شوخی بازیکنان استقلال: به زودی عضو تیم‌ملی پرورش اندام می‌شویم!/ آبی‌پوشان به دنبال لیست مازاد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

 استقلالی‌ها کم‌کم باید وسایل خود را برای بازگشت به ایران جمع و جور کنند. آنها فردا به تهران برمی‌گردند و طبق برنامه قرار است شنبه و یک‌شنبه استراحت کنند.

استقلالی‌ها اوقات پایانی اردوی تدارکاتی خود در ترکیه را سپری می‌کنند و کم‌کم باید آماده بازگشت به تهران شوند تا با کاهش فشار بدنی و افزایش کارهای تاکتیکی، مهیای حضور در اولین هفته بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر شوند. به موازات نزدیک شدن به پایان اردوی ترکیه، شایعه کنار گذاشتن چند بازیکن استقلال و قرض دادن آنها به تیم‌های دیگر به طور جدی در اردو شنیده می‌شود.

آماده برگشتن

 استقلالی‌ها کم‌کم باید وسایل خود را برای بازگشت به ایران جمع و جور کنند. آنها فردا به تهران برمی‌گردند و طبق برنامه قرار است شنبه و یک‌شنبه استراحت کنند. البته یک‌شنبه قرار برای حضور آبی‌پوشان در مرکز پزشکی فدراسیون گذاشته شده است تا کارهای لازم برای حضور در فصل آینده لیگ برتر را انجام دهند و تکمیل کنند. استقلالی‌ها همچنین احتمالاً از فرصت تعطیلات استفاده کرده و دز یادآور واکسن کرونای خود را تزریق خواهند کرد.

شوخی بازیکنان استقلال: به زودی عضو تیم‌ملی پرورش اندام می‌شویم! /آبی پوشان به دنبال لیست مازاد

گشت و گذار قبل از پرواز

اعضای کاروان استقلال روز جمعه قبل از بازگشت به تهران فرصتی در حدود دو ساعت خواهند داشت تا قبل از حضور در فرودگاه آنکارا گشت و ‌گذار کوتاهی داخل مغازه‌ها و پاساژهای نزدیک فرودگاه داشته باشند. به طور کلی این سفر برای آنها فوق‌العاده سفت و سخت بود و تقریباً می‌توان گفت غیر از یک مورد، در سایر اوقات اصلاً اجازه خارج شدن از کمپ‌های محل تمرین خود را پیدا نکردند. چون سرمربی تیم تأکید داشت اردوی پیش‌فصل جای تفریح نیست و باید با تمام وجود برای رقابت‌های لیگ برتر آماده شد.

پرواز چارتر

اعضای کاروان استقلال برای سفر به ترکیه از پرواز اختصاصی استفاده کردند و با هواپیمای چارتر خود را به آنکارا رساندند. حالا صحبت بر سر این است که آبی‌پوشان پایتخت روز جمعه هم با یک فروند هواپیمای اختصاصی آنکارا به مقصد تهران ترک خواهند کرد تا آخرین مرحله از سفرشان را هم تکمیل کرده باشند.

سختگیری در مورد غذا

یکی از مواردی که ریکاردو ساپینتو از همان روز نخست حضور در استقلال تأکید ویژه‌ای روی آن دارد بحث تغذیه بازیکنان است. ساپینتو در خلال برگزاری اردو به طور جدی روی وعده‌های غذایی استقلالی‌ها نظارت می‌کرد و تأکید دارد آنها در اردو باید به بهترین و سالم‌ترین شکل ممکن تغذیه شوند تا بدن‌شان به واسطه تمرینات پرفشار دچار ضعف نشود. مرد پرتغالی همچنین پیگیر آن است تا از روز شنبه و هنگام بازگشت استقلالی‌ها به تهران هم یک برنامه غذایی در اختیار بازیکنانش قرار بگیرد و آنها هنگامی که داخل اردو حضور ندارند هم دقیقاً با برنامه‌ای از قبل‌تر تأیید شده تغذیه خود را انجام دهند.

لیست اخراجی‌ها!

یکی از شایعاتی که طی دو روز اخیر در رسانه‌های کشورمان مطرح شده و به گوش بازیکنان استقلال در در خلال برگزاری اردوی ترکیه هم رسیده، بحث ترافیک نفرات در میانه بازیکنان این تیم و احتمال کنار گذاشته شدن چند بازیکن از جمع آبی‌هاست. مهره‌هایی که به تشخیص کادر فنی بهتر است تحت عنوان بازیکن قرضی در اختیار سایر تیم‌ها قرار بگیرند چون در نیم‌فصل فرصت زیادی برای حضور در میدان پیدا نمی‌کنند البته این مسئله هنوز به صورت رسمی توسط مربیان تأیید نشده ولی مطرح شدن شایعه‌اش کافی است تا همه در اردو به دنبال اسامی نفراتی باشند که به زودی قرار است از جمع استقلالی‌ها حداقل به صورت موقت جدا شوند.

شوخی بازیکنان استقلال: به زودی عضو تیم‌ملی پرورش اندام می‌شویم! /آبی پوشان به دنبال لیست مازاد

بازی‌های دوستانه رقبا

به موازات آماده شدن استقلال برای فصل آینده، سایر تیم‌های لیگ برتری نیز دقیقاً همین کار را می‌کنند و بعضی از آنها هم مانند آبی‌پوشان سفر به ترکیه برای برگزاری اردوی تدارکاتی را در دستور کار قرار داده‌اند. رقبای استقلال هم بازی‌های تدارکاتی فراوانی را مدنظر قرار داده‌اند و همین مسئله موجب شده تا مسئولان باشگاه به دنبال آن باشند تا بتوانند فیلم بازی‌های دوستانه تیم‌هایی که در هفته‌های ابتدایی فصل به مصاف آبی‌ها می‌روند را به دست‌ آورند! کاری که البته آسان نخواهد بود ولی فصل گذشته تا حدی اتفاق افتاد.

دقت ویژه روی موانع

سرمربی استقلال در رابطه با شکل برگزاری تمرینات اصلاً اهل اهمال و اغماض نیست و از ابتدا تا انتهای تمام جلسات تمرینی داخل زمین یا سالن حضور دارد و به هیچ عنوان حالت تماشاگر را به خود نمی‌گیرد. یکی از نکات مهمی که ریکاردو ساپینتو روی آنها تأکید می‌کند بحث مانع‌گذاری برای انجام تمرینات تاکتیکی و پرش بازیکنان است. او با دقت بسیار زیادی چنین کاری را انجام می‌دهد و گاهی اوقات حتی سر اینکه موانع مذکور چند میلی متر عقب یا جلوتر گذاشته شوند هم دقت می‌کند.

هشدار به بازیکنان

یکی از موارد مهمی که سرمربی استقلال در قالب هشدار تقریباً همه روزه به بازیکنانش گوشزد می‌کند، بحث مراقبت از ساق پای همبازیان است. ساپینتو اصرار دارد استقلالی‌ها در تمرینات محکم باشند ولی به هیچ عنوان خشونت خود را بر سر رفقای خود پیاده نکنند و موجب مصدومیت آنها نشوند چون با توجه به فشردگی مسابقات، قطعاً استقلال به تمام سرمایه‌های خود احتیاج دارد و اصلاً دلش نمی‌خواهد بازیکنان به واسطه برخورد در جریان تمرینات و دیدارهای اردویی مصدوم شوند.

عضویت در تیم‌ملی پرورش اندام!

تمرینات پرفشار استقلال و تأکید روی انجام کارهای قدرتی و بدنسازی کامل پیش از آغاز فصل باعث شد استقلالی‌ها روزهای بسیار سختی را پشت ‌سر بگذارند و هر شب از خستگی سریع خواب‌شان ببرد. بعضی از آنها دیروز قبل از صرف ناهار با اشاره به بدنسازی سنگینی که سرمربی پرتغالی برایشان تدارک دیده بود به شوخی می‌گفتند: «با این رویه ما تا چند روز دیگر می‌توانیم به عضویت تیم‌ملی پرورش اندام هم دربیاییم چون واقعاً بدنسازی داشتیم که خیلی سنگین بود.»

شوخی بازیکنان استقلال: به زودی عضو تیم‌ملی پرورش اندام می‌شویم! /آبی پوشان به دنبال لیست مازاد

دستیاران پا به توپ

جدا از خود ریکاردو ساپینتو، دستیاران خارجی او هم علاقه فراوانی به پا به توپ شدن در خلال تمرینات دارند و از هر فرصتی برای این کار استفاده می‌کنند. آنها در قالب مربی تاکتیک‌های پیاده شده توسط سرمربی را به شاگردان‌شان منتقل می‌کنند و گاهی اوقات در بازی‌های درون‌تیمی هم به عنوان فوتبالیست کنار سایر نفرات قرار می‌گیرند.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۵
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • mahdi IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    درود بر ساپینتو زنده باد استقلال
  • ناشناس US ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    خخخ با پودر یا بی پودر خخخ
  • محمود IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    بدنسازی خیلی مهمه
  • من یه کاجی ام IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    وااای عجب بدنی ساختن . اون ساق پای ارسلان گیتاری رو ..
  • ارشیا IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۶
    زمان که هم استقلال بدنسازی خوبی داشت، ولی نگذاشتند کار کنه، خدا کنه تو کار این مربی دخالت نکنند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی