نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟
سرالکس فرگوسن به منچستریونایتد بازگشت!/ اتاق فکر شیاطین‌سرخ تشکیل شد
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

ریچارد آرنولد به مربی اسطوره‌ای منچستریونایتد و دیگر چهره‌های افسانه‌ای باشگاه، از جمله برایان رابسون، نقشی رسمی در کمک به تمام جنبه‌های باشگاه می‌دهد.

ریچارد آرنولد، مدیر اجرایی باشگاه منچستریونایتد، یک اتاق فکر شامل «سرالکس فرگوسن»، مدیر عامل سابق «دیوید گیل»، کاپیتان نمادین منچستریونایتد «برایان رابسون» و مدیر فعلی فوتبال «جان مورتو» راه‌اندازی کرده تا بتواند از تجربیات آنها در تمام جنبه‌های باشگاه استفاده کند. این کار نسبت به هر زمان دیگری از این دهه‌ای که فرگوسن از باشگاه کنار رفت، به او نفوذ بیشتری در اولدترافورد خواهد داد.

نشست ناهار روز سه‌شنبه در کارینگتون که مصادف با بازگشت کریستیانو رونالدو به زمین تمرین شده بود، اولین جلسه رسمی این پنج مرد بوده است.

اگرچه فرگوسن و گیل از زمان ترک شغل خود در سال ۲۰۱۳ به عنوان مدیران غیر اجرایی در هیئت مدیره فوتبال یونایتد باقی مانده‌اند، اما این حرکتی نمادین از سوی آرنولد تلقی می‌شود. نشریه «دیلی‌میل» در ماه نوامبر فاش کرد که فرگوسن از فرصتی برای داشتن نفوذ بیشتر در یونایتد استقبال خواهد کرد. او قبلًا در دوران اوله‌گنار سولشائر فقط در موارد معدودی برای مشورت فراخوانده می‌شد.

فرگوسن اکنون ۸۰ ساله است و پس از بهبودی از خونریزی مغزی در سال ۲۰۱۸، دیگر نمی‌تواند نقش فعالی در یونایتد داشته باشد. اما آرنولد که در ماه فوریه جانشین وودوارد شد، اهمیت بهره‌برداری از دانش فوتبالی عظیم فرگوسن را که تجربه کسب ۳۸ جام بی‌سابقه در طول ۲۶ سال و نیم مربیگری‌اش در اولدترافورد را دارد، به خوبی درک کرده است.

سر الکس فرگوسن به منچستریونایتد بازگشت!

گیل در طول ۱۶ سال حضور خود در یونایتد، از جمله یک دهه به عنوان مدیر اجرایی، نقشی کلیدی در این موفقیت ایفا کرد، اما او نیز در سال‌های اخیر یک چهره حاشیه‌ای در باشگاه بوده است. گیل ۶۴ ساله عضو کمیته اجرایی یوفا و خزانه‌دار هیئت حاکمه فوتبال اروپا و همچنین رئیس کمیته مالی و کمیته جبران خسارت است.

رابسون به عنوان اسطوره یونایتد، بسیار مورد احترام است و همچنین مانند فرگوسن به عنوان سفیر باشگاه کار می‌کند.

مشخص است که این سه مرد در مورد طیف وسیعی از مسائل از جمله بازسازی اولدترافورد و کارینگتون و رابطه باشگاه با هوادارانش به آرنولد مشاوره خواهند داد. این امر به ناچار مسائل فوتبالی را نیز در بر خواهد گرفت، اگرچه آنها مراقب خواهند بود که در کار مورتو دخالت نکنند و مایه رنجش او نشوند.

سر الکس فرگوسن به منچستریونایتد بازگشت!

فرگوسن روز سه‌شنبه صحبت کوتاهی هم با رونالدو داشت. منابع باشگاه اصرار دارند که برخورد آنها تصادفی بوده است، و جلسه ناهار با فرگوسن از قبل برنامه‌ریزی شده بود. با این حال، ممکن است که محل برگزاری جلسه آنها به کارینگتون منتقل شده باشد تا آرنولد بتواند با رونالدو و مندس ملاقات کند.

و حضور فرگوسن، که یک بار در سال ۲۰۰۸ رونالدو را متقاعد کرده بود تا یک سال دیگر هم در یونایتد بماند، حرکت هوشمندانه دیگری از سوی آرنولد بوده است.

سر الکس فرگوسن به منچستریونایتد بازگشت!

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظرات

  • منتشرشده: ۱
  • در صف بررسی: ۰
  • غیرقابل‌انتشار: ۰
  • جعفر FR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
    شک ندارم سر الکس کبیر هم درک میکنه که کریس بشدت افول کرده و دیگه اون جوان چابک قبل نیست و سن بسیار بالا کاملا باعث افت سرعت و عملکردش شده.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی