نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟
واکنش جالب پژمان جمشیدی به حواشی تیم ملی؛ بازیکنان به وقتش اختلاف را کنار می‌گذارند/ اگر راه حلی داشتم رئیس فدراسیون می‌شدم
منبع: ورزش۳
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

ستاره این روزهای سینمای ایران معتقد است کارگردانان از ساخت فیلم در مورد ستارگان فوتبال ایران استقبال زیادی به عمل می‌آورند.

پژمان جمشیدی در حاشیه مراسم اختتامیه فیلم و عکس ورزشی از دوران پرفراز و نشیبش در سینما با خبرنگاران صحبت کرد. جمشیدی که به عنوان چهره ماندگار در این مراسم مورد تقدیر قرار گرفت، با پرسش‌های فوتبالی خبرنگاران هم مواجه شد تا فرصتی دست بدهد از آینده پرسپولیس و پیش‌بینی‌اش از عملکرد تیم ملی در جام جهانی صحبت کند.
در ادامه پرسش‌وپاسخ خبرنگاران با جمشیدی را می‌خوانید؛

در ابتدای این چالش فکر می‌کردید به عنوان یک چهره شاخص پذیرفته شوید؟

صادقانه بگویم هیچ وقت فکرش را نمی‌کردم. صحبت کردن از این مسیر سخت شاید خاطر بینندگان را مکدر کند. برای رسیدن به هر موفقیتی باید تلاش کرد. البته اگر این موقعیتی که من دارم را بتوان موفقیت نامید. به کسانی که در ابتدای مسیر من در این راه منتقد من بودند هم کاملا حق می‌دهم. بابت جایی که هستم و تقدیری که از من شد خیلی خدا را شکر می‌کنم و ممنون مردم هستم. واقعا تا ابد مدیون آنها هستم و اگر روزی کنار آنها نباشم باید خیلی نمک‌نشناس باشم چرا که همه‌جوره من را حمایت کردن چه در زمان فوتبال بازی کردن و چه در زمان اکران فیلم‌هایم.

جای فیلم‌هایی ورزشی و مشخصا فوتبالی در سینمای ما خالی نیست؟

نیاز به یک تحقیق مفصل دارد و به این راحتی نیست. اینکه ما به صرف علاقه مردم به فوتبال یک فیلم بسازیم و فکر کنیم مردم آن را می‌بینند بزرگ‌ترین اشتباه است. اینکه چطور این فیلم را بسازیم که مردم در حین دیدن فوتبال درگیر قصه آن شوند و به دوستان خودشان هم معرفی کنند مهم است. کمااینکه در سطح دنیا داریم فیلم‌هایی در این خصوص ساختند و با استقبال هم مواجه شده ولی متاسفانه در ایران از داشتن چنین فیلمی محروم بود. یک فیلمی بود فقط در مورد آقای تختی که بهرام توکلی ساخت و دیده شد من هم خیلی دوست داشتم این فیلم را. البته که قصه زندگی آقای تختی، قصه‌ی جذابی بود و نیاز به تحقیق برای ساختنش داشت چرا که در مورد شخص بود. اما  اینکه بخواهیم در مورد یک ورزش فیلم بسازیم، نیاز به یک کارگروه خیلی گردن‌کلفت دارد.

فقط یک فیلم در مورد بیرانوند داشتیم.

من آن فیلم را متاسفانه ندیدم و فکر کنم فقط به بخش‌هایی از زندگی علی پرداخته بود که هنوز هم ورزش حرفه‌ای را شروع نکرده بود اما جای خالی ساخت فیلم در مورد بزرگانی چون علی دایی، علی کریمی، خداداد عزیزی و کریم باقری و عابدزاده که بی‌تکرارند را حس می‌کنیم. بدون شک حداقل چندین سال آینده فوتبالیست‌هایی مانند این بزرگان نخواهیم داشت. خود این بچه‌ها هم البته باید وقت بگذارند چون ساختن فیلم در مورد آنها نیازمند یک تحقیق چندین ماهه است و کاری به این راحتی نیست. اگر یک تیم فیلمنامه نویسی خوب در کنار آنها باشد فکر می‌کنم موفق شود چون خیلی از کارگردانان بزرگ هم دوست دارند در این زمینه فیلم بسازند برای مثال در خصوص آقای دایی، کریمی یا رشته‌های دیگر سعید معروف، محمد موسوی و یا صمد نیکخواه بهرامی.

سوال فوتبالی هم بپرسیم. شرایط پرسپولیس را چطور می‌بینید؟ خیلی‌ها می‌گویند ستارگان به پرسپولیس آمدند در دوره‌هایی چون وینگو بگوویچ اما نتیجه نگرفتند.

چون نمی‌خواهم زیاد در مورد فوتبال صحبت کنم، خلاصه بگویم به شما. خیلی زود است در مورد فصل صحبت کنیم. مربی لیست به مدیر می‌دهد و یک سری از بازیکنان جذب می شوند و یک سری نه ولی همه تلاش می کنند بهترین ها را جذب کنند. آرزو می‌کنم پرسپولیس بهتر، جاندارتر و با انگیزه‌تری داشته باشیم. استقلال، سپاهان و تراکتور قدرتمندتر. ما لیگ خوبی داشتیم پارسال هم سه تیم در کورس قهرمانی بودند و رقابت فولاد و گل‌گهر برای چهارمی هم جذاب بود. به نظر من جذابیت لیگ صرفا به سرخابی‌ها نیست و قدرت بقیه تیم‌ها هم مزید بر زیبایی می‌شود. خیلی جای فوتبال خالی است من وقتی می‌روم خانه رغبت نمی‌کنم تلویزیون روشن کنم حتی. امیدوارم زودتر شروع شود فوتبال‌ها.

برای خروج از این شرایط بحرانی در فوتبال چه کنیم؟

گر می‌دانستم که می‌شدم رئیس فدراسیون. فقط می‌توانم آرزو کنم هراختلافی اگر هست کنار گذشته شود.

شما چنین روزهایی را تجربه کردید؟

فکر کنم این نسل خیلی از ما حرفه‌ای‌تر هستند. میادین بزرگ دیدند. بازیکنان بزرگ دیدند. خیلی باید ساده‌لوحانه نگاه کنیم اگر فکر کنیم این بازیکنان متوجه موقعیت‌شان نیستند. برای همین این بچه ها به وقتش اختلاف را کنار می‌گذارند. همدیگر را دوست دارند. الان که اسکوچیچ سرمربی است دیگر باید همه تلاش‌مان را بکنیم به او انرژی و روحیه بدیم. جون همین تیم را داریم قرار است این تیم به جام جهانی برود. نه انتقاد کمک می‌کند نه کاش این بود کاش آن بود. من باز هم تکرار می‌کنم خیلی دور از دسترس نیست صعودمان به دور بعد. به دلم افتاده اگر صعود نکنیم هم با سربلندی حذف می‌شویم. ولی امیدوارم صعود کنیم.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

بهترین تیم هفته ۲۴؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی