نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
با پخش زنده بازی‌های استقلال مخالفت شد!/ اینجا کجاست؛ آنکارا یا لواسان؟
زمان مطالعه: ۸ دقیقه

اردوی استقلال در حوالی آنکارا همچنان در حال برگزاری است و بازیکنان این تیم روزهای فوق‌العاده پرفشاری را سپری می‌کنند.

سرمربی استقلال اصلاً اهل کوتاه آمدن نیست و به هیچ عنوان تخفیفی در تمرینات پرفشار پیش‌فصل به بازیکنان نمی‌دهد به همین خاطر کسی نمی‌تواند از زیر کار شانه خالی کند و بازیکنان با خستگی و کوفتگی هر شب به خواب می‌روند. البته از فشار ابتدایی کار تا حدی کاسته شده و روز به روز بدنسازی سبک‌تر و تمرینات تاکتیکی سنگین‌تر می‌شود در واقع حالا کار از مرحله قدرتی خارج شده و وارد امور فنی شده است. استقلال دیروز عصر یک بازی دوستانه انجام داد و امروز هم سومین مسابقه تدارکاتی خود را برگزار می‌کند. پس از این مسابقات به احتمال فراوان کار اندکی سبک‌تر دنبال خواهد شد.

جایی شبیه لواسان

کمپی که استقلالی‌ها هم‌اکنون در آن اقامت دارند کاملاً خارج از شهر است و این دقیقاً همان چیزی بود که سرمربی تیم از ابتدا می‌خواست چون معتقد بود هیاهوی شهر و آلودگی هوا اجازه نمی‌دهد بازیکنان بیشترین بازدهی لازم را در تمرینات پیش‌فصل داشته باشند ولی قطعاً خارج بودن از محیط شهری فضای بهتری را برای آنها رقم می‌زند. کمپ کنونی استقلال از نظر برخی بازیکنان این تیم به جایی شبیه لواسان تشبیه می‌شود البته با این تفاوت که پوشش گیاهی آن به مراتب بیشتر از لواسان در شمال شرق تهران است.

بازگشت به محل اول

استقلالی‌ها سه روز پس از اقامت در کمپ اولیه، آنجا را به مقصد محل اسکان خود ترک کردند چون کیفیت این زمین تمرین بهتر است و علاوه بر آن رقبا راحت‌تر می‌توانند به کمپ مذکور رفت‌وآمد داشته باشند. البته احتمال دارد استقلالی‌ها عصر دوشنبه دوباره به همان کمپ اولی برگردند. قرار شده در این رابطه ریکاردو ساپینتو پس از مشورت با دستیارانش نظر نهایی خود را اعلام کند. باشگاه دست سرمربی را باز گذاشته و تأکید دارد هر تصمیمی که فکر می‌کند به نفع تیم است را اتخاذ کند چون قطعاً مورد حمایت قرار می‌گیرد و از بابت مسائل مالی دغدغه‌ای وجود نخواهد داشت.

آخرین مسافر ترکیه

استقلال با اضافه شدن محمدحسین مرادمند و کاوه رضایی حالا دیگر تقریباً تکمیل شده و ریکاردو ساپینتو همه نفرات خود را در اختیار دارد با توجه به اینکه تمرینات پیش فصل یک فرآیند کاملاً فنی تلقی می‌شود و قرار نیست در خلال برگزاری آن جلسات مدیریتی برگزار شود، عملاً هیچ‌کدام از مدیران باشگاه استقلال در این سفر تیم را همراهی نمی‌کنند ولی احتمال دارد مصطفی آجورلو همراه با یکی از معاونان خود یا یکی از اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال در ۴۸ ساعت پایانی اردو راهی ترکیه شود و همراه با آبی‌پوشان به ایران بازگردد. البته مسئله هنوز قطعی نشده است.

بازگشت با پرواز چارتر

استقلالی‌ها برای سفر به آنکارا از پرواز چارتر استفاده کردند تا هم آرامش بیشتری داشته باشند و هم اینکه از بابت شیوع ویروس کرونا دغدغه‌شان کمتر باشد. حالا به نظر می‌رسد مقامات باشگاه در حال فراهم کردن شرایطی هستند تا آبی‌پوشان برای بازگشت نیز دقیقاً همین وضعیت را داشته باشند و با اتوبوس به فرودگاه آنکارا بیایند و از آنجا با یک پرواز اختصاصی مسیر تهران را در پیش بگیرند.

ورود ممنوع

کمپ کنونی که استقلالی‌ها در آن اسکان دارند قوانین ویژه‌ای دارد که اتفاقاً با استقبال سرمربی آبی‌ها مواجه شده است. هرچند این کمپ در دل یک منطقه کوهستانی واقع شده که اصلاً توریستی نیست و در اطراف آن هتلی هم دیده نمی‌شود ولی با این وجود قانون ویژه‌ای در آن حکمفرماست که به موجب این قانون غیر از اعضای تیم‌های ورزشی و افرادی که به طور رسمی نام‌شان توسط سرپرست این تیم‌ها تأیید شود، هیچ‌ فرد دیگری اجازه ورود به آن را ندارد و فضا کاملاً ایمن است. به این ترتیب تمرینات استقلال نمی‌تواند تماشاگر داشته باشد و اگر کسی بخواهد وارد آن شود مسئولان ممانعت می‌کنند و فقط در صورتی که خود استقلالی‌ها اجازه بدهند،‌ فرد یا افراد مورد نظر اجازه ورود به کمپ را پیدا خواهند کرد. مجوزی که البته تاکنون نیازی به صدور نبوده و ایرانی‌ها هم نمی‌توانند تمرینات استقلال را از نزدیک ببینند. از طرف دیگر، این قانون دست ایجنت‌های خارجی را هم از رسیدن به بازیکنان استقلال و هوایی کردن آنها کوتاه می‌کند.

نگران هزینه‌ها نباش

شرایط خوب اردوی در ترکیه و پیدا شدن حریفان تدارکاتی موجب شده تا سرمربی استقلال روی ماندن تیمش در کمپ اصرار داشته باشد. از طرف، دیگر تهران روزهای گرمی را سپری می‌کند و کرونا هم شیب صعودی پیدا کرده به همین خاطر ساپینتو می‌خواهد تیمش را تا سر حد امکان از این وضعیت دور نگه دارد. دیروز صحبت بر سر آن بود که کاروان استقلال تا روز جمعه هفته جاری یعنی هفتم مرداد در ترکیه ماندگار شود. از بابت تأمین هزینه و رزرو اتاق کمپ مشکلی وجود ندارد و مدیران باشگاه به او اعلام کرده‌اند هرگاه صلاح دانست، می‌تواند مدت اقامت را تمدید کند.

با پخش زنده بازی های استقلال مخالفت شد!/ اینجا کجاست؛ آنکارا یا لواسان؟

ملاقات با ابراهیمی

الوکره قطر هم از جمله تیم‌هایی است که در حوالی استقلال اردو زده و محل اقامت آنها با آبی‌پوشان پای پیاده حدود ۱۵ دقیقه فاصله دارد الوکره که از وجود امید ابراهیمی استفاده می‌کند، چند روز قبل برای استقلال پیغام فرستاد و جهت برگزاری دیدار تدارکاتی اعلام آمادگی کرد این مسئله با موافقت ریکاردو ساپینتو مواجه شد و قرار است دو تیم امشب در کمپ محل اقامت استقلالی‌ها به مصاف یکدیگر بروند. به این ترتیب امید ابراهیمی بازیکن اسبق استقلال به مصاف همبازیان گذشته خود خواهد رفت. استقلال تا همین یک ماه قبل خیلی به دنبال آن بود تا زمینه برای بازگرداندن امید را فراهم کند اما رقم بالای درخواستی باشگاه الوکره برای صدور رضایتنامه این بازیکن مانع تحقق چنین امری شد.

تیم بدون مصدوم

استقلال در حال حاضر هیچ مصدومی ندارد و تمام بازیکنان این تیم در اختیار کادر فنی هستند. البته گاهی اوقات به واسطه تمرینات بدنسازی و کارهای پرفشاری که داخل زمین انجام می‌شود برخی نفرات دچار کوفتگی عضلانی می‌شوند ولی مسئله با مداوای چند ساعته مرتفع می‌شود و کار به فیزیوتراپی نمی‌کشد. ساپینتو معتقد است اگر بازیکنانش همگی بتوانند در اردوی پیش فصل به آمادگی مورد نظر او برسند، قطعاً از همان هفته‌های آغازین فصل آینده شرایط خوبی برای استقلال ایجاد خواهد شد.

تمرین تازه‌واردان

بازیکنان تازه‌وارد به اردوی استقلال نیز شامگاه جمعه تمرین کردند. محمدحسین مرادمند و کاوه رضایی که حوالی ظهر جمعه وارد کمپ محل اقامت استقلال شده و مورد استقبال سرمربی و بازیکنان قرار گرفتند شامگاه جمعه اولین تمرین خود را با سایر آبی‌پوشان برگزار کردند البته با توجه به مسافرت و پروازی که این دو نفر داشتند، کارشان سبک‌تر از از سایر نفرات بود.

خداحافظی با دغدغه اضافه وزن

یکی از دغدغه‌هایی که مربیان استقلال در مورد کاوه رضایی داشتند، احتمال اضافه وزن این بازیکن بود چون از شرایط جسمانی‌اش پیش از سفر به ترکیه خبر نداشتند و این بازیکن هم در تهران با آنها تمرین نکرده بود ولی پس از ورود او به کمپ آبی‌ها در آنکارا نگرانی مربیان استقلال برطرف شد چون اطمینان پیدا کردند که اضافه وزن ندارد و می‌تواند خودش را خیلی سریع با سایر آبی‌پوشان هماهنگ کند.

جلسات فنی مستمر

جدا از تمرینات پرفشار، مرد پرتغالی بر برقراری ارتباط کلامی با شاگردانش هم اعتقاد زیادی دارد به همین خاطر به صورت مستمر برای آنها جلسات فنی می‌گذارد و ضمن تشریح شرایط تمرین و نکات مورد نظرش، خواسته‌های خود برای جلسات بعدی را نیز بیان می‌کند. این نشست‌ها پس از انجام اولین مسابقه تدارکاتی استقلال که روز پنج‌شنبه برگزار شد، با جدیت بیشتری دنبال می‌شود چون سرمربی تیم می‌خواهد به بازیکنانش در مورد شرایط رخ داده داخل میدان هنگام انجام بازی هم توضیح بدهد.

با پخش زنده بازی های استقلال مخالفت شد!/ اینجا کجاست؛ آنکارا یا لواسان؟

سختگیری ویژه

حالا دیگر بازیکنان استقلال کاملاً متوجه این حقیقت شده‌اند که با یک سرمربی خنده‌رو اما بسیار سختگیر مواجه هستند. ریکاردو ساپینتو روی تک‌تک برنامه‌های تدوین شده برای اردو حساس است و کوچک‌ترین بی‌نظمی را قبول نمی‌کند. همه بازیکنان باید رأس ساعت تعیین شده و با همان لباسی که از قبل مشخص شده در داخل زمین چمن یا سالن بدنسازی حاضر شوند از طرف دیگر زمان غذا خوردن آنها نیز کاملاً مشخص شده و همه باید آن را به طور دقیق رعایت کنند. نکته اینجاست که خود کادر فنی هم این موارد را به طور دقیق و ویژه رعایت می‌کند تا بازیکنان از آن الگو بگیرند.

دوشنبه، روز احتمالی گردش

استقلال عصر دیروز یک بازی تدارکاتی برگزار کرد و امروز هم مسابقه دیگری انجام می‌دهد ولی با توجه به تعداد بازیکنان حاضر در اردو و تأکید سرمربی مبنی بر اینکه به همه نفرات بازی برسد و در بین دو نیمه هم تعویض‌های زیادی داشته باشد، بازیکنان فشار کمتری متحمل می‌شوند البته به هر حال انجام دو مسابقه متوالی شرایط را دشوار می‌کند به همین خاطر احتمال دارد روز دوشنبه یکی از جلسات تمرینی تعطیل شده و بازیکنان اجازه داشته باشند به اتفاق همدیگر به آنکارا بروند و ساعاتی را مشغول گردش شوند.

مخالفت با پخش زنده

طی روزهای گذشته برخی صفحات و کانال‌های هواداری استقلال به این مسئله اشاره می‌کردند که چرا دیدارهای دوستانه این تیم به صورت زنده از صفحه اینستاگرام رسمی باشگاه پخش زنده نمی‌شود و شرایط مانند روزی که جلسه معارفه سرمربی جدید برگزار شد جلو نمی‌رود؟ از قرار معلوم مربیان استقلال معتقدند با توجه به اینکه شرایط بازی‌های تدارکاتی کاملاً متفاوت با دیدارهای رسمی است و آنها می‌خواهند بازیکنان زیاد و تاکتیک‌های متنوعی را مد نظر قرار بدهند، صلاح نیست مسابقات پخش زنده داشته باشد و به همین خاطر گروه همراه باشگاه نیز به تبعیت از نظر سرمربی چنین کاری در دستور قرار نداد تا همه چیز دقیقاً همان‌طوری که ساپینتو می‌خواهد جلو برود.

از ما آماده‌تره!

ریکاردو ساپینتو اصلاً اهل تماشاگر بودن در تمرینات نیست و به ویژه هنگامی که کارهای تاکتیکی داخل زمین چمن انجام می‌شود از ابتدا تا انتهای کار همراه با سایر دستیارانش داخل زمین حضور داشته و جنب و جوش فراوانی دارد. بعضی از بازیکنان این تیم به شوخی می‌گویند ساپینتو از آنها هم آماده‌تر است و همین حالا می‌تواند در لیگ برتر فوتبال بازی کند.

یک بازی اضافه

با توجه به اینکه استقلالی‌ها تا روز جمعه در ترکیه می‌مانند احتمال دارد یک بازی تدارکاتی دیگر هم طی روزهای پایانی هفته برای‌شان در نظر گرفته شود. قرار شده سرمربی تیم امروز در این رابطه نظر نهایی خود را بدهد و اگر با انجام چنین کاری موافقت کرد بلافاصله تکاپو برای یافتن حریف تمرینی آغاز خواهد شد. البته این روزها پیدا کردن حریف در ترکیه کار دشواری تلقی نمی‌شود.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۶
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • شاهین IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    از ریاست جمهوری می خواهیم دستور بدهد تا بازی های تیم محبوب اش زنده از صدا و سیمای میلی بخش شود. قربان شما ممنونم خداحافظ
  • تاجی IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    هرچی ساپینتو بگه.......
    • رضا GB ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
      🤣
  • محمود IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    کار درستی می کنه که نمیذاره بازیهاش پخش بشه
  • قادر IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    عجب مطلب خوبی بود. جامع و کامل
  • الهام .ج IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    همیشه اخبارتون کامل و جامع است.ممنون از پی گیری هاتون

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی