نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟
بازیکن پرسپولیس؛ ریاضی دان شکست خورده/ ببین جای کدام «ستاره» را گرفته بودی!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

رضا اسدی که با اتکا به قواعد ریاضی خودش را موفق می‌دانست رفتنی شد تا پرسپولیس به دنبال جانشین بهتری برای نوراللهی باشد.

رضا اسدی که سال گذشته در همین روزها ستاره نقل‌وانتقالات و پرسروصداترین خرید سرخپوشان بود، حالا از پرسپولیس جدا شده و با انتشار یک پست در اینستاگرام از هواداران این تیم خداحافظی کرده است. اسدی که هرگز نتوانست جایی در قلب این هواداران پیدا کند در بخشی از پست خداحافظی با اشاره به آمار فصل گذشته‌اش نوشته: «ریاضیات می‌گوید که زدن ۴گل و دادن ۳پاس در یک فصل برای یک هافبک دفاعی، بازیکنان بسیاری را در همین لیگ تبدیل به ستاره می‌کند اما برای من کم بود...»

البته ۴گل و ۳پاس گل برای یک هافبک دفاعی در تیم‌های میانه جدولی لیگ آمار خوبی است. اما رضا اسدی سال گذشته به قهرمان ۵ساله لیگ پیوست و جانشین هافبکی شد که با ۱۰گل و ۴پاس گل به عنوان سومین بازیکن برتر فصل انتخاب شده بود. احمد نوراللهی در لیگ بیستم روی ۱۴گل تیمش تاثیر گذاشت و با ۱۰گل زده بهترین گلزن تیمش هم بود. او با نمره ۷.۳۹ در سایت متریکا، سومین بازیکن برتر لیگ و دومین بازیکن برتر تیم خودش شده بود. اما رضا اسدی که برای پر کردن جای خالی نوراللهی و با رقمی سنگین به پرسپولیس پیوسته بود چه کارنامه‌ای داشت؟ او طی ۳۰هفته فقط در ۱۰بازی (یک‌سوم فصل) توانست به ترکیب اصلی سرخپوشان برسد.

او در ۱۳بازی فقط دقایقی به عنوان بازیکن جانشین به زمین رفت و در ۷بازی هم اصلا بازی نکرد. مجموع دقایق حضور او در میدان ۹۲۷دقیقه بود و ۴گل زده‌اش را در همین ۹۲۷دقیقه ثبت کرد. تعداد پاس گل‌های این بازیکن هم در سایت متریکا ۲پاس ثبت شده که یکی کمتر از ۳پاسی است که خودش ادعا می‌کند. نمره اسدی در این سایت ۶.۹۶ ثبت شده که با نمره ۷.۳۹ نوراللهی در سال قبل اختلاف چشمگیری دارد. نوراللهی بعد از ترابی دومین بازیکن پرسپولیس بود اما اسدی در فصل گذشته رتبه دهم را بین بازیکنان تیمش به دست آورد. مهدی ترابی، میلاد سرلک، علی نعمتی، وحید امیری، امید عالیشاه، سیدجلال حسینی، رامین رضاییان، سیامک نعمتی و کمال کامیابی‌نیا پرسپولیسی‌هایی بودند که در فصل گذشته بهتر از اسدی عمل کردند و رتبه‌ای بالاتر از او داشتند. از این جمع، حتی رامین رضاییان که ۳پله بالاتر از اسدی نشسته، به‌خاطر مصاحبه‌ عجیب و علاقه به بزرگنمایی درباره عملکرد خودش از پرسپولیس رفتنی شد. دیگر اسدی که جای خود دارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • غضنفر IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    شما ناراحت نشین بین ما ازین موارد زیاده که به جای آینه ی تخت میرن جلوی آینه محدب وای میایستن و فکر میکنند آرنولد شدند.
  • فرهاد IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
    این ک افت کرده بود ... شکی نیست اصلا . ولی باید توجه کرد ک فقط در یک سوم بازی های تیم بازی کرد از اول . کاش یحیی امسال رو بهش فرصت میداد . امسال قطعا ازش بیشتر خواهیم شنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

به نظر شما اراده‌ای برای مبارزه با فساد در فوتبال وجود دارد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی