نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟
اگر سفیدپوست بودیم کسی آزارمان نمی‌داد!/ روزی که بکام تهدید به مرگ شد را خوب به یاد دارم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

مارکوس رشفورد، مهاجم منچستریونایتد، معتقد است که اگر در تابستان گذشته در بازی مقابل ایتالیا در فینال یورو ۲۰۲۰ سه بازیکن سفیدپوست پنالتی‌های خود را از دست می‌دادند، مورد آزار قرار نمی‌گرفتند.

مارکوس رشفورد پس از اینکه ضربه پنالتی خود در ورزشگاه ومبلی را از دست داد، همراه با هم‌تیمی‌های سیاه‌پوست خود، جیدون سانچو و بوکایو ساکا، که آنها هم فرصتشان را از دست دادند، هدف ترول‌هایی با پیام‌های نژادپرستانه در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفت.

این بازیکن ۲۴ ساله که در سری «فروشگاه یوتیوب» با لبرون جیمز، اسطوره بسکتبال، صحبت کرد، گفت که به نظرش اگر بازیکنان سفیدپوست چنین اشتباهاتی می‌کردند با چنین رفتارهایی مواجه نمی‌شدند.

رشفورد در این برنامه در کنار بازیگر بریتانیایی «دانیل کالویا»، هنرمند «رشید جانسون»، مدیر بازاریابی «پل ریورا»، کارآفرین «ماوریک کارتر» و جیمز ظاهر شد. هنگامی که گروه شروع به صحبت در مورد آزار و اذیت سه بازیکنی که در فینال پنالتی‌ها را از دست دادند کردند، از رشفورد پرسیدند که احساس می‌کند اگر به جای آنها بازیکنان سفیدپوست پنالتی از دست می‌دادند با همان سطح آزار و اذیت مواجه می‌شدند یا خیر.

او گفت: «راستش نه، این همان احساسی است که من دارم. فکر نمی‌کنم اینطور باشد. اما در عین حال، فکر نمی‌کنم در آن لحظات مردم به این چیزها توجه کرده باشند. احساس می‌کنم آنها فقط آنطور که احساس می‌کردند واکنش نشان دادند، چه سه پسر سیاه‌پوست بودند چه سه پسر سفید.»

اگر سفیدپوست بودیم کسی آزارمان نمی‌داد!/ روزی که بکام تهدید به مرگ شد را خوب به یاد دارم

او زمانی را به یاد آورد که دیوید بکام، اسطوره منچستریونایتد پس از دریافت کارت قرمزش مقابل آرژانتین در جام جهانی ۱۹۹۸، تحت فشار شدید هواداران قرار گرفت و گفت که این بخشی از بازی است.

«زمانی که بکام تهدید به مرگ می‌شد و مورد نفرت بود را به خوبی به یاد دارم. این اتفاق می‌افتد، آنها فقط می‌خواهند شما برنده شوید. همین است. هیچوقت نمیتوان گفت که این اتفاق باید بیافتد، برای اینکه این ورزش مبتنی بر نظرات است. من قبلا هم بخاطر گل نزدن مورد نفرت قرار گرفته بودم.»

سپس از رشفورد پرسیده شد که آیا او تا به حال به دلیل آزار و اذیت دچار فروپاشی شده است. او پاسخ داد: « نه، زیرا به عنوان یک مهاجم همیشه باید ریسک کنی. اگر ریسک نکنی اشتباه می‌کنی.»

این ساکا بود که ضربه تعیین‌کننده را از دست داد و باعث شد ایتالیا جام را بالای سر برد. ستاره آرسنال در حالی که اشک می‌ریخت، نیاز داشت که توسط هم‌تیمی‌هایش دلگرم شود اما حال بدش با بدرفتاری‌هایی که پس از آن شاهدش بود، تشدید شد. برخی از نظرات مردم اینگونه بود: «از کشور من برو بیرون»، در حالی که دیگری گفت: «به نیجریه برگرد»، و برخی از آن‌ها شکلک‌های موز و میمون را در صفحات اینستاگرام هر سه بازیکن منتشر کردند.

اگر سفیدپوست بودیم کسی آزارمان نمی‌داد!/ روزی که بکام تهدید به مرگ شد را خوب به یاد دارم

اتحادیه فوتبال انگلیس اینگونه رفتارها را «نفرت‌انگیز» خطاب کرد و هوادارانی که چنین آزارهایی به بازیکنان می‌رسانند را گناهکار تلقی کرده و با آنها برخورد می‌کند.

در ماه نوامبر، یکی از طرفداران به نام جاناتون بست، پس از اینکه در لایو اینستاگرامی خود در مورد رشفورد، سانچو و ساکا حرفهای نژادپرستانه زد و به آنها توهین کرد، دستگیر و به مدت ۱۰ هفته زندانی شد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی تراکتور - استقلال؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی