نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟
ملوان به خاطر «سیدجلال» بازی خداحافظی با پرسپولیس را برگزار کند/ فوتبالیست بامعرفتی مثل سیروس قایقران دیگر متولد نخواهد شد
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مرتضی کرمانی مقدم مهاجم سابق پرسپولیس می‌گوید: انزلی‌چی‌ها مردم با معرفتی هستند و به هر حال یک اتفاقی افتاده که باعث سوء تفاهم شده است و امیدوارم ملوان به خاطر سید جلال حسینی بازی خداحافظی را برگزار کند.

درحالی که گفته می‌شد بازی خداحافظی سید جلال حسینی بین دو تیم ملوان انزلی و پرسپولیس برگزار می‌شود، این دیدار لغو شد! به عبارت بهترباشگاه ملوان که به عنوان رقیب پرسپولیس برای برگزاری دیدار تدارکاتی و همینطور خداحافظی رسمی‌حسینی از میادین انتخاب شده بود، از بیانیه سرخپوشان ناراحت شد و از این بازی انصراف داد.

چهارشنبه گذشته باشگاه پرسپولیس در کانال تلگرامی خود اعلام کرد اعلام کرد که دیدار خداحافظی جلال حسینی روز ۱۴ مرداد با برگزاری دیداری دوستانه با ملوان برگزار می‌شود. سرخپوشان در این بیانیه اعلام کردند که شان حسینی به حدی بالای است که باید با یک تیم خارجی بزرگ دیدار می‌کردند که این مساله به مذاق مدیران ملوان خوش نیامده است.

در این بیانیه آمده بود: «برنامه‌ریزی‌ها برای انجام یک بازی خداحافظی مناسب و در شأن سیدجلال حسینی در حال انجام است. هرچند سیدجلال حسینی آنقدر بزرگ است که بهتر بود بازی خداحافظی‌اش مقابل یک تیم بزرگ خارجی انجام می‌شد اما به دلیل کمبود زمان و در پیش بودن مسابقات لیگ برتر این امکان وجود نداشت.»

باشگاه ملوان هم بعد از این اطلاعیه کوتاه، اعلام کرد که با احترام به هواداران پرسپولیس و هواداران تیم خود، از این بازی انصراف می‌دهد.

در همین ارتباط بد ندیدیم با مرتضی کرمانی مقدم ستاره پرسپولیس در دهه ۶۰ گفت و گو کنیم؛

از ماجرای لغو بازی خداحافظی پرسپولیس و ملوان انزلی که مطلع شدید؟

تا حدودی در جریان هستم. انزلی‌چی‌ها مردم با معرفتی هستند و به هر حال یک اتفاقی افتاده که باعث سوء تفاهم شده است و امیدوارم ملوان به خاطر سید جلال حسینی بازی خداحافظی را برگزار کند.

اما به خاطر اینکه در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده بود که سید جلال آن قدر بزرگ است که باید بازی خداحافظی اش مقابل یک تیم بزرگ خارجی برگزار می‌شد، باشگاه ملوان انزلی دلخور شده است.

شاید متن به کار رفته در این بیانیه درست نبوده باشد اما حتم دارم عمدی در کار نبوده است. اشتباهی صورت گرفته که باعث این سوء تفاهم شده است. من البته شنیدم باشگاه پرسپولیس عذرخواهی کرده است. درست است؟

بله، باشگاه پرسپولیس عذرخواهی کرده است اما ظاهرا ملوانی‌ها نپذیرفته‌اند؟

ملوانی‌ها بسیار بخشنده و با معرفت هستند. سرآمد همه بامعرفت‌ها هم مرحوم سیروس قایقران بود. من فکر نمی‌کنم فوتبالیستی با معرفت سیروس دیگر متولد شود.

خاطره ای از مرحوم قایقران دارید ؟

خیلی خاطره‌ها دارم. یک چیزی می‌گویم و یک چیزی می‌شنوید. مرد مثل او دیگر در فوتبال ما متولد نخواهد شد. من یادم می‌آید همیشه سیروس از شمال کشور مهمان داشت. سرتمرین تیم ملی می‌آمدند و در خواست‌هایی می‌کردند و باور کنید هر چه در جیبش داشت می‌بخشید! ساعت پیراهن، کاپشن یا یکی بیمار داشت و می‌خواست او را جراحی کند و ... خلاصه آن که لوطی صفت و مشتی بود، خیلی! باورتان نمی‌شود وقتی می‌فهمید دختری جهیزیه ندارد یا پدر و مادرش نمی‌توانند او را به خانه بخت بفرستند، تنهایی راه می‌افتاد و به بازار انزلی می‌رفت، از اعتبارش خرج می‌کرد تا یخچال، گاز، فرش، تلویزیون و ... برای آنها تهیه کند. اگر بخواهم از مردانگی سیروس بگویم باید یک شبانه روز حرف بزنم.

خاطره شخصی چه طور؟

من و زنده یاد سیروس خیلی رفیق بودیم. یک بار خاطرم هست در اردوی تیم ملی در مجموعه ورزشی آزادی استراحت داشتیم. من تازه نامزد کرده بودم و سیروس یک ماشین نو خریده بود. از او ماشینش را قرض گرفتم که بروم و ساعاتی بعد برگردم اما چشمتان روز بد نبیند تصادف کردم! ماشین سیروس صدمه دید و با توجه به اینکه اردو داشتیم نتوانستم آن را تعمیر کنم و بعد پس بدهم. به اردو برگشتم و ماشین را عقب تر و جلوی در مجموعه پارک کردم. وقتی سیروس من را دید، سراغ ماشین را گرفت و من هم این دست و آن دست کردم که چه جوابی بدهم؟ اما خدابیامرز سیروس اجازه نداد ادامه بدهم و گفت " مرتضی، اگر آتش هم زده باشی فدای سرت!" واقعا چنین روحیه ای داشت. همه چیزش برای مردم و رفقایش بود و ... خداوند رحمتش کند.

از بازی خداحافظی سید جلال حسینی به زنده نام سیروس قایقران رسیدیم. جالب بود!

می‌خواستم بگویم انزلی چنین مردمی‌دارد. من حتم دارم همشهریان سیروس قایقران اجازه نمی‌دهند به خاطر یک اشتباه که باعث سوء افاهم شده بازی خداحافظی سید جلال حسینی لغو شود. من خاطره تصادف با ماشین قایقران را تعریف کردم تا بگویم سیروس و مردم انزلی چقدر بخشنده هستند و حالا از همه این عزیزان و مسئولان باشگاه ملوان به ویژه پژمان نوری و مازیار زارع عزیز که می‌دانم ارادت زیادی هم به خدابیامرز سیروس دارند خواهش می‌کنم این ماجرا را فیصله بدهند تا این بازی خداحافظی برگزار شود. سید جلال حسینی یک بازیکن بزرگ و با افتخار است که بالای ۱۰۰ بازی ملی دارد و همه همشهریانش هم به او افتخار می‌کنند.

راستی می‌دانیم شما، مجتبی محرمی‌و چند ملی پوش تهرانی به خاطر سیروس قایقران در اردوی تیم ملی با یک بچه تهران و همشهری خودتان درگیر شدید. می‌توانید آن ماجرا را شرح بدهید؟

بگذریم! خدابیامرز سیروس خودش مشتی و بزرگ و یک شهر را حریف بود. نیازی به من نداشت که بخواهم از او حمایت کنم اما اتفاقی افتاد که سیروس را وادار کرد با طرف برخورد کند. البته ما بچه تهران‌ها و همه ملی پوشان عاشق سیروس بودیم. او کاپیتان ما و تیم ملی نبود بلکه برادر بزرگ همه ما بود. روحش شاد و یادش گرامی‌باشد.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۸
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۱
  • عباد IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    باهماهنگی در بازی مقابل ذوب آهن 20 دقیقه بازی کند و خدا حافظ ملوانی ها برای قایقران چه کردند که برای سید جلال انجام دهند احمدزاده کم برای ملوان زحمت کشید ؟ حالا راننده کمیون است لابد دانش مربیگری او کمتر از مازیار است!!!!14
  • سعید IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    ملوان نباید در بازی خداحافظی جلال حسینی شرکت کنه این بازیکن وقتی از صحبت از بازگشتش به ملوان بود نیومد ولی قول مردانه داد که در بهترین شرایط به ملوان برگردد و در ملوان از فوتبال خداحافظی کنه ولی تو پرسپولیس جو گیر رسانه شد و موندگار شد
    • سینا IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      واقعا متاسفم براتون با این طرز فکرتون... سید جلال شمالی بود درسته؟؟؟ الان الگوی خیلی از فوتبالیستها و جوونا شده.. افتخار ایران شده... حتی تیم رقیب و تیمهای دیگه بهش احترام میزارند... این براتون مهم باشه... اخه واقعا وقتی دارید چیزی مینویسید فکر هم میکنید؟؟
  • سیدرضا IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    آقای کرمانی خاطرات دیگه ای هم داشتین ، نگفتی دوستی شما به سیروس چطور شروع شد ، بعد از تمسخر سید علی افتخاری و رشتیها توسط چند تهرانی اردو ی تیم ملی در اتوبوس که محرمی و جنابعالی سردسته بودین چنان چکی از سیروس نوش جان کردی که تا عمر داری از یادت نره ، ازاونروز کسی جرات نداشت گیلکهارو تمسخر کنه در تیم ملی زمان مهدی مناجاتی بازیهای مقدماتی جام جهانی نود
    • سینا IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      مثلا این چیزاییکه گفتی چی رو میخواستی ثابت کنی؟؟؟ با کیا شدیم 80میلیون...اخه مرد حسابی داره از اون خدابیامرز تعریف میکنه.. چقدر امثال تو کوته فکرید..
    • سیدرضا IR ۱۶:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
      آغای سینا چیزی نگو که مرغ پخته تو دیگ بهت بخنده ، با این نگاه امثال شماست که یه بازیکن که در زمان حیات سیروس اصلا جرات سلام کردن بهش نداشت بعداز چکی که خورد داره بازم از اون مرحوم مایه میزاره تا رفتار اشتباه تیمش به چشم نیاد ، همین رفتارهست که باعث میشه اکثر شهرستانهای فوتبال دوست ما با پرسپولیس بد باشن مثل اصفهان و تبریز .همین رفتارهاست که تیمها قبل از اتمام لیگ برای استقلال تونل افتخار درست میکننو در پایان فصل بابت قهرمانی پاک بهش تبریک میگن ، هیچ از خودت نپرسیدی چرا بعداز پنج بار قهرمانی پرسپولیس یکبار برای قرمزا این اتفاق نیفتاد . شکسته نفسی نکن خودت استاد بی فکری هستی
  • محسن IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    با تیم استقلال بازی کنید،ملوان بزرگتر ازشماست
  • قنبری IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۷
    باسلام. برای شکستن غرور کاذب باشگاه پرسپولیس و حفظ غرور و عزت تیم ملوان، باشگاه ملوان نباید بازی خداحافظی را برگزار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

ارزیابی شما از تغییراتی که تاکنون قلعه‌نویی در سیستم تیم ملی داده؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی