نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟
پیش‌بازی لایپزیش - بایرن‌مونیخ (سوپرجام آلمان ۲۰۲۲)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

بایرن‌مونیخ و لایپزیش قهرمانان بوندس‌لیگا و جام‌حذفی با مربیان جوان‌شان در پی کسب سوپرجام آلمان هستند.

امشب از ساعت ۲۳ در ردبول آرنای شهر لایپزیش فصل جدید فوتبال آلمان با برگزاری سوپرجام شروع خواهد شد. لایپزیش قهرمان جام‌حذفی به مصاف بایرن‌مونیخ خواهد رفت که فصل قبل برای دهمین فصل متوالی قهرمان بوندس‌لیگای آلمان شد.

لایپزیش؛ قهرمان جدید

گاوهای نر از زمستان گذشته پس از ناکامی با جسی مارش، دوران جدیدی را با دومنیکو تدسکو آغاز کرده‌اند. تدسکوی ایتالیایی که مثل همتای خودش روی نیمکت بایرن برای مربیگری جوان است و فقط ۳۶ سال سن دارد، تیم بحران‌زده را تا رده چهارم بوندس‌لیگا بالا آورد و از آن مهم‌تر، لایپزیش را به نخستین جام تاریخش رساند که این افتخار در جام‌حذفی آلمان به‌دست آمد. باشگاه لایپزیش فقط ۱۳ سال سن دارد و همواره نشان داده راهی برای پیشرفت و خودنمایی پیدا می‌کند. از معرفی ستاره‌ها و مربیان جدید به فوتبال آلمان و اروپا حالا به افتخارآفرینی رسیده‌اند. تدسکو حالا می‌خواهد بایرن را به چالش بکشند و جالب این که فقط با ۲ خرید جدید و کمترین تغییرات به استقبال سوپرجام می‌روند. آیا سوپرجام آلمان یک قهرمان جدید خواهد داشت؟

بایرن‌مونیخ؛ باواریا بدون لِوا

بایرنی‌ها با یولیان ناگلزمن هم قهرمان بوندس‌لیگای آلمان شدند، ولی توقع از این تیم پرطرفدار و متمول خیلی بیشتر از این است که هر فصل قهرمان لیگی شوند که جام گرفتن در آن برای‌شان مثل آب خوردن شده. در حالی که زمزمه‌هایی مبنی بر کنار گذاشتن ناگلزمن هم به گوش می‌رسید، خیلی زود مشخص شد چنین برنامه‌ای در سر مدیران باشگاه نیست و می‌خواهند به ناگلزمن ۳۵ ساله باز هم فرصت بدهند. جدایی روبرت لواندوفسکی چالش جدیدی است که در فصل پیش‌رو یولیان و شاگردانش باید با آن کنار بیایند. با این حال بازیکنان مهمی را از آژاکس و لیورپول گرفته‌اند و امیدوارند که سادیو مانه ستاره جدید خط حمله‌شان باشد. با توجه به این که سبک بازی مهاجم جدیدشان کاملاً با ستاره لهستانی تفاوت دارد، باید منتظر یک بایرنِ خاص هم باشیم. حتماً برنامه بایرنِ جدید را در سوپرجام خواهیم دید. ناگلزمن می‌خواهد مثل فصل قبل با قهرمانی شروع کند.

آخرین جدال
پنجم فوریه ۲۰۲۲ در دیدار برگشت فصل قبل بوندس‌لیگای آلمان، بایرن‌مونیخ ۳-۲ از سد لایپزیش گذشت. مولر، لواندوفسکی و گواردیول (گل‌به‌خودی) برای بایرن و سیلوا و انکونکو برای لایپزیش گلزنی کردند.

آمار بازی
۹) بایرن‌مونیخ همانند بوندس‌لیگا، پرافتخارترین تیم سوپرجام آلمان هم به شمار می‌رود. این تیم ۹ مرتبه جام گرفته، در حالی که لایپزیش هیچ‌وقت قهرمان نشده است.
۱۲) از فصل ۲۰۱۷-۲۰۱۶ به بعد که لایپزیش به بالاترین سطح فوتبال آلمان رسید و نامش را بر سر زبان‌ها انداخت ۱۲ مرتبه به مصاف بایرن رفته که فقط یک بازی را برده. ۷ مرتبه مونیخی‌ها پیروز شده‌اند و ۴ بازی هم مساوی شده.
۳) بایرن‌مونیخ ۳ بازی آخرش مقابل لایپزیش را برده است. این تیم آخرین مرتبه دسامبر ۲۰۲۰ مقابل لایپزیش در بوندس‌لیگا متوقف شد.
۷) آخرین مرتبه‌ای که سوپرجام را تیمی به غیر از بایرن و دورتموند بالای سر برده ۷ سال پیش بوده. ولفسبورگ سال ۲۰۱۵ با شکست بایرن قهرمان شد.
۱۵) بایرنی‌ها در ۱۵ حضورشان در دیدار سوپرجام ۹ مرتبه برنده و قهرمان شده‌اند. آخرین شکست‌شان به سال ۲۰۱۹ مقابل دورتموند برمی‌گردد. لایپزیش برای نخستین مرتبه راهی فینال می‌شود.
۸) اگر لایپزیش قهرمان سوپرجام شود، هشتمین قهرمان این دیدار خواهد بود. بایرن، دورتموند، وردربرمن، کایزرسلاترن، شالکه، اشتوتگارت و ولفسبورگ سابقه قهرمانی دارند.
۷) روبرت لواندوفسکی ستاره پیشین بایرن‌مونیخ و دورتموند که بعد از ۱۲ سال در فوتبال آلمان حضور نخواهد داشت برترین گلزن تاریخ سوپرجام است. او ۷ گل در تاریخ این مسابقه زده.
۹۵) یولیان ناگلزمن سرمربی بایرن ۲ سال هدایت لایپزیش را برعهده داشت. او در ۹۵ بازی روی نیمکت رقیب امشب تیمش نشست و ۵۴ برد، ۲۲ تساوی و ۱۹ شکست در کارنامه‌اش به ثبت رسید.

مصدومان و محرومان
یوشکو گواردیول و یوسف پولسن مصدومان لایپزیش برای این دیدار مهم هستند. لئون گورتسکا تنها مصدوم بایرن است که به سوپرجام نخواهد رسید.

ترکیب احتمالی دو تیم
لایپزیش:
گولاچی، سیماکان، اوربان، هالستنبرگ، هنریشس، شلاگر، کمپل، آنخلینیو، اولمو، انکونکو و سیلوا
بایرن‌مونیخ: نویر، مزراوی، اوپامکانو، هرناندس، دیویس، کیمیش، زابیتسر، گنبری، مولر، کومان و مانه
 

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

نتیجه بازی استقلال - ذوب آهن؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی