نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
تصاویر| جزئیات تمام اتفاقاتی که میان علی دایی و وزیر ورزش افتاد/ تشویق ایستاده سجادی و برخورد دور از انتظار شهریار
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۶ دقیقه

حاشیه پیش آمده در کیش میان علی دایی و وزیر ورزش اتفاق مهمی بود که با تکذیبیه علی دایی به نظر می‌رسد در رویارویی‌های آینده این دو تکرار نخواهد شد.

چند هفته پیش بود که کنفرانس جزیره فوتبالی در کیش با حضور سرمایه‌گذاران این جزیره برگزار شد و از برنامه‌های متنوعی که هیجان‌انگیزترین‎هایش آوردن جام ژول ریمه به ایران، میزبانی از سنگال و هوادارانش و همینطور میزبانی از هواداران مکزیک و غنا در ایران بود حرف به میان آمد. در تاریخ ۲۶ تیرماه نیز در راستای قول‌هایی که داده شده بود جشنواره‌ای با حضور ستارگان فوتبال ایران برنامه‎‌ریزی شد تا نگاه‌ها بیشتر از گذشته به این جزیره و ظرفیت‌هایش دوخته شود. همین اتفاق هم رخ داد و حضور این نام‌های برجسته برای چند ساعتی توجهات را به اتفاقات قابل توجهی که در این گردهمایی با حضور مردم برگزار شد جلب کرد.

ساعت ۲۱ شب در گرمای شرجی کیش. مقابل در ورودی محل برگزاری این جشنواره مردم تجمع کرده بودند و در انتظار رسیدن میهمانان ویژه بودند. فرشته کریمی  ستاره تیم ملی فوتسال و عبدالله روا اولین افرادی بودند که وارد سالن شدند و در ادامه هم احسان خواجه امیری خواننده مطرح پاپ کشور وارد سالن شد تا او که آهنگ جام جهانی ۲۰۱۴ را هم خوانده بود قطعه‌ای را در بخشی از مراسم اجرا کند.

ازدحام جمعیت بیرون سالن بیشتر شده بود و سر و صدای آنها خبر از ورود افراد سرشناس دیگری می‌داد که پس از چند ثانیه با ورود مجتبی جباری، حسین کاظمی و مهدی امیرآبادی بازیکنان سابق استقلال این هیجان کمی فروکش کرد. میهمانان دیگر در راه بودند.

سالنی که برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده بود و ظرفیت قابل توجهی هم داشت در حال پر شدن بود و شلوغی بیرون در اصلی سبب شد تا یحیی گل‌محمدی به عنوان میهمان بعدی از در دیگری وارد شود و در اتاق میهمانان ویژه مستقر شود. برای پذیرایی سه ستاره استقلال هم به این اتاق راهنمایی شده بودند. نفر بعدی مهدی مهدوی‌کیا بود سرمربی تیم ملی فوتبال امید بود که به سختی از در دیگر خودش را به این اتاق رساند تا خبرنگارانی که آنجا بودند او را با دوربین‌هایشان برای برخوردی که قرار است با سه بازیکن استقلال و به ویژه گل‌محمدی هم بازی سابقش داشت، تعقیب کنند. این خوش و بش چند دقیقه بیشتر طول نکشید و همگی آنها به سمت صندلی‌های ردیف اول که برایشان در نظر گرفته شده بود، هدایت شدند. فرشته کریمی و وحید شمسایی رسیده بودند و درست در صندلی‌های وسط ردیف اول مقابل یک LED بزرگ جا گرفته بودند.

مهدوی‌کیا و یحیی گل‌محمدی یک جای خالی بین خودشان و شمسایی قرار دادند و به ترتیب صندلی‌های متمایل به سمت راست با بازیکنان استقلال و ستاره‌های فوتبال زنان که اعظم آخوندی، بهناز طاهرخانی، زهرا قنبری و زهرا کودایی بودند پر شد. صندلی‎‌های سمت چپ ردیف اول هم برای مسئولان درنظر گرفته شده بود که در میان‌ آنها حضور وزیر ورزش خودنمایی کرد و پس از ورودی ستاره‌های فوتبال ایران برای خوشامدگویی نزد آنها رفت و برخورد گرمی هم با آنها داشت.

چند دقیقه بعد اما چهره‌ای که شاید کسی فکرش را نمی‌کرد در این مراسم حضور پیدا کند به محل سالن رسید. سر و صدا زیادتر شده بود و به سختی می‌شد در آن سالن بزرگ صندلی خالی پیدا کرد. تونلی از طرفداران و مسئولان از در ورودی اتاق ویژه باز شد و شهریار فوتبال ایران با چند همراهش و استقبال میزبان وارد شد. چند ثانیه طول نکشید که همه چیز تحت الشعاع حضور علی دایی قرار گرفت و همه روی دوپایشان ایستاده بودند. اینجا جایی بود که کم کم داشتیم به نقطه عطف مراسم می‌رسیدیم.

جزئیات تمام اتفاقاتی میان علی دایی و وزیر ورزش افتاد/ تشویق ایستاده سجادی و برخورد دور از انتظار شهریار

علی دایی همراهی شد و پس از خوش و بشی که با ستارگان تیم ملی زنان و بازیکنان سابق استقلال داشت به صندلی‌ای رسید که مهدی مهدوی کیا و یحیی گل‌محمدی دو همبازی سابقش برای او خالی نگه داشته بودند. سمت چپ دایی هم شمسایی و فرشته کریمی حضور داشتند. کمی آن‌طرف‌تر و تقریبا با ۱۰ صندلی فاصله وزیر ورزش برای تشویق دایی ایستاده بود و دایی هنوز روی صندلی‌اش جا خوش نکرده بود که حمید سجادی با یکی دو نفر دیگر به مانند چند دقیقه قبل برای خوشامدگویی آمد اما اینبار اتفاقاتی که رخ داد هیچ شباهتی به مرتبه قبلی نداشت. در سالن به قدری همهمه بود که صدا به صدا نمی‌رسید ولی این باعث نشد تا خبرنگاران و عکاسانی که ردیف اول را برای گرفتن ثبت ویدئو و عکس‎هایشان از چهره‌های ویژه و عکس‌العمل‌هایشان در برخورد با یکدیگر قرق کرده بودند متوجه برخورد سرد دایی با حمید سجادی نشوند. علی دایی که پیشینه خوبی هم با سجادی ندارد، با سردی سعی کرد چشمانش را از وزیر ورزش بدزدد و دستان وزیر ورزش هم مقابل دایی روی هوا ماند. دایی با یکی دیگر از همراهان وزیر که او هم برای خوشامدگویی آمده بود دست داد. در این لحظات احتمالا هر دو نفر در دل آرزو می‌کردند این رویارویی ظاهری هر چه زودتر تمام شود.  

سجادی که برگشت تا دوباره روی صندلی‌اش بنشیند زبان بدن علی دایی به وضوح نشان داد که دل خوشی از حمید سجادی ندارد. در همین لحظه دایی با صدا کردن یحیی گل‌محمدی در حالی که مهدوی کیا میان آنها بود و خم شده بود تا دایی بتواند در گوش همبازی سابقش در صبای قم چیزی بگوید، گفتگویی چند ثانیه‌ای را شکل داد که بعید به نظر می‌‎رسید محتوای آن چیزی جز دلیل برخورد سردش با حمید سجادی باشد.

جزئیات تمام اتفاقاتی میان علی دایی و وزیر ورزش افتاد/ تشویق ایستاده سجادی و برخورد دور از انتظار شهریار


مجلس برخلاف چیزی که در ذهن داشتیم با حضور چهره‌های سرشناس شکل گرفته بود. جناب خان روی سن رفته بود و با شیرین‌زبانی‌اش خنده را روی لب حاضران نشاند. سخنرانی‌های کوتاه فرشته کریمی، مهدی مهدوی‌کیا و وحید شمسایی که به همراه سایر چهره‌های سرشناس سفیران جزیره فوتبالی کیش بودند بخش‌های دیگری از مراسم بود تا نوبت به دایی برسد که روی سن رفت تا فقط بگوید اینجا خلیج فارس بوده، هست و خواهد بود. او حرف دیگری نزد و سن را ترک کرد.

پس از این سخنرانی کوتاه علی دایی دیگر به صندلی‌اش برنگشت و پس از چند دقیقه که در محاصره دوستدارانش برای گرفتن عکس یادگاری بود و طول کشید که از پله‌های استیج پایین بیاید، به اتاق میهمانان ویژه رفت تا خیلی زود به تهران بازگردد. در اتاق ویژه هم او چند دقیقه‌ای با دوستان و نزدیکان مسئولان برگزاری همایش عکس‌هایی به یادگار گرفت و سپس در شرایطی که سعی داشت به فرودگاه بازگردد به احترام خبرنگارانی که از تهران به کیش رفته بودند به انجام یک مصاحبه کوتاه پاسخ مثبت داد و در خلال این مصاحبه به یکی از مهم‌ترین سوالات این روزهای فوتبال دنیا پاسخ داد؛ اینکه چرا پیشنهاد سرمربیگری در تیم ملی را نپذیرفت. او در این مصاحبه تاکید کرد که زمان مناسبی برای رفتنش به تیم ملی نبوده و البته تاکید کرد که دوری چندین ساله از فوتبال سبب شده رونق به زندگی‌اش بازگردد.

با رفتن علی دایی رفته رفته میهمانان دیگر هم سالن را ترک کردند. ساعت نزدیک به ۱۲ شب شده بود و همگی میهمانان ویژه با پایان مراسمی که برای برگزاری رویدادهایی موازی با جام جهانی قطر برگزار شده بود به رستورانی که برای پذیرایی شام در نظر گرفته شده بود راهنمایی شدند. همه در آن رستوران حضور داشتند به جز دایی و وزیر ورزش که شب پرماجرایی را پشت سر گذاشتند.

این‌ها جزئیاتی از احتمالا یک شب فوتبالی در جزیره‌ای بود که عموما با چیزهای دیگر به ذهن آورده می‌شود، اما آرزو دارد سهم کوچکی در برگزاری جام جهانی قطر ایفا کند. مراسمی که سایه روشن‌های زیادی در آن وجود داشت و البته علی دایی چند ساعت بعد در گفتگویی اختلافش با وزیر را تکذیب کرد تا با وجود حواشی ایجاد شده در کیش گام بلندی برای رفع این کدورت برداشته باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • هوادار فوتبال ملی DE ۱۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    وقتو انرژیو تمرکزی که صرف تخریب سریالی علی دایی با اخبار دروغ میشه،اگه روی رفع مشگلات تیم ملی میذاشتن،قهرمان جام جهانی می شدیم
  • م IR ۱۹:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    ادب مرد به ز دولت اوست جناب آقای گل سابق!
    • تیم ملی DE ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      ازپایه داستان کذبه،این بندگان خدا قبلا توهواپیما خوشوبش وسلام علیکوصحبت کرده بودن، زود آدما روقضاوت نکنین، بنده خدا اگه روبوسی کرده بود میریختن سرشو میگفتن وای دیدین لابی کرده برای سرمربیگری ،بلند میشد میگفتن عجب پاچه خواری ،بشینه میگن فلانو بهمان،کلا چپو راستو بالاو پایین برای علی دایی داستان دارن،مرزهای کلمه نستوه درفرهنگ دهخدا برای تخریبگران علی دایی جابجا شد.
  • فیفا ۲۰۲۲ DE ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    همه پروفسور کاشناس سرمربیگریو علم فوتبال،علی دایی بی سوادفوتبال،همه خوبان عالم علی دایی بد روزگار،فوتبال وقتی درسته که منهای علی دایی باشه ،دیگه فهمیدیم ،همه اشو از بر شدیم،قصه حسین کرد شبستری نمی خواد،سناریوی تخریب علی دایی دیگه خیلی کلیشه ایو تکراری شده،سوژه جدیدتری ندارین.
  • علی IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    فقط یه سوال با این انفجار عظیم کرونا واجب بود مردم را دریک محل سرپوشیده جمع کنید!!؟
  • آبدارچی IR ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    از همه این حرفها و ماجراها گذشته ببین چه ملتی شدیم فقط با دیدن آتش اختلافات و رویارویی و ضایع کردن همدیگه ارضا میشیم گویا بزرگ و کوچک و بیسواد و با سواد هم نداره
  • علی IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    کور بشه چشمی که تحمل بزرگی ومردانگی علی دایی رو نداره. اون وزیر برای بعضی ها آدم بزرگیست ولی دربرابر علی دایی عددی نیست. دشمن همیشه دشمن هست و نباید بهش بها داد اون مرتیکه دشمن علی آقا هست هرچند عددی هم نیست.
  • میرهاشمی IR ۲۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    نمی دونم چرا افرادی مثل آقای دایی اینقدر طیظ کهمتکبرند.کسی مثل مریم میرزاخانی که جهان ریاضی را با کشفیاتش متحیر کرد آنقدر گمنام زیست و مرد و فردی مثل دایی یا کریمی و امثالهم خدا را بنده نیستند.
    • مالک IR ۲۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
      ازبس که کم ظرفیت وازلحاظ فرهنگی فقیرند
  • صابر IR ۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۸
    لطفا بیخودی داستان سرایی نکنین. اولا علی دایی و سجادی هر دو از بزرگان این مملکتن و مسلما دیدارشون محدود به این همایش نیست بلکه حتما تماس ها ودیدارهای متعددی با یکدیگر داشتن۳ و دارن.دوما علی دایی اونقدر باهوش و زرنگتر از اینهاست که جلوی اصحاب رسانه ودیگران کاری کنه که حاشیه درست بشه.این دو نفر قبلا در هواپیما باهم بودن. و در آخر اینکه اگرهم این توهمات رسانه ای درست باشه داستان رو اشتباهی تعریف کردن ، چون وزیر ورزش اصلی علی دایی و یا فردوسی پور هست نه سجادی.پس علی دایی به بزرگتر از خودش بی احترامی نکرده چونکه دایی از سجادی در همه ی عرصه ها بزرگتر و بیشتره. داستان سرایی رو در جهت تخریب علی دایی جمع کنین.
  • میرهاشمی IR ۰۰:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    افتادگی آموز اگر طالب فیضی هرگز نخورد آب زمینی که بلند است پول و شهرت برخی ورزشکاران را یاغی و طاغی کرده و گرنه نباید این افراد چنین متکبرانه رفتار کنند.کدام کشف را کردند که به خاطر آن عده ای از خلق به رفاه افتادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی