نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟
انگلیس - آلمان (فینال یورو ۲۰۲۲ زنان)
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

تیم ملی زنان انگلیس در نبرد با آلمان پرافتخارترین تیم یوروی زنان در پی کسب نخستین جام است و می‌خواهد این جام را در خانه نگه دارد.

امشب از ساعت ۲۰:۳۰ در ورزشگاه ومبلی لندن نبردی حیثیتی بین انگلیس و آلمان برگزار خواهد شد، اما این مرتبه این جدال بین تیم‌های مردان دو کشور نیست و زنان‌شان برای کسب جام قهرمانی یورو ۲۰۲۲ به مصاف هم خواهند رفت.

انگلیس؛ دخترها جام را در خانه نگه می‌دارند

یک سال بعد از این که سه‌شیرهای پسر مردم انگلیس را ناامید کردند و در ومبلی به ایتالیا باختند، حالا در یورو ۲۰۲۲ زنان، شیردخترهای انگلیسی شانس دارند تا جام را در خانه نگه دارند. شعاری که در هر تورنمنت ملی مردم انگلیس می‌دهند و یا جام را می‌خواهند در خانه نگه دارند، یا این که آن را به خانه ببرند! نکته جالب این که مثل تیم مردان، تیم زنان انگلیس هم تابه‌حال قهرمان یورو نشده و در نزدیکی تاریخ‌سازی است. ۱۳ سال پیش در فینال به آلمان باختند و این دومین حضور و ناکامی‌شان در فینال یورو بود. تیم تحت هدایت سارینا ویگمن قدرتمندانه با ۲۰ گل زده و تنها یک گل خورده به فینال رسیده. این بهترین فرصت برای قهرمانی آن‌هاست.

آلمان؛ بهترین تیم با اختلاف

۸ قهرمانی نشان می‌دهد که آلمان در فوتبال زنان یک سر و گردن از تمامی تیم‌های اروپایی بالاتر است. دختران آلمانی دوره قبل بعد از ۶ قهرمانی پیاپی دست‌شان به جام نرسید و می‌خواهند تلافی کنند. آلمان هم مثل انگلیس فقط یک گل تا فینال خورده و ۱۳ گل هم زده. دوره قبل در میان ناباوری همه، آلمان حتی به نیمه‌نهایی هم نرسید. بعد از این ناکامی بود که مارتینا فوس‌تکلنبورگ روی کار آمد و نتایج خوبی هم با تیمش گرفته. مردم آلمان هم دوست دارند دختران‌شان تلافی شکست در یورو ۲۰۲۰ را سر انگلیسی‌ها بیاورند. این دیدار سوای این که در چه تورنمنتی برگزار می‌شود، همیشه برای مردم دو کشور حیثیتی است.

آمار بازی
۸) آلمان با ۸ قهرمانی پرافتخارترین تیم یوروی زنان است. نکته جالب این که به غیر از آلمان فقط ۳ تیم نروژ (۲ قهرمانی) و سوئد و هلند (یک قهرمانی) سابقه بالا بردن جام را دارند.
۱۸) آلمانی‌ها ۱۸ سال قهرمانی بلامنازع یورو بودند. این تیم از سال ۱۹۹۵ تا ۲۰۱۳ در ۶ دوره متوالی قهرمان شد و دست تیم دیگری به جام نرسید.
۲) انگلیس ۲ مرتبه به فینال یورو رسیده که در هر ۲ فینال شکست خورده، یکی مقابل سوئد در سال ۱۹۸۴ و دیگری مقابل آلمان در سال ۲۰۰۹.
۹) آلمان برای نهمین مرتبه در فینال یوروی زنان حاضر می‌شود. یعنی این تیم در ۶۹ درصد فینال‌ها (۹ فینال از ۱۳ فینال) حاضر بوده است.
۲۷) در ۲۷ دیدار قبلی بین این دو تیم، انگلیس فقط ۲ بازی را برده، ۲۱ بازی را به آلمان باخته و ۴ بازی هم مساوی شده است.
۴) آلمان هر ۴ بازی‌اش مقابل انگلیس در تاریخ یورو را برده که مهم‌ترین آن‌ها فینال یورو ۲۰۰۹ بوده. آن بازی را آلمان ۶-۲ برد.
۲۰) انگلیس با ۲۰ گل زده بهترین خط حمله تورنمنت را در اختیار داشته. دختران انگلیس شانس دارند رکورد بیشترین گل زده در یک دوره که متعلق به آلمان ۲۰۰۹ با ۱۲ گل بود را بشکنند.
۱) آلمان و انگلیس هردو با یک گل خورده صاحب بهترین خط دفاعی هم هستند. تنها گل خورده آلمان مقابل فرانسه هم گل‌به‌خودی بوده است.
۶) بهترین گلزن تورنمنت بث مِید از انگلیس و الکساندرا پوپ از آلمان هستند که هرکدام ۶ گل زده‌اند. دیدار فینال رقابت این دو ستاره برای کسب آقای‌گلی هم هست. البته مید با ۴ پاس‌گل برترین پاسور تورنمنت هم بوده.
۵) الکساندرا پوپ در هر ۵ بازی آلمان تا فینال گل زده است. در صورتی که او در فینال هم گل بزند بعد از میشل پلاتینی ستاره فرانسه در یورو ۱۹۸۴ دومین بازیکنی خواهد بود که در یوروی مردان یا زنان در همه دیدارها گلزنی می‌کند.
۴) السیو روسو مهاجم انگلیس ۴ گل در تورنمنت زده که همه به‌عنوان یار تعویضی بوده. این بازیکن هر ۵۰ دقیقه یک گل به ثمر رسانده است.
۲) این دومین دوره‌ای است که یوروی زنان در انگلیس برگزار می‌شود. دوره قبلی هم در سال ۲۰۰۵ آلمان با شکست نروژ در فینال به جام رسید.
۱) دوره قبل قهرمان جدیدی را در یوروی زنان شناختیم که هلند بود. این دوره هم انگلیس امیدوار است پنجمین قهرمان تاریخ تورنمنت باشد.
۱) در تمامی ۵ مسابقه قبلی انگلیس ترکیب ثابت داشته. در صورتی که در دیدار فینال هم سارینا ویگمن ترکیبی مشابه به زمین بفرستد تیمش نخستین تیمی خواهد بود که در تاریخ یورو (هم مردان و هم زنان) در تمامی مسابقات تورنمنت با یک ترکیب بازی کرده است.

وب‌گردی و دیدنی‌های ورزش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرسنجی

صعودکننده به مرحله بعد جام حذفی؟

پربازدید امروز

آخرین خبرها

منهای ورزش

بازرگانی