بازی تدارکاتی برای تیم ملی OK شد/ خوش به حال اسکوچیچ؛ ۳ تیم دارد برای ساختن یک تیم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اسکوچیچ در این رهگذر نباید به «خود تنهایی» اکتفا کند! باید نحوه استفاده از خصوصیات چند وجهی همه یاران و تمام مردان تیم ملی را پیدا کرد!

اردشیر لارودی؛ Ok شد! بخت تیم ملی که حریف پیدا کردن را برای خودش کاری دشوار و سخت ممکن می‌دید، باز شد! انگار باید یقین کرد که سرانجام تیم ملی ایران هم در حلقه‌های زنجیری قرار گرفت که در راه جام جهانی‌ به میدان می‌روند و شانس خود را برای شناختن ویژگی‌های کیفی خود می‌آزماید! حریف تیم ملی، اروگوئه است که بازی کردن اقتصادی را خوب بلد است و بعد از یک سلسله چانه‌زنی‌ها، پذیرفت حریف دیدار دوستانه‌ای باشد که در اتریش شکل می‌گیرد! تیم ملی، از این پیکار و مجادله‌ای که آسان نخواهد بود، چه انتظاری دارد؟ و آیا یک مقابله این‌چنینی نیازهای تکنیکی و کمبودهای تاکتیکی‌اش را برطرف می‌کند؟

یکی برای همه

Ok شد! تیم ملی برای آنکه بخت و اقبال خود را در جام جهانی‌ از دست ندهد، توافق اروگوئه را- که بازی‌اش شباهت چندانی به نحوه فوتبال کردن انگلیس، آمریکا و ولز ندارد- جلب کرد تا حریفی باشد برای ارزیابی کیفی و سنجش اصول کمی به میدان رفتنش! تیم ملی برای دچار نشدن به دردسرهای ناشی از زیاده‌طلبی‌ها و توقعات نابجا چه باید بخواهد و چگونه باید عمل کند؟ دوباره عده‌ای چند خود را تافته‌های جدابافته بدانند و انگار گنند که اینان چیزی دیگرند و حق و حقوق متفاوتی دارند یا نه، بازیکن، بازیکن است و A با B فرقی ندارد مگر در میزان کوشش و نحوه تلاش! طارمی جهانبخش، باید بیش از بقیه در خدمت تیم باشند! تیم ملی، محلی برای زیاده‌خواهی و امتیازطلبی نیست.

کنشگران مجادله‌جو

Ok شد! چند و چون و چگونگی تبدیل شدن تیم ملی به یک تیم کنشگر و مجادله‌جو که مردانش در میدان رزم، هیچ ویژگی برای خود قائل نیستند الا ویژگی بیش‌کاری و زیادتر دویدن و اهل خسته شدن نبودن و دیرتر خسته شدن، هنر آنهاست! تیم ملی، کیفیت رشد یابنده‌ای از «فنون و تدابیر» دارد که باید به امتیازهای بهتر شونده بدل شوند! تیم ملی باید نه به لطف یک بازی با اروگوئه، بلکه با استفاده از مهارت‌های اصلی و فرعی دیگر که در اختیار دارد و می‌تواند بیشترش را داشته باشد، تیمی بازی‌محور و اهل بازی‌های متکی به مهارت‌های ایرانی بسازد.

بازی تدارکاتی برای تیم ملی OK شد/ خوش به حال اسکوچیچ؛ ۳ تیم دارد برای ساختن یک تیم

تنهایی پرهیز

Ok شد! و باید بیش از این و بیشتر از تمام عملکردی که تابحال داشته است، به Ok نمودن خود همت گمارد! اسکوچیچ در این رهگذر نباید به «خود تنهایی» اکتفا کند! باید نحوه استفاده از خصوصیات چند وجهی همه یاران و تمام مردان تیم ملی را پیدا کرد! باید تیم ملی را به تیمی بدل کرد که در آن، همه در خدمت یک نفرند و آن یک نفر هم در خدمت همه! استفاده روانشناسانه از توان‌های سوق‌دهنده مردان ملی- کریم باقری و نیز وحید هاشمیان- از ویژگی‌های خیلی ویژه و خیلی لازم در راه جام جهانی‌ است! نباید در استفاده از توانمندی تیم ملی- توسط خود تیم ملی- امساک کرد! تیم ملی، تیمی است از آنِ همه و همه نیز تیمی باید باشند در خدمت یک نفر و همه نفرات!

ثروت روزافزون تیم ملی

Ok شد! و هرکس به طریقی در این مسیر کوشش به خود سختگیرانه‌ای دارد! Ok شد و هرکس مقصود و منظوری حتی متفاوت در رسدن به این هدف دارد! جنگ ۷۲ ملتی که به‌خودی خود، نه هدف است و هم آماج اصلی به شمار می‌رود! در این دایره-Ok شدن همه امور- استقلال، پرسپولیس، سپاهان، ملوان، تراکتور، نفت آبادان، مس کرمان و... چه ثروت گسترده و بی‌پایانی دارد لیگ برتر! گل‌گهر و AL اراک، فولاد اهواز و گل‌گهر! خوش به حال تیم ملی و اسکوچیچ! دو تیم و سه تیم دارد برای ساختن یک تیم!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۳
  • محمود IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    مطلب زیبا قلم شیوا
  • اشراق IR ۱۸:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۲
    من اصلا مطالب ایشون رو متوجه نمیشم.ادبیات خاص و عجیبی دارن
  • متین IR ۱۸:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    Okشد و ایران سوراخ خواهد شد.okشد وایران در جام جهانی ضعیف ترین تیم لقب خواهد گرفت....
    • پدرام CA ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
      در اون صورت ما پیشرفت کرده ایم! چون در چام قبل هم اگر چه ضعیف ترین نبودیم ولی ضد فوتبالی ترین و کثیف ترین تیم بودیم! این نه فقط نگاه ورزشی نویسان خارجی که نگاه کمیته های فنی باشگاههای اروپایی بود! چند بازیکن ما حتی بعد ازافتضاح 2006 پپیشنهاد از تیمهای اروپایی در 4 لیگ معنبر گرفتند اما بعد از دو جام گدشته نه! با اینکه اکثرشون خودشون رو قیل از جام به لیگهای ضعیفتر اروپایی منتقل کرده بودند تا انتقالشان به تیمهای بزرگ بعد از جام تسهیل شود اما روش بازی تیم کیروش چنان دافعه ای در جامعه فوتبال اروپا افرید که همه نقشه های بازیکنان نقش براب شد! سوابق دوپینگ پروری کیروش هم البته مزید برعلت شد!
  • صادق CA ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    بعد از بازی با اوروگویه اسکو خواهد رفت مثل ایویچ ویلا ژویچ اما کمی دیر باز هم هروقت ماهی را از آب بگیری تازه است خداحافظ اسکو
  • سامانی IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۳
    این بازی هیچ شباختی با حریفان. نداره حتی‌بازی با استرالیا ‌‌ویا اسکاتاند بهتر از این تیم است. از‌حالا خنده در جام جهانر
  • سلمان IR ۰۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    فکر نگنم هیچکدوم ok شده باشه
  • احمدرضا IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۴
    مشکل ازمربی وحتی بازیکنان نیست .فدراسیون رانت نفوذ غیرفوتبالی باعث هرج مرج شده الان کلوپ بیارن فایده نداره ارامش تیم ومربی گرفتن وتابازی مشخص بشه همین الانم دیرشده وفایده نداره بازی .بهترین کاراینه یاددلالها دزدان فدراسیون زندان اخراج کنن یانمیتونن کامل فوتبال درایران منحل کنن ممنوع

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی