اسکوچیچ اقدام جنجالی کی روش را تکرار می کند!/ کاپیتان مقتدری که حواشی تیم ملی را جمع می کند!
منبع: همشهری
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

بدون داشتن یک کاپیتان مقتدر، شانس پیوند دوباره و سریع بازیکن‌ها بسیار اندک خواهد بود

بعد از حرف و حدیث‌هایی که درباره احتمال غیبت احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد در اردوی تیم ملی به گوش می‌رسد، شرایط کاپیتانی تیم ملی نیز دشوار شده است. حالا علیرضا جهانبخش به‌عنوان قدیمی‌ترین عضو تیم، اصلی‌ترین گزینه برای تبدیل شدن به کاپیتان ایران است. علیرضا البته در نبردهای قبلی نیز چنین تجربه‌ای را به‌دست آورده است. با این حال حالا حضور او در اردوها به‌عنوان کاپیتان کمی با گذشته متفاوت خواهد شد. به‌نظر می‌رسد یکی از دلایل شرایط آشفته رختکن تیم ملی به‌خصوص در اردوهای اخیر، نبودن یک کاپیتان مقتدر در تیم است.

فوتبال ایران اساسا کمتر چنین بازیکنانی تولید می‌کند و نفراتی با خاصیت رهبری تیم در لحظات دشوار، کمتر در فوتبال ایران دیده می‌شوند. علیرضا جهانبخش بدون تردید مقصر چنین وضعیتی نیست و اینکه بازیکنان تیم ملی برای آرامش و کمی حرفه‌ای‌گری در اردو حتما شخصی در قامت «ناظم» بخواهند نیز کمی قابل نقد به‌نظر می‌رسد، اما اگر همین حالا چنین شخصیتی در تیم ملی وجود داشت، شرایط اردوی تیم کمی بهتر بود و همه ماجراهای درونی تیم نیز به سرعت به بیرون سرایت نمی‌کرد.

یکی از نخستین تصمیم‌های بسیار مهم کارلوس کی‌روش در تیم ملی، انتخاب کاپیتان بود. او در یک تصمیم نسبتا جنجالی، بازوبند را از علی کریمی گرفت و به جواد نکونام تحویل داد. شاید این تصمیم در نگاه اول کمی پرریسک بود اما نکو در سال‌های بعدی نشان داد که چه کاراکتر قابل اعتمادی برای تیم ملی است. جواد در همه سال‌های بعدی کارلوس کی‌روش، یک وزنه مهم برای ایران بود. کسی که هم رابطه بسیار خوبی با مربی تیم داشت و هم در بین هم‌تیمی‌ها بسیار مقبول بود و به همین‌خاطر می‌توانست رابطه خوبی بین آنها برقرار سازد. کی‌روش در همه اردوها روی دعوت نکو و مسعود شجاعی با هر کیفیتی اصرار داشت. چرا که می‌دانست سایر بازیکنان تیم چه احترامی به این نفرات می‌گذارند و هرگز به‌دنبال رقم زدن آشوب در این تیم نخواهند رفت. دراگان اسکوچیچ اما شرایط لازم را برای رقم زدن این انتخاب نداشته و اساسا در این مورد، نمی‌توانسته کار خاصی انجام بدهد. او باید خودش دست به‌کار شود و برای متحد کردن تیم قدم بردارد چرا که بدون داشتن یک کاپیتان مقتدر، شانس پیوند دوباره و سریع بازیکن‌ها بسیار اندک خواهد بود.

جای یک کاپیتان پرتجربه و با اقتدار در تیم ملی ایران خالی به‌نظر می‌رسد. کسی که دعواهایی شبیه به این را پشت سر گذاشته باشد و به سایر نفرات توضیح بدهد که عاقبت چنین ماجرایی، اصلا خوب نخواهد بود. کسی که بتواند بین بازیکنان و مربیان تیم پیوند برقرار کند و همه‌چیز را به ساحل صلح برگرداند. به هر حال فوتبال ایران به تازگی تغییر نسل داده و هنوز تیم بسیار جوانی دارد.

آخرین بازمانده‌های قدیمی‌تر تیم نیز دیگر یا در ترکیب اصلی نیستند یا در اردو دیده نمی‌شوند. در نتیجه فعلا فوتبال ایران چاره‌ای به جز استفاده از همین ظرفیت فعلی پیش روی خودش نمی‌بیند. باید صبر کنیم تا تیم کمی تجربه کسب کند و این سختی‌ها را نیز پشت‌سر بگذارد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱۲
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • مسی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    فردوسی پور وکی روش حضورشون تو جام جهانی خیلی اهمیت داره وموثر هست
  • نیکویی IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    باید علیرضا حقیقی رو به تیم ملی دعوت کنه و بازوبند کاپیتانی هم بهش بده، اون می‌تونه حواشی تیمو جمع کنه
  • شهرام IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    کاپیتان فقط وحید امیری
  • سعید IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    گرفت کاپیتانی از علی کریمی کار ناصحیح و نادرست و چیپ کیروش بود و ناسپاسی کیروش برابر علی کریمی وگرنه کاپیتانی علی کریمی که ازقصا محبوبیت فوق العاده و حرف هایش برش و لرو داشت برا بازیکنان. کیروش تعمدا به خاطر همین محبوبیت و بازی فوق العاده علی کریمی در فوتبال چشم دیدن علی کریمی را نداشت هم کاپیتانی را گرفت و هم قبل از جام جهانی علی کریمی را خط زد. با کاپیتان مصر هم همین کارو کرد و با صلاح هم سازگار نبود کیروش. کیروش سلیقه ای رفتار میکرد.
  • ح ر IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    علی بیرو خوبه و خصوصیات خوبی داره ازمون کریم انصاری فرد به نظرم اول کریم انصاری فرد دوم ازمون سوم طارمی چهارم بیرانوند
  • کوهمره_جروق IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    اول طارمی بعد اون 5 بازیکن متخلف استقلال را باید کامل خط میزد.
  • صالح IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    اسکو همون روزی که فکر کرد می‌تونه از اسکان دژاگه یا حتی مسعود بگذره و دعوتشون نکنه باید فکر همین خلا رو میکرد دیگه مربی بزرگ به همین چیزای کوچیک‌ هست
  • صالح IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    اسکو همون روزی که فکر کرد می‌تونه از اسکان دژاگه یا حتی مسعود بگذره و دعوتشون نکنه باید فکر همین خلا رو میکرد دیگه مربی بزرگ به همین چیزای کوچیک‌ هست
  • امین IR ۱۵:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    کاملا درست بود.. خاطرتون باشه فرانسه بعد از زیدان دوران پر اشوبی رو تجربه کرد بعلت دودستگی.. با اینکه بازیکن باتجربه کم نداشت اما کاپیتان مقتدر نداشتند. باید فرصت داد.
  • سید ابراهیم صدوقی IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۰
    نظر اسکوچیچ خیلی بالاتر از طارمی است طارمی باید بداند و بفهمد که تابع مربی باشد
  • امین IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    اینقدر مربی ضعیف هست که قدرت مدیریت نداره و میخواد از طریق بازیکنان تیم را جمع کنه وای بر این تیم و این فوتبال آبروی ایران را میبرید تو جام جهانی
  • پهلوان وریا غفوری IR ۱۸:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۳۱
    اونهایی که بعد باخت هفت صفر و پنج صفر یکی از تیم های ملی جلوی چین و تایوان فضای مجازی را با کامنتهای حمایتی خود در وصف آنان منفجر کرده بودند و کم مانده بود مراسم استقبال برای آنها تدارک ببینند ! الان اسکوچیچ را به خاطر یک باخت به کره به سلابه کشاندند اسکوچیچ جام جهانی رفته!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی