سه‌شنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۷
۱ |
۱
شرکت تاج در انتخابات فدراسیون مانعی ندارد
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

یکی از شرک کنندگان در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال شهریور ماه مهدی تاج است. نایب رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا که پیش‌تر هم ریاست فدراسیون فوتبال را برعهده داشته است.

 بعد از ثبت نام مهدی تاج اینطور گفته شد چون وی پیش تر سه دوره برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و اعضای هیات رییسه ثبت نام کرده بود طبق اساسنامه این بار ثبت نام او مورد تایید قرار نخواهد گرفت.

علی فلاحتی، رییس کمیته بدوی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید: به جز بند سه ماده ۳۳ بند یک ماده ۳۹ هم داریم. ماده ۸۸ و آخرین ماده اساسنامه اجرایش را از تاریخ تصویب قرار داده است. برخی دوستان می‌گویند این موضوع شامل حال اساسنامه قبلی هم می‌شود اما قانون داریم. اساسنامه و مقررات انتخاباتی باید تابع قوانین مادر مثل قانون مدنی باشند و خود قانون اساسی و همه قوانین دیگر ما نیز باید تابع قانون اساسی باشند. در ماده ۴ قانون مدنی آمده اثر قانون نسبت به آینده است و قانون نسبت به ما قبل خود اثر ندارد مگر اینکه در خود قانون مقررات خاصی نسبت به این موضوع اتخاذ شده باشد که اینجا نشده است. به همین دلیل این بحث تمام شده و بدیهی است برای افرادی که سه دوره عضو هیات رئیسه بوده‌اند، هیچ منع قانونی وجود ندارد.

با توجه به توضیحات ایشان حضور مهدی تاج درانتخابات ریاست فدراسیون فوتبال بلامانع است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی