فدراسیون فوتبال
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

برخی شنیده‌ها حاکی از احتمال لغو انتخابات فدراسیون فوتبال به دلیل رد صلاحیت چهره‌های اصلی شرکت‌کننده در این انتخابات است.

در فاصله ۴۱ روز تا برگزاری انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال، اخبار و گمانه‌زنی‌های متعددی پیرامون برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات و فرآیند تایید صلاحیت کاندیداها به گوش می‌رسد. مهدی تاج، میرشاد ماجدی، عزیزالله محمدی، امیررضا واعظ آشتیانی، علیرضا اسدی و محمد آخوندی ۶ کاندیدای اصلی ریاست بر فدراسیون فوتبال هستند که گفته می‌شود نام واعظ آشتیانی، اسدی و آخوندی به دلیل عدم تکمیل مدارک از فهرست کاندیداها احتمالا حذف خواهد شد.

مهدی تاج رئیس سابق فدراسیون فوتبال و میرشاد ماجدی سرپرست فعلی فدراسیون، جدی‌ترین گزینه‌ها برای انتخابات پیش‌رو هستند و عزیزالله محمدی هم با کادری باتجربه با حضور علی فتح‌الله‌زاده و محمدرضا کافی امیدوار است بتواند رأی مجمع را از آن خود کند و بعد از کسب تجربیات مختلف در فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در نهایت به کرسی ریاست دست پیدا کند.

اتفاق جنجالی؛ دو کاندیدای سرشناس حذف می‌شوند؟

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال مسئولیت برگزاری انتخابات را برعهده دارد و بعد از اتمام نام‌نویسی، اعضای کمیته وارد چالش بزرگ تایید صلاحیت کاندیداها شده‌اند. در همان ابتدا، طرح موضوع رد صلاحیت واعظ آشتیانی، اسدی و آخوندی به دلیل عدم ارائه ۵ امضا از اعضای مجمع عمومی فدراسیون فوتبال باعث شد تا جنجال بزرگی علیه کمیته بدوی انتخابات شکل گیرد و کاندیداها موضع‌گیری تندی را نسبت به تصمیمات این کمیته از خود نشان دادند.

کارشناسان حقوقی در روزهای گذشته تفاسیر مختلفی از اساسنامه فدراسیون فوتبال داشته‌اند و این تفاسیر متعدد باعث شده تا شائبه‌های پیرامون رد صلاحیت دو کاندیدای سرشناس برای تصدی سمت ریاست فدراسیون به‌وجود بیاید. هر چند که هنوز فرآیند تایید صلاحیت به اتمام نرسیده، اما این گمانه‌زنی وجود دارد که با حذف دو کاندیدای نامدار برای ریاست فدراسیون فوتبال، تعداد کاندیداهای شناخته شده به یک نفر تقلیل پیدا کند و موضوع لغو و تغییر زمان برگزاری انتخابات به میان بیاید!

شایعه ای که شاید به واقعیت تبدیل شود/ اتفاق باورنکردنی برای انتخابات فدراسیون فوتبال

ماجدی، سرپرست فدراسیون تا جام جهانی؟

میرشاد ماجدی بعد از فرآیند عزل شهاب‌الدین عزیزی‌خادم در ۵ ماه گذشته سکاندار فدراسیون فوتبال بوده و حواشی متعددی را از جمله مشکلات میزبانی ایران در دیدار با لبنان در مشهد و موضوع جنجالی برکناری و ابقای دوباره اسکوچیچ تجربه کرده است. ماجدی که خود یکی از کاندیداهای ریاست فدراسیون به‌شمار می‌رود، حالا در چالشی عجیب قرار گرفته و احتمال آن وجود دارد که ریاست موقت او بر فدراسیون تا اتمام جام جهانی تمدید شود.

کمیته بدوی انتخابات فدراسیون فوتبال در حال بررسی صلاحیت کاندیداهاست و در صورت تایید شنیده‌ها و اخبار غیررسمی درباره رد صلاحیت دو چهره سرشناس برای تصاحب ریاست فدراسیون، احتمال ملغی شدن برگزاری انتخابات و تعویق آن به زمانی دیگر وجود دارد که این مسئله دوران سرپرستی میرشاد ماجدی را تمدید می‌کند.

واکنش قاطع کمیته بدوی انتخابات به شایعات جنجالی

دو عضو کمیته بدوی انتخابات در روزهای گذشته زیر تیغ انتقادات برخی رسانه‌ها قرار گرفته و بسیاری حضور آن‌ها در ساختار این کمیته را غیرقانونی دانسته بودند اما روز گذشته در اولین اطلاعیه صادر شده از سوی کمیته بدوی انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال که هشتم شهریورماه برگزار خواهد شد، به صورت قاطع نسبت به شایعات پاسخ داده شد و موضوع غیرقانونی بودن حضور دو عضو کمیته بدوی انتخابات تکذیب شد.

سایت فدراسیون فوتبال با انتشار اطلاعیه شماره یک کمیته بدوی انتخابات توضیح داده است: «شخصیت حقوقی و قانونی این کمیته کاملا مستقل بوده و همه اعضای آن با تاییدیه فیفا و مصوبه مجمع عمومی مورخ ۸ آذرماه سال ۹۹ فدراسیون فوتبال از جایگاه قانونی برخوردار می باشند و مطالب چند روز اخیر در سایت‌ها و رسانه‌های مجازی در مورد این کمیته فاقد وجاهت قانونی است. نظر به جایگاه قانونی و اعتبار بین‌المللی این کمیته خاطر نشان می سازد. مواضع این کمیته در فرایند انجام وظایف قانونی صرفا از طریق سایت فدراسیون فوتبال و توسط این کمیته به حیطه انتشار درخواهد آمد».

اعضای کمیته بدوی انتخابات با اشاره به جنجال‌های شکل گرفته در روزهای گذشته در برخی رسانه‌ها، از حق قانونی خود برای پیگیری و شکایت در اولین بیانیه‌شان صحبت کرده و اعلام داشتند: «این کمیته ضمن رعایت تمام اصول مرتبط با وظیفه قانونی خود، حق اقامه دعوی علیه انتشاردهنده اخبار نادرست و شایعات مخرب و نشر اکاذیب را محفوظ می دارد». 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شاهین IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    فقط موندم تاج با این همه افتضاح و گندی که زدش دوباره اومدش خیلی رو میخاد با این قلب داغون موقع غارت بیت المال و افتضاح تاریخی
  • شهروز DK ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۹
    قحط‌الرجال عجایب شهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی