل باش که کامل بخونی. برادر بازیکن سه‌چرخه رشوه داده بود، خجالت بکش
    • عیسی آل کثیر عشق ما پرسپولیسی هاست IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      آره رسپولیسی بدون رشوه داریم مگه دوچرخه سورانی بدون رشوه هم داریم ؟
    • خدا عقل بده IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      اصلا خوندی مصاحبه رو؟ برادر یه بازیکن استقلال خواسته رشوه بده که اون بازیکن فرداش تو ترکیب استقلال باشه بلکه به تیم ملی دعوت بشه. متن رو نمیخونی نظر نده
  • محمود IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    بنده خدا. چقدر شریف بود منصورخان
  • بیژن IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    آخه نامردا این الان کجاش رشوه دادن یه پرسپولیسی قبل از دربی تو حرفاش بود ؟ آخه به چه قیمتی میخواین بازدیداتون از سایتتون بالا ببرید ؟😡😡😡😡😡
    • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      وجدانا راست میگی، منم نمیدونم چرا این تیترو زدن!
  • شیشعلی IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    بابا این پیشکسوتای کیسه چی میزنن . کیسه سمبل فساد و رشوه است
    • ۶پُلیس،هُوچیگَرِ داخلی،حَقیرِ آسیایی IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      شما خودتو تاراحت نکن، همه که مثل شما فهمیده و باشعور نیستن که
    • تاج کبیرآسیا IR ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
      برای همینه سرپرستش ۵سال محروم کردن والان هم دوباره تو فوتبال ژست فوتبالی میگیره عابر بانکتونم که کلا وضعیتش مشخصه
  • آژ IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    روح منصورخان عزیزشاددرودبرشرف پاکش ودرودبرخانولده ی پاکترش که واقعان سنگ تمام گذاشتن برای استقلال که پدرواقعی بودن وخانوادش خانواده واقعی استقلالی
  • بنده خدا IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    بی شعور با این تیتر خبریت.! آخه عوضی کجا گفته یک پرسپولیسی آمد رشوه بدهد؟
  • احمدامینی IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    روحش شاد
  • کیسه دوچرخه سوار IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    با باخت در در بی میخواستن پسر پدرشون را هم بکشن .بیش از این هم از مکتب کیسه انتظاری نیست.😂
  • بهنام IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    جالبه یه پرسپولیسی اومده به پور حیدری رشوه بده داداشش بازی کنه.به ابن موتوری گفته بودم به شما جنس نده اما حرف گوش نمیکنه که.
  • هیچی نگید پرسپولیس ۵سال سلطانی فر نامرد قهرمانش کر IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    هیچی نگید پرسپولیس ها ببندین که ۵سال دولت روحانی قهرمانتون کرد یکبار قهرمان بشین ولی با شرافت
    • شاهرضا IR ۰۲:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      امسال که کیسه با شرافت شد قهرمان تمام مسئولین فدراسیون فوتبال را به جرم فساد اخراج کردن ,,،🤣
    • ارتش سرخ IR ۰۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
      حالابعدازچندسال مرغ ننه قمبریه تخم گڋاشته ببینید شماکیسه کشهای بدبخت چه میکند اگرمادربزرگ مش قنبرزاییدتیم شما هم شایداول بشه ،،البته بشرط رحم اجاره ای
  • حمید IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۱
    به روان منصور خان درود باد. بزرگ ورزش بود . از بچگی به فوتبال علاقه مندم . کمتر کسی مانند او بو د. مانند او ومرحوم دهداری نداشتیم. یادش گرامی باد.
  • هوادار فوتبال ایران IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    همچین پورحیدری پورحیدری میکنند که انگار ایشان فتح الفتوح جنگ نهروان بوده اینقدر این کیسه کش رمال رابزرگ نکنید. ایشان ناخن کوچک علی پروین هم نبود اصلا ایشان یک بازی ملی داشت.
    • تاجی US ۰۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      خودت خنده ت نمیگیره پورحیدری را با پروین مقایسه میکنی؟ تو اصلا افتخارات پورحیدری رو میدونی
    • لنگ یتیم IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      علی پروین 😂😂😂حاجی وقت کردی کارهای علی پروین کرده واسه تیمتو ببینید بعد حرف مفت درباره منصور خان بزن مرد مومن پروین تا تونسته سر تیم و بازیکنان تیم لنگ کلاه گذاشته باز پروین پروین میکنی ..لااقل بگو دایی یا کریمی
    • ناشناس IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      در مورد یک انسانی که دستش از دنیا کوتاه است درست صحبت کن .
  • کوهمره_جروق IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    اینکه میخواست رشوه بده یه استقلالی بوده.
  • اصغر IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    استقلال در جام حذفی گذشته پرسپولیس را۶تایی پنالتی هم جز بازی است واستقلال قبل از انقلاب پرسپولیس را۸تایی کرده بود
    • قرمز IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      مشنگ!!؟؟ جنسش خوب بوده نه...
  • ارتش سرخ IR ۰۰:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    روحش شاد ویادش گرامی مردبی حاشیه بود چه دردوره بازیگری وچه دوره مربیگری خدارحمت کنه همه اموات
  • باباحیدری IR ۰۰:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    روحت شادبزرگمرد
  • حسین IR ۰۱:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    از قهرمانی امسالتون که با معیشتی ،وپنالتیها و داوری‌های هم بگید
  • شیرازی IR ۰۲:۴۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    فقط من متوجه نشدم چجوری یه بچه ی زیر ۱۸ سال شده مسول اسکوربورد ورزشگاه آزادی؟ یعنی واقعا پارتی بازی و این چیزا در کار نبوده ؟؟؟
  • Fashu Poshteh IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    دو تا نکته یکی اینکه استقلالی خوب استقلالی مرده است ، دوم هم چرا نگفت موقعی که مریض بود مشکل مالی داشت از استقلال کسی کمکش نکرد تنها از پرسپولیس و پرسپولیسی ها کمک ش کردند، در هر صورت روحش شاد یادش گرامی
    • حسن IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
      همه ي ما ايراني هستيم. وجود بي وجود امثال شماست كه بذر عدم تحمل غير خودي رو در زمينه هاي پوچي مثل فوتبال تغذيه ميكنه تا جاهاي ديگه از ايني كه هستيم هم بدتر باشيم. تا افكار تهي و مغزهاي زنگ زده و پوچ امثال شما هست انتظاري براي پيشرفت و تمدن نيست.
  • فوتبال کثیف IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    کلا رشوه دادن به بازیکن و داور و. فدارسیون ومجری صدا وسیما میلی و... یه چیز طبیعه شده، خیلی راحت میدن میگیرن بعد یه عده ی هوادار ساده بهشون بر میخوره اقا تیم ما پاک رشوه دادن تو مکتب ما نیست.بخاطر ۱ میلیارد پول بیشتر طرف رنگ عوض میکنه 😂😂😂
  • باقری IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    منصور پورحیدری همواره در دل ما استقلالی ها زنده هست روحش شاد
  • احمد IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۲
    آفرین.آفرین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی