نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟
شرط جدید برای صدور کارت بازیکنان لیگ برتری/ موفقیت در آزمون دوپینگ!
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

هر ساله بازیکنان تیم های لیگ برتری پیش از شروع مسابقات در تست های پزشکی ایفمارک شرکت می کنند و در صورت قبولی در این تست ها موفق به اخذ کارت بازی در لیگ برتر می شوند.

خبر ورزشی - در سال های اخیر بودند بازیکنانی که به دلیل عدم دریافت مجوز شانس بازی در لیگ برتر را از دست دادند. فصل گذشته برخی از بازیکنان از جمله سینا مریدی و مجتبی ممشلی به دلیل عدم قبولی در این تست نیم فصل نخست را از دست دادند. 

اما نکته جالب در آزمایش های این فصل بازیکنان می بایست در کلاس آزمایش دوپینگ هم شرکت کنند و آزمون مربوطه را با قبولی پشت سر بگذارند. به واقع این بخش هم از شروط صدور کارت بازی برای بازیکنان است. 

هراتیان رییس مرکز پزشکی فدراسیون فوتبال در این باره می گوید: با توجه به قوانین جدید وادا و فیفا در بحث آموزش، تصمیم گرفته شد با ایجاد پلتفرم آموزشی آفلاین، کلیه بازیکنان و کادر تیم‌ها در کلاس‌های آموزشی مبارزه با دوپینگ شرکت کنند. بازیکنان با ورود به این پلتفرم فیلم آموزشی را مشاهده می‌کنند و سپس در آزمون مربوطه شرکت و پس از کسب ۸۰ درصد امتیاز موفق به کسب سرتیفیکیت (گواهی) می‌شوند. جهت صدور کارت بازی علاوه در موفقیت در تست‌های پزشکی ارائه این گواهی نیز الزامی است. 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • کیسه سوز IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    خوب معلوم سد چرا قهرناز باز هم فرار کرد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

کدام دو تیم فینالیست‌های لیگ قهرمانان اروپا خواهند شد؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی